Tvätta lurvig matta?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Tvätta lurvig matta?

    Hemma, går det?
    En sån där vit lurvig ullmatta från Ikea, hur får jag ren den? Går inte att dammsuga, och orkar inte lämna in den nånstans...har för mig att nån sa att man ska "dunka" den mot snö (?), men vilken snö liksom
    Är det någon som vet vilken jag menar? Hur får jag den ren?
  2. 1
    Tvätta lurvig matta? Hemma, går det?
    En sån där vit lurvig ullmatta från Ikea, hur får jag ren den? Går inte att dammsuga, och orkar inte lämna in den nånstans...har för mig att nån sa att man ska "dunka" den mot snö (?), men vilken snö liksom
    Är det någon som vet vilken jag menar? Hur får jag den ren?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2

    Börja med

    o piska den utomhus, Har ni ingen grovtvättstuga eller liknande där ni akn köra den.
  4. 2
    Börja med o piska den utomhus, Har ni ingen grovtvättstuga eller liknande där ni akn köra den.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Den är ju så lurvig, så det känns inte som det funkar att piska ur smutsen, tyvärr. Dumma matta, lika bra att byta bort den!
  6. 3
    Den är ju så lurvig, så det känns inte som det funkar att piska ur smutsen, tyvärr. Dumma matta, lika bra att byta bort den!
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4

    Köpte en på IKEA

    som kunde fungera som dammsugare för allt damm hamnade på den och det var stört omöjligt o dammsuga den så den åkte ut
  8. 4
    Köpte en på IKEA som kunde fungera som dammsugare för allt damm hamnade på den och det var stört omöjligt o dammsuga den så den åkte ut
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Är nog en sån vi har *s*
  10. 5
    Är nog en sån vi har *s*
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Flera förslag ...Jag vet inte hur stor mattan är men :
    1.Du kan hyra en mattvättmaskin, nu vet jag inte om det finns där du bor.Kostar bara 200 /dag + du kan tvätta alla dina mattor för den summan.
    2. Köra i grovtvättmaskin , alla hyreshus brukar ha en.Om du bor i villa kanske känner du någon som bor i hyreshus.
    3.Biltvätt, du hyr för 1/2 timme och kör med mattschampo först och sedan högtryckstvätt .Det här blir lite jobbigt för du måste ta hem mattan och lägga den någostans på tork.Det här funkar bättre på sommaren eller som alt. 1 i ett torkrum.
  12. 6
    Flera förslag ...Jag vet inte hur stor mattan är men :
    1.Du kan hyra en mattvättmaskin, nu vet jag inte om det finns där du bor.Kostar bara 200 /dag + du kan tvätta alla dina mattor för den summan.
    2. Köra i grovtvättmaskin , alla hyreshus brukar ha en.Om du bor i villa kanske känner du någon som bor i hyreshus.
    3.Biltvätt, du hyr för 1/2 timme och kör med mattschampo först och sedan högtryckstvätt .Det här blir lite jobbigt för du måste ta hem mattan och lägga den någostans på tork.Det här funkar bättre på sommaren eller som alt. 1 i ett torkrum.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Tack för alla tips! Kanske ska knalla bort till tvättstugan då, men funkar det att tvätta ull utan att tova ihop allt alltså?
  14. 7
    Tack för alla tips! Kanske ska knalla bort till tvättstugan då, men funkar det att tvätta ull utan att tova ihop allt alltså?

Liknande trådar

  1. Lurvig fleece
    By molinas in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 07:51
  2. Lurvig fleece
    By lotusmaya in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 21:39
  3. Tvätta matta med halkbaksida?
    By jennypea in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 07:13
  4. En liten lurvig sak.
    By Lott@ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 10:43
  5. Att tvätta sisal-matta?
    By Kattis in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar