Hur många kcal i en skiva ost?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Hur många kcal i en skiva ost?

    Funderade lite på kcal-antalet i en skiva ost, 28% fett?
    Sett lite olika uppgifter på det,plus att det oftast räknas i gram.
    Varför jag undrar är att det är mitt vanligaste pålägg(fast utan smör) och jag älskar dessutom ost och tar gärna ett par extra skivor....och det kanske blir lite väl mycket energi bara för ett mellis plus brödet förstås.Nu är det inte dagligen då jag skurit ner på mackor i veckorna,men ändå?
    ...som ett försvar har jag hävdat att jag dricker inte mjölk och måste tänka på mitt kalcium-intag
    Kram,Bea
  2. 1
    Hur många kcal i en skiva ost? Funderade lite på kcal-antalet i en skiva ost, 28% fett?
    Sett lite olika uppgifter på det,plus att det oftast räknas i gram.
    Varför jag undrar är att det är mitt vanligaste pålägg(fast utan smör) och jag älskar dessutom ost och tar gärna ett par extra skivor....och det kanske blir lite väl mycket energi bara för ett mellis plus brödet förstås.Nu är det inte dagligen då jag skurit ner på mackor i veckorna,men ändå?
    ...som ett försvar har jag hävdat att jag dricker inte mjölk och måste tänka på mitt kalcium-intag
    Kram,Bea
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    en skiva 28% ost , 10 gram, 36 kcal i mitt program.

    Om du väljer 10% ost så räknas det som proteinkälla, innehåller mer protein än fisk, kött, men en fet ost räknas som fettkälla. Kan vara nåt att ha med i beräkningen.
  4. 2
    en skiva 28% ost , 10 gram, 36 kcal i mitt program.

    Om du väljer 10% ost så räknas det som proteinkälla, innehåller mer protein än fisk, kött, men en fet ost räknas som fettkälla. Kan vara nåt att ha med i beräkningen.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Tack!*imt*

    .
  6. 3
    Tack!*imt* .
  7. Medlem sedan
    Dec 2014
    #4
    Bantningspiller - http://thermacuts.com Jag förlorade 13 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.
  8. 4
    Bantningspiller - http://thermacuts.com Jag förlorade 13 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.
  9. Medlem sedan
    Jun 2016
    #5
    Brödet gör dig tjockare än osten. Jag skär stora "pinnar" av ost och äter utan bröd.
  10. 5
    Brödet gör dig tjockare än osten. Jag skär stora "pinnar" av ost och äter utan bröd.

Liknande trådar

  1. hur många kcal
    By annchen in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 13:58
  2. för många kcal?
    By annchen in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 16:39
  3. Hur många kcal
    By maiy in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 16:56
  4. Hur många kcal
    By Vivi in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 16:51
  5. Hur många kcal är 295 kJ?
    By Blue Nun in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 14:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar