stinkande gummistövlar
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2010
    #1

    stinkande gummistövlar

    min sons nästan nya kavat gummistövlar stinker kattpiss. utan överdrift. flera personer har nu när stövlarna varit i rummet frågat om jag också känner att det luktar just kattpiss... nu har jag tvättat dem i tvättmaskin utan att det hjälpt det minsta. till saken hör att jag har svårt att tro att det verkligen skulle vara kattpiss på dem. de har inte stått obevakade så att någon katt kan ha kissat på dem. dessutom verkar lukten komma innifrån stövlarna, tycker iaf jag. men att min fyraåring plötsligt skulle fått sån vansinnig fotsvett verkar också märkligt. undrar ästan om det är själva materialet som är nåt slags mjukare gummi som stinker så. nån som känner igen problemet och helst har något fantastiskt tips? jag skulle bli oändligt tacksam. vi har för tillfället rätt knaper ekonomi så att köpa ett par nya stövlar till känns verkligen surt. men det verkar inte som vi har mycket val.
  2. 1
    stinkande gummistövlar min sons nästan nya kavat gummistövlar stinker kattpiss. utan överdrift. flera personer har nu när stövlarna varit i rummet frågat om jag också känner att det luktar just kattpiss... nu har jag tvättat dem i tvättmaskin utan att det hjälpt det minsta. till saken hör att jag har svårt att tro att det verkligen skulle vara kattpiss på dem. de har inte stått obevakade så att någon katt kan ha kissat på dem. dessutom verkar lukten komma innifrån stövlarna, tycker iaf jag. men att min fyraåring plötsligt skulle fått sån vansinnig fotsvett verkar också märkligt. undrar ästan om det är själva materialet som är nåt slags mjukare gummi som stinker så. nån som känner igen problemet och helst har något fantastiskt tips? jag skulle bli oändligt tacksam. vi har för tillfället rätt knaper ekonomi så att köpa ett par nya stövlar till känns verkligen surt. men det verkar inte som vi har mycket val.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Aldrig provat med gummi men med andra stinkande skor: prova att ha ättika i dem. Jag har aldrig hört om problemet förr. (NU finns det en del som inte kan med den lukten heller - men.... kanske kan rädda dem). Eller kanske köpa ngt mot stinkskor på skohandeln (fast då är nya gummistövlar billigare kanske?)
  4. 2
    Aldrig provat med gummi men med andra stinkande skor: prova att ha ättika i dem. Jag har aldrig hört om problemet förr. (NU finns det en del som inte kan med den lukten heller - men.... kanske kan rädda dem). Eller kanske köpa ngt mot stinkskor på skohandeln (fast då är nya gummistövlar billigare kanske?)
  5. -magnolia
    #3
    Kanske prova att lägga dem i en plastpåse i frysen? Annars finns det sprayer utvecklade just för att ta bort dålig lukt i skor.
    http://www.loplabbet.se/store/kiwi-shoe-freshener.html
  6. 3
    Kanske prova att lägga dem i en plastpåse i frysen? Annars finns det sprayer utvecklade just för att ta bort dålig lukt i skor.
    http://www.loplabbet.se/store/kiwi-shoe-freshener.html
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    innan du försöker behandla dem själv kanske du ska gå tillbaka med dem och se om du kan få dem reklamerade, alternativt kontakta Kavat direkt och kolla med dem. sådär ska det ju inte lukta!
  8. 4
    innan du försöker behandla dem själv kanske du ska gå tillbaka med dem och se om du kan få dem reklamerade, alternativt kontakta Kavat direkt och kolla med dem. sådär ska det ju inte lukta!
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Kavat har det problemet, med ett memran de använder i sulan... googla lite får du se. Förra året blev våra vinterstövlar helt oanvändbara pga stanken. Försökte allt... ättika luktborttagare - inget hjälper, det blir nästan bara starkare med tiden. Jag lämnade tillbaka skorna och fick pengar åter + kompensation.
  10. 5
    Kavat har det problemet, med ett memran de använder i sulan... googla lite får du se. Förra året blev våra vinterstövlar helt oanvändbara pga stanken. Försökte allt... ättika luktborttagare - inget hjälper, det blir nästan bara starkare med tiden. Jag lämnade tillbaka skorna och fick pengar åter + kompensation.
  11. Medlem sedan
    Dec 2018
    #6

    Dålig lukt gummistövlar

    Citat Ursprungligen postat av euphrosyne Visa inlägg
    min sons nästan nya kavat gummistövlar stinker kattpiss. utan överdrift. flera personer har nu när stövlarna varit i rummet frågat om jag också känner att det luktar just kattpiss... nu har jag tvättat dem i tvättmaskin utan att det hjälpt det minsta. till saken hör att jag har svårt att tro att det verkligen skulle vara kattpiss på dem. de har inte stått obevakade så att någon katt kan ha kissat på dem. dessutom verkar lukten komma innifrån stövlarna, tycker iaf jag. men att min fyraåring plötsligt skulle fått sån vansinnig fotsvett verkar också märkligt. undrar ästan om det är själva materialet som är nåt slags mjukare gummi som stinker så. nån som känner igen problemet och helst har något fantastiskt tips? jag skulle bli oändligt tacksam. vi har för tillfället rätt knaper ekonomi så att köpa ett par nya stövlar till känns verkligen surt. men det verkar inte som vi har mycket val.
    Använd Ytdesifektion 70% sparya i stöveln eller skon låt torka. Lukten är borta
  12. 6
    Dålig lukt gummistövlar
    Citat Ursprungligen postat av euphrosyne Visa inlägg
    min sons nästan nya kavat gummistövlar stinker kattpiss. utan överdrift. flera personer har nu när stövlarna varit i rummet frågat om jag också känner att det luktar just kattpiss... nu har jag tvättat dem i tvättmaskin utan att det hjälpt det minsta. till saken hör att jag har svårt att tro att det verkligen skulle vara kattpiss på dem. de har inte stått obevakade så att någon katt kan ha kissat på dem. dessutom verkar lukten komma innifrån stövlarna, tycker iaf jag. men att min fyraåring plötsligt skulle fått sån vansinnig fotsvett verkar också märkligt. undrar ästan om det är själva materialet som är nåt slags mjukare gummi som stinker så. nån som känner igen problemet och helst har något fantastiskt tips? jag skulle bli oändligt tacksam. vi har för tillfället rätt knaper ekonomi så att köpa ett par nya stövlar till känns verkligen surt. men det verkar inte som vi har mycket val.
    Använd Ytdesifektion 70% sparya i stöveln eller skon låt torka. Lukten är borta

Liknande trådar

  1. Stinkande overall
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 13:56
  2. Stinkande fotbollsskor!
    By anonymt namn in forum En bra idé
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 21:17
  3. Stinkande hm-kläder
    By Lima in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 18:04
  4. Stinkande tvättmaskin?
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 01:33
  5. Stinkande nattblöjor
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 21:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar