Men vet ni snart är det jul !
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Men vet ni snart är det jul !

    Och jag har börjat köpa julklappar !
    Till de stora utflugna barnen med respektive har jag till ena paret köpt duntäcken och ett badrumsskåp.
    Till barn/par nummer två en riktigt fin skål, samt saltkar m sked i från George Jensen. Troligen köper jag en hotellnatt med middag åt dem oxå. ( har till bra pris)
    Bonusdotter vete tusan om jag inte oxå köper duntäcke till .
    Känner mig sjukt nöjd att jag köpt mycket redan men känner oxå lite tantvarning *s*
  2. 1
    Men vet ni snart är det jul ! Och jag har börjat köpa julklappar !
    Till de stora utflugna barnen med respektive har jag till ena paret köpt duntäcken och ett badrumsskåp.
    Till barn/par nummer två en riktigt fin skål, samt saltkar m sked i från George Jensen. Troligen köper jag en hotellnatt med middag åt dem oxå. ( har till bra pris)
    Bonusdotter vete tusan om jag inte oxå köper duntäcke till .
    Känner mig sjukt nöjd att jag köpt mycket redan men känner oxå lite tantvarning *s*
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Neeeeej, vill inte tänka på det redan!! Har just funderat på födelsedagspresent till sonen som fyllde 15 för ett par dagar sen. Nu får det vara bra med presenter för ett tag!
  4. 2
    Neeeeej, vill inte tänka på det redan!! Har just funderat på födelsedagspresent till sonen som fyllde 15 för ett par dagar sen. Nu får det vara bra med presenter för ett tag!
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Har födelsedagar att tänka på först

    Från mitten av november kan jag börja tänka på jul. Innan dess känns det inte lönt. Det är klart, affärerna börjar väl snart sätta upp julskyltning... Möjligen väntar de till efter Halloween, det är det åtminstone en positiv sidoeffekt av att försöka importera det firandet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Har födelsedagar att tänka på först Från mitten av november kan jag börja tänka på jul. Innan dess känns det inte lönt. Det är klart, affärerna börjar väl snart sätta upp julskyltning... Möjligen väntar de till efter Halloween, det är det åtminstone en positiv sidoeffekt av att försöka importera det firandet.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Julklapper köper jag aldrig före Lucia och det är inte alls i den storleken.
    Inte ens till sambons vuxna barn.

    Det vi köper ska rymmas i en bil tillsammans med maten .
  8. 4
    Julklapper köper jag aldrig före Lucia och det är inte alls i den storleken.
    Inte ens till sambons vuxna barn.

    Det vi köper ska rymmas i en bil tillsammans med maten .
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Platta paket blir det iofs jag var tidigare alltid ute sent. Nu passar jag på när de säljs till bra pris även om det är på sommaren. Duntäcken inköptes ex i augusti för halva priset.
  10. 5
    Platta paket blir det iofs jag var tidigare alltid ute sent. Nu passar jag på när de säljs till bra pris även om det är på sommaren. Duntäcken inköptes ex i augusti för halva priset.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    Lönt ekonomiskt tycker jag iofs det är mot när jag sprang i sista stund
  12. 6
    Lönt ekonomiskt tycker jag iofs det är mot när jag sprang i sista stund
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Fördelen med äldre barn som jag har är att det är ganska lätt att hitta bra saker de behöver till hemmet.
  14. 7
    Fördelen med äldre barn som jag har är att det är ganska lätt att hitta bra saker de behöver till hemmet.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Skönt att redan vara igång, jag gillar framförhållning!

    Jag har inte börjat köpa julklappar ännu, men har börjat fundera litet smått. Det beror dock mest på att vi började prata om julen eftersom vi just insett att vi inte kommer kunna genomföra vår planerade resa (jag kommer inte vara frisk nog) så vi har planerat om. Då kom julklappsdiskussionen upp samtidigt.

    Jag brukar i och för sig göra som du, köpa saker på rea när det dyker upp, men mina barn är rätt ombytliga så det de önskar sig idag behöver inte nödvändigtvis vara det mest efterlängtade i december. Vis av erfarenhet väntar jag minst en månad till.
  16. 8
    Skönt att redan vara igång, jag gillar framförhållning!

    Jag har inte börjat köpa julklappar ännu, men har börjat fundera litet smått. Det beror dock mest på att vi började prata om julen eftersom vi just insett att vi inte kommer kunna genomföra vår planerade resa (jag kommer inte vara frisk nog) så vi har planerat om. Då kom julklappsdiskussionen upp samtidigt.

    Jag brukar i och för sig göra som du, köpa saker på rea när det dyker upp, men mina barn är rätt ombytliga så det de önskar sig idag behöver inte nödvändigtvis vara det mest efterlängtade i december. Vis av erfarenhet väntar jag minst en månad till.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Vad tråkigt att du inte mår bra än . Krya på dig!
    Med julklappar till mina vuxna barn är jag så "elak" att jag sällan frågar vad de önskar sig. Brukar ha en ok
    Uppfattning vad de gillar och kanske inte unnar sig själva. Som fina duntäcken när man lever på csn.

    Krya på dig !
  18. 9
    Vad tråkigt att du inte mår bra än . Krya på dig!
    Med julklappar till mina vuxna barn är jag så "elak" att jag sällan frågar vad de önskar sig. Brukar ha en ok
    Uppfattning vad de gillar och kanske inte unnar sig själva. Som fina duntäcken när man lever på csn.

    Krya på dig !
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10
    Tack! Jag är mycket piggare och det går framåt. Bara litet långsammare än jag egentligen vill, men det är ok eftersom jag på sikt kommer bli helt återställd. Resa kan vi göra sedan (vi fyller jämnt bägge två i december-januari så därför hade vi planer).

    Lättare med vuxna barn som har egna hem, eller så inbillar jag mig bara det! Här handlar det mycket om dyra sminkprodukter och kläder och trenderna svänger fort och tonåringarna med dem
  20. 10
    Tack! Jag är mycket piggare och det går framåt. Bara litet långsammare än jag egentligen vill, men det är ok eftersom jag på sikt kommer bli helt återställd. Resa kan vi göra sedan (vi fyller jämnt bägge två i december-januari så därför hade vi planer).

    Lättare med vuxna barn som har egna hem, eller så inbillar jag mig bara det! Här handlar det mycket om dyra sminkprodukter och kläder och trenderna svänger fort och tonåringarna med dem
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    Oh my i remember that ! Schampo och lösögonfransar och hårförlängningar etc. Spenderade lördagkvällen med min snart 25 åriga dotter. Så kul hade vi och så galet lycklig är jag att tonåren där är över. Vi hade det tufft ett tag och periodvis undrade jag hur det skulle bli.
    Vart ska ni resa föressten?
  22. 11
    Oh my i remember that ! Schampo och lösögonfransar och hårförlängningar etc. Spenderade lördagkvällen med min snart 25 åriga dotter. Så kul hade vi och så galet lycklig är jag att tonåren där är över. Vi hade det tufft ett tag och periodvis undrade jag hur det skulle bli.
    Vart ska ni resa föressten?
  23. Medlem sedan
    Jul 2017
    #12
    Ja, visst är det härligt att julen är på väg. Men först är det Halloween. Jag har inte börjat med någotdera än, men än finns det ju tid kvar Jag har börjat lite smått med adventskalendern till dottern. Lite småsaker mest. Jag ska inhandla lite fina band imorgon, till julpynt. Så ska jag även köpa färg till pumpor, så här går högtiderna i varandra. Kanske hittar jag något mer till kalendern, också.

    Jag ska be att önskelistorna skrivs tidigt i år, eftersom jag relativt ofta har ärenden till grannstan. Men jag tillhör dem som gillar decembershopping, även om det medför en del trängsel. Numer blir det ju även shopping på nätet, en bra möjlighet.

    Happy Halloween och God Jul till er alla, i ganska god tid
  24. 12
    Ja, visst är det härligt att julen är på väg. Men först är det Halloween. Jag har inte börjat med någotdera än, men än finns det ju tid kvar Jag har börjat lite smått med adventskalendern till dottern. Lite småsaker mest. Jag ska inhandla lite fina band imorgon, till julpynt. Så ska jag även köpa färg till pumpor, så här går högtiderna i varandra. Kanske hittar jag något mer till kalendern, också.

    Jag ska be att önskelistorna skrivs tidigt i år, eftersom jag relativt ofta har ärenden till grannstan. Men jag tillhör dem som gillar decembershopping, även om det medför en del trängsel. Numer blir det ju även shopping på nätet, en bra möjlighet.

    Happy Halloween och God Jul till er alla, i ganska god tid
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Myyyys på det!

    Snart "får" man go bananas och pynta. Hemma.

    På kontoret har vi en tävling på den som är galnast.
  26. 13
    Myyyys på det!

    Snart "får" man go bananas och pynta. Hemma.

    På kontoret har vi en tävling på den som är galnast.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar