Salva mot åderbråck, Herudoid?
Mammasnack
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Salva mot åderbråck, Herudoid?

    Eller vad den heter. Är det någon som har testat och har det funkat??

    Har små blå brustna blodkärl/åderbråck, som jag gärna skulle vilja ha bort till sommaren!
  2. 1
    Salva mot åderbråck, Herudoid? Eller vad den heter. Är det någon som har testat och har det funkat??

    Har små blå brustna blodkärl/åderbråck, som jag gärna skulle vilja ha bort till sommaren!
  3. Medlem sedan
    Jan 1998
    #2

    Hirudoid...

    ...testade jag för massor av år sedan mot just "brustna"=egentligen ytliga blodkärl (åderbråck är något helt annat). Hjälpte inte ett skvatt.

    Vad som däremot hjälpte, och som jag gjorde för några år sedan, var att bränna bort sådana ytliga kärl med laser. Blev klart bättre efter en behandling, kan dock inte garanteras för alla vet jag.
  4. 2
    Hirudoid... ...testade jag för massor av år sedan mot just "brustna"=egentligen ytliga blodkärl (åderbråck är något helt annat). Hjälpte inte ett skvatt.

    Vad som däremot hjälpte, och som jag gjorde för några år sedan, var att bränna bort sådana ytliga kärl med laser. Blev klart bättre efter en behandling, kan dock inte garanteras för alla vet jag.
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Gör det ont att göra sådan behandling, och är den dyr`
  6. 3
    Gör det ont att göra sådan behandling, och är den dyr`
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4

    Skit...

    ...ont, gjorde det! Men det höll ju inte på så länge. Kostade 1 900 för sådär tio-femton minuters behandling. Men, som sagt, det är inte alltid resultatet blir så bra som det blev för mig, på bara en behandling.
  8. 4
    Skit... ...ont, gjorde det! Men det höll ju inte på så länge. Kostade 1 900 för sådär tio-femton minuters behandling. Men, som sagt, det är inte alltid resultatet blir så bra som det blev för mig, på bara en behandling.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Fr mig hjälpte det - men det kanske är special? Jag fick ett megaåderbråck på knät förra graviditeten - BM skickade mig till sjukhuset för att kolla att det inte var en propp t.o.m. Använde stödstrumpa och salva resten av gravidteten och nu synd det inte längre. Men så ändras ju allt när man inte är gravid längre också - så jag vet inte. Du kan ju prova, för den var inte så dyr och enkel att smeta på. Kanske kombinera med stödstrumpa ett tag (men den var MEGADYR! Så sitter det över knät är det inte kul)
  10. 5
    Fr mig hjälpte det - men det kanske är special? Jag fick ett megaåderbråck på knät förra graviditeten - BM skickade mig till sjukhuset för att kolla att det inte var en propp t.o.m. Använde stödstrumpa och salva resten av gravidteten och nu synd det inte längre. Men så ändras ju allt när man inte är gravid längre också - så jag vet inte. Du kan ju prova, för den var inte så dyr och enkel att smeta på. Kanske kombinera med stödstrumpa ett tag (men den var MEGADYR! Så sitter det över knät är det inte kul)
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Tror du att det kan gå tillbaka med hjälp av stödstrumpa? Köpte du det på Apoteket? Nu i vinter gör de ju inget eftersom jag inte tänker på barbent ändå!
  12. 6
    Tror du att det kan gå tillbaka med hjälp av stödstrumpa? Köpte du det på Apoteket? Nu i vinter gör de ju inget eftersom jag inte tänker på barbent ändå!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Vet inte - du kan fråga på apoteket - jag fick köpa min stödstrumpa hos Bluhmes (apoteket hade bara sådana som slutade under knäet) och bm sa att den skulle kunna underlätta att jag inte fick bestående åderbråck där.
  14. 7
    Vet inte - du kan fråga på apoteket - jag fick köpa min stödstrumpa hos Bluhmes (apoteket hade bara sådana som slutade under knäet) och bm sa att den skulle kunna underlätta att jag inte fick bestående åderbråck där.
  15. Medlem sedan
    Jan 1998
    #8

    Om det är...

    ...åderbråck (=som daggmaskar som korvar sig liksom ovanför hudytan) du har så kan det bli bättre med stödstrumpa. Om det är ytliga blodkärl (=fint nät av blå eller röda linjer som INTE höjer sig ovan hudytan) inte.
  16. 8
    Om det är... ...åderbråck (=som daggmaskar som korvar sig liksom ovanför hudytan) du har så kan det bli bättre med stödstrumpa. Om det är ytliga blodkärl (=fint nät av blå eller röda linjer som INTE höjer sig ovan hudytan) inte.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Nu hade jag ju både Hirudiod och stödstrumpa och var gravid - men jag hade världens blåmärke runt åderbråcket och det gick tillbaka - vem vet - det dyker väl upp igen kanske om några år, men nu syns det inte. Outgrundligt det där med kroppen - mycket som man inte vet.
  18. 9
    Nu hade jag ju både Hirudiod och stödstrumpa och var gravid - men jag hade världens blåmärke runt åderbråcket och det gick tillbaka - vem vet - det dyker väl upp igen kanske om några år, men nu syns det inte. Outgrundligt det där med kroppen - mycket som man inte vet.
  19. Medlem sedan
    May 2022
    #10
    Varigo mot åderbråck - https://shytobuy.se Jag rekommenderar detta till alla de, kvinnor och män, som lider av dessa jobbiga och fula åderbråck, det fungerar verkligen.
  20. 10
    Varigo mot åderbråck - https://shytobuy.se Jag rekommenderar detta till alla de, kvinnor och män, som lider av dessa jobbiga och fula åderbråck, det fungerar verkligen.

Liknande trådar

  1. salva?
    By molima in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 20:49
  2. Salva mot skorv?
    By Radhuskajsa in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 13:47
  3. Munsårs-salva....
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 23:43
  4. bra salva? mot
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 18:48
  5. Salva mot
    By Bullen m Frida in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 10:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar