Börsen är så känslomässig!?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Börsen är så känslomässig!?

    Ja, jag kan ha skrivit om detta förut.

    Men, noterade att det gick mkt neråt när vi väntade på att jorden ska gå under. Två veckor innan Trump blev president.

    Nu har det handlats med rekordmkt aktier och allt går uppåt.

    Jorden gick inte under i lördags???

    *generaliserar*
  2. 1
    Börsen är så känslomässig!? Ja, jag kan ha skrivit om detta förut.

    Men, noterade att det gick mkt neråt när vi väntade på att jorden ska gå under. Två veckor innan Trump blev president.

    Nu har det handlats med rekordmkt aktier och allt går uppåt.

    Jorden gick inte under i lördags???

    *generaliserar*
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Tja ja det var....

    samma med brexit men sen rullar allt bara på som vanligt. Media överdriver alltid så in i helskotta så man är numera immun emot de flesta rubriker.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Tja ja det var.... samma med brexit men sen rullar allt bara på som vanligt. Media överdriver alltid så in i helskotta så man är numera immun emot de flesta rubriker.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Börsen hatar osäkerhet

    Inför en kommande händelse som kan påverka villkoren för näringslivet är det vanligt att stora investerare säljer av en del av sitt innehav för att skydda sina investeringar. Efter händelsen, vare sig det är ett val eller en EU-omröstning eller något annat, vet man vad som gäller och investerar igen, men kanske i litet andra branscher eller andra företag, baserat på de nya förutsättningarna.

    Nej, jag vill inte kalla det känslomässigt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Börsen hatar osäkerhet Inför en kommande händelse som kan påverka villkoren för näringslivet är det vanligt att stora investerare säljer av en del av sitt innehav för att skydda sina investeringar. Efter händelsen, vare sig det är ett val eller en EU-omröstning eller något annat, vet man vad som gäller och investerar igen, men kanske i litet andra branscher eller andra företag, baserat på de nya förutsättningarna.

    Nej, jag vill inte kalla det känslomässigt.
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Var mest börsens rörelser jag tänkte på!
  8. 4
    Var mest börsens rörelser jag tänkte på!
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Ja, det du beskriver är väl känslosamt om något??

    Sen brukar det gå upp må-on. To-fre går det ner en del. Man vill hämta hem typ.....så mycket känslor bara. Liksom inget som bygger på fakta.
  10. 5
    Ja, det du beskriver är väl känslosamt om något??

    Sen brukar det gå upp må-on. To-fre går det ner en del. Man vill hämta hem typ.....så mycket känslor bara. Liksom inget som bygger på fakta.
  11. Medlem sedan
    Dec 2017
    #6
    Det är väl till stor del på grund av att det är känslomässigt när man förlorar pengar som i princip all forskning inom finans visar på att man ska ha ett passivt sparande. Inte ens dom som har som arbete att hantera pengar i exempelvis aktiva fonder gör ett bättre jobb än snittresultatet på börsen =)
  12. 6
    Det är väl till stor del på grund av att det är känslomässigt när man förlorar pengar som i princip all forskning inom finans visar på att man ska ha ett passivt sparande. Inte ens dom som har som arbete att hantera pengar i exempelvis aktiva fonder gör ett bättre jobb än snittresultatet på börsen =)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar