Flytta till Helsingborg
Hem & fritid
  1. Anonym
    #1

    Flytta till Helsingborg

    Jag har fått jobb i Helsingborg och behöver hitta en bostad OM jag skriver på anställningkontraktet. Är det någon som vet om det är svårt att hitta en hyreslägenhet? Jag kan tänka mig att bo högst tre mil från stan OM det finns goda kommunikationer. Vilka område ska man undvika att bo på?
  2. 1
    Flytta till Helsingborg Jag har fått jobb i Helsingborg och behöver hitta en bostad OM jag skriver på anställningkontraktet. Är det någon som vet om det är svårt att hitta en hyreslägenhet? Jag kan tänka mig att bo högst tre mil från stan OM det finns goda kommunikationer. Vilka område ska man undvika att bo på?
  3. Anonym
    #2
    Hur det är på hyreslägenhetsfronten vet jag inte, men kan du tänka dig en så pass stor radie att bo på är det säkert inga problem.

    Inom 3 mil finns flera orter med bra kommunikation till Hbg, Ängelholm, Höganäs, Landskrona, Bjuv, Åstorp m fl.

    Områden i Hbg som inte är så kul är t ex Dalhem, Drottninghög, Söder och Planteringen. Men de är inte så illa att det är omöjligt att bo där.
  4. 2
    Hur det är på hyreslägenhetsfronten vet jag inte, men kan du tänka dig en så pass stor radie att bo på är det säkert inga problem.

    Inom 3 mil finns flera orter med bra kommunikation till Hbg, Ängelholm, Höganäs, Landskrona, Bjuv, Åstorp m fl.

    Områden i Hbg som inte är så kul är t ex Dalhem, Drottninghög, Söder och Planteringen. Men de är inte så illa att det är omöjligt att bo där.
  5. Helsingborgare
    #3
    Det är bostadsbrist i Helsingborg, men som föregående talare säger så löser det sig nog om du är beredd att resa tre mil. Helsingborgshem heter det kommunala bostadsbolaget, på deras hemsida kan du registrera dig som sökande. Det kan man nog på Ängelholmshem, Landskronahem och de andra kommunernas bostadbolag också!
  6. 3
    Det är bostadsbrist i Helsingborg, men som föregående talare säger så löser det sig nog om du är beredd att resa tre mil. Helsingborgshem heter det kommunala bostadsbolaget, på deras hemsida kan du registrera dig som sökande. Det kan man nog på Ängelholmshem, Landskronahem och de andra kommunernas bostadbolag också!
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Om du letar i de mindre orterna längs pågatågslinjen är det lättare att hitta bostad än i själva Helsingborg.
  8. 4
    Om du letar i de mindre orterna längs pågatågslinjen är det lättare att hitta bostad än i själva Helsingborg.
  9. Medlem sedan
    Feb 2023
    #5
    På Uthyringportal.se hittar du ett antal hyresrätter. Du hittar för närvarande mer än 600 olika lägenheter i Helsingborg.


    Lycka till med husjakten!
  10. 5
    På Uthyringportal.se hittar du ett antal hyresrätter. Du hittar för närvarande mer än 600 olika lägenheter i Helsingborg.


    Lycka till med husjakten!

Liknande trådar

  1. Jag ska flytta till Australien
    By Freja08 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 18:25
  2. Får jag flytta in till er lite
    By mammaria79 in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 10:53
  3. Flytta till UK?
    By Familj på väg? in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 22:21
  4. Ska flytta till neo :)
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 19:37
  5. Flytta till San Francisco?
    By Johanna med Malte in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 01:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar