Mobiler på natten
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2015
    #1

    Mobiler på natten

    Hur gör ni med barnens mobiler på natten? Får dom ha dom i sovrummet?
  2. 1
    Mobiler på natten Hur gör ni med barnens mobiler på natten? Får dom ha dom i sovrummet?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Ja.

    Han har den bl a som väckarklocka men har också andra påminnelser på den.

    Citat Ursprungligen postat av Euterpe Visa inlägg
    Hur gör ni med barnens mobiler på natten? Får dom ha dom i sovrummet?
  4. 2
    Ja. Han har den bl a som väckarklocka men har också andra påminnelser på den.

    Citat Ursprungligen postat av Euterpe Visa inlägg
    Hur gör ni med barnens mobiler på natten? Får dom ha dom i sovrummet?
  5. Medlem sedan
    Nov 2015
    #3
    Ja. Jag har bara tonåringar och de använder dem till väckning bla. En av dem gillar att somna till musik i lurar också.
  6. 3
    Ja. Jag har bara tonåringar och de använder dem till väckning bla. En av dem gillar att somna till musik i lurar också.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Mina tonåringar använder mobilen till väckning, och bägge brukar lyssna på poddar/musik innan de somnar så ja, de har mobilerna på natten.
  8. 4
    Mina tonåringar använder mobilen till väckning, och bägge brukar lyssna på poddar/musik innan de somnar så ja, de har mobilerna på natten.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    De ligger i tonåringarnas sovrum och är avstängda. Det är även min. Jag har en "vanlig" väckarklocka (som jag vaknar före) och sedan väcker jag barnen och ev min make beroende på hans skiftgång.
  10. 5
    De ligger i tonåringarnas sovrum och är avstängda. Det är även min. Jag har en "vanlig" väckarklocka (som jag vaknar före) och sedan väcker jag barnen och ev min make beroende på hans skiftgång.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Har aldrig behövt ta den diskussionen. Sonen har som tonåring varit rädd om sin sömn, så han har kunnat ha den i sovrummet.
    Själv har jag min mobil som väckarklocka och sömnpiller, ett par omgångar med patiens innan jag lägger mig, jag somnar gott
  12. 6
    Har aldrig behövt ta den diskussionen. Sonen har som tonåring varit rädd om sin sömn, så han har kunnat ha den i sovrummet.
    Själv har jag min mobil som väckarklocka och sömnpiller, ett par omgångar med patiens innan jag lägger mig, jag somnar gott
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Här har inte frågan varit aktuell. Hur gör du?
  14. 7
    Här har inte frågan varit aktuell. Hur gör du?
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Nu är mina barn stora och bestämmer själv, men ja de fick ha sina telefoner på rummen när de var mindre.
  16. 8
    Nu är mina barn stora och bestämmer själv, men ja de fick ha sina telefoner på rummen när de var mindre.
  17. Medlem sedan
    Mar 2017
    #9
    Jag tog i en period ifrån dottern mobilen på natten, för det fungerade helt enkelt inte. Hon låg och fipplade med den i sängen och då hålls ju hjärnan vaken. Hon fick för lite sömn och orkade inte med skolan.
    It's what you know that sets you apart
  18. 9
    Jag tog i en period ifrån dottern mobilen på natten, för det fungerade helt enkelt inte. Hon låg och fipplade med den i sängen och då hålls ju hjärnan vaken. Hon fick för lite sömn och orkade inte med skolan.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    De har mobilerna hos sig, de använder alarmet. Håller de på med mobilerna för mycket och inte sover när det är skola så tar jag bort wifi.
    De är så stora nu så det brukar inte vara några problem.
  20. 10
    De har mobilerna hos sig, de använder alarmet. Håller de på med mobilerna för mycket och inte sover när det är skola så tar jag bort wifi.
    De är så stora nu så det brukar inte vara några problem.
  21. Medlem sedan
    Jul 2015
    #11
    Det är väl en issue hos oss för att jag märker att de inte riktigt kan låta bli dom. Dottern säger att hon vaknar, ibland flera ggr varje natt, och har egentligen ingen anledning till det. Jag tolkar det som att hjärnan är påslagen och "uppkopplad" när hon vet att telefonen finns inom räckhåll. Har hon den inte i rummet sover hon alltid hela natten igenom.
  22. 11
    Det är väl en issue hos oss för att jag märker att de inte riktigt kan låta bli dom. Dottern säger att hon vaknar, ibland flera ggr varje natt, och har egentligen ingen anledning till det. Jag tolkar det som att hjärnan är påslagen och "uppkopplad" när hon vet att telefonen finns inom räckhåll. Har hon den inte i rummet sover hon alltid hela natten igenom.
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Aha, okej. Då är det väl bäst den inte är i rummet?

    Hade en vuxen kollega som stirrade på digitalklockans siffror varje natt när han inte kunde sova. Jagade upp sig. En livsstilscoach sa att han skulle gömma den i garderoben samt bara njuta av att få ligga stilla i mörkt rum....hans sömn blev bättre.
  24. 12
    Aha, okej. Då är det väl bäst den inte är i rummet?

    Hade en vuxen kollega som stirrade på digitalklockans siffror varje natt när han inte kunde sova. Jagade upp sig. En livsstilscoach sa att han skulle gömma den i garderoben samt bara njuta av att få ligga stilla i mörkt rum....hans sömn blev bättre.
  25. Medlem sedan
    Apr 2017
    #13
    Ja, men missbrukas den på vardagarskvällar/nätter beslag tar jag den.
  26. 13
    Ja, men missbrukas den på vardagarskvällar/nätter beslag tar jag den.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar