Middag idag då?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Middag idag då?

    Den får vi inte missa!!

    Hemma hos oss lagar maken maten och jag tror jag får vegetarisk schnitzel med nån kall sås med bl a dill å sånt samt sallad. Fast jag blev sugen på stekt potatis, får nog messa kocken.
  2. 1
    Middag idag då? Den får vi inte missa!!

    Hemma hos oss lagar maken maten och jag tror jag får vegetarisk schnitzel med nån kall sås med bl a dill å sånt samt sallad. Fast jag blev sugen på stekt potatis, får nog messa kocken.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Kycklingsallad till mig, kebabtallrik till maken och en hawaiipizza till ett barn... Allt smidigt hämtat på väg hem från jobb... Tack Bolzano.
  4. 2
    Kycklingsallad till mig, kebabtallrik till maken och en hawaiipizza till ett barn... Allt smidigt hämtat på väg hem från jobb... Tack Bolzano.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Åh Hawaiipizza, en ungdomsfavorit 😉

    Make och son ska äta ugnsstekta kycklingklubbor förresten. Tror kocken är glad att han sade nej till att grilla .
  6. 3
    Åh Hawaiipizza, en ungdomsfavorit 😉

    Make och son ska äta ugnsstekta kycklingklubbor förresten. Tror kocken är glad att han sade nej till att grilla .
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Hämtmat för att ingen känner för att laga mat idag.
    4 små rätter från det lokala kinahaket står på menyn.
  8. 4
    Hämtmat för att ingen känner för att laga mat idag.
    4 små rätter från det lokala kinahaket står på menyn.
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Samma här... Nice.
  10. 5
    Samma här... Nice.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Gött!
  12. 6
    Gött!
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Här blir det fläskfilé på grillen, pommes och någon (ännu icke utvald) sås.
  14. 7
    Här blir det fläskfilé på grillen, pommes och någon (ännu icke utvald) sås.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Hos sonen kommer det serveras broccoli med bacon och ostsås.
  16. 8
    Hos sonen kommer det serveras broccoli med bacon och ostsås.
  17. Medlem sedan
    Nov 1998
    #9
    Fläskfilén, innan den blir kass. Och så steker jag lite morot, palsternacka och persiljerot därtill.
  18. 9
    Fläskfilén, innan den blir kass. Och så steker jag lite morot, palsternacka och persiljerot därtill.
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Jag blev serverad middag

    Det är en sällsynt lyx! Lillemannen lagade middagen åt oss idag, spaghetti carbonara - en av ytterst få rätter som bägge killarna äter.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  20. 10
    Jag blev serverad middag Det är en sällsynt lyx! Lillemannen lagade middagen åt oss idag, spaghetti carbonara - en av ytterst få rätter som bägge killarna äter.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    My god. Någon har satsat på något vis att få hit "gamla" medlemmar. Och lyckats. Kul
    Småplock från delikatessen orkade vi här lite ost o frukt typ
  22. 11
    My god. Någon har satsat på något vis att få hit "gamla" medlemmar. Och lyckats. Kul
    Småplock från delikatessen orkade vi här lite ost o frukt typ
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12
    Det var mitt fel alltihop, råkade bära mig åt på FB... Sorry...
  24. 12
    Det var mitt fel alltihop, råkade bära mig åt på FB... Sorry...
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    Nä men jättekul ju! Bra intuitiv
  26. 13
    Nä men jättekul ju! Bra intuitiv
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    I ärlighetens namn var vi några som sen petade in pinnar i elden 😉
  28. 14
    I ärlighetens namn var vi några som sen petade in pinnar i elden 😉
  29. Medlem sedan
    Dec 2007
    #15
    Ja, ni var ju det....
  30. 15
    Ja, ni var ju det....
  31. Medlem sedan
    Jul 2017
    #16
    En lite tokig buffé bestående av friterad bläckfisk, soltorkade tomater, chili- och pepparmarinerade oliver samt chips. Till det rosévinet HIGH KICK. Nej, jag är inte på semester vid medelhavet i juli. Jag ville bara ha något snabbt eftersom de andra i hushållet åt pizza, som jag inte kunde äta.
  32. 16
    En lite tokig buffé bestående av friterad bläckfisk, soltorkade tomater, chili- och pepparmarinerade oliver samt chips. Till det rosévinet HIGH KICK. Nej, jag är inte på semester vid medelhavet i juli. Jag ville bara ha något snabbt eftersom de andra i hushållet åt pizza, som jag inte kunde äta.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Vi åt tortellini ikväll.
    Imorgon blir det klyftpotatis, fläskfilé, kantarellsås (eller bea eller tzatsiki om man inte gillar kantarellsåsen).
  34. 17
    Vi åt tortellini ikväll.
    Imorgon blir det klyftpotatis, fläskfilé, kantarellsås (eller bea eller tzatsiki om man inte gillar kantarellsåsen).
  35. Medlem sedan
    Feb 2000
    #18
    Vi var först på en uppspelning med dottern som spelade piano och efter det hade vi tänkt ta med mat någonstans ifrån. MEN vi har svårt att enas så det blev att vi hade förberett en massa gott plock istället. Alla blev mycket nöjda.
  36. 18
    Vi var först på en uppspelning med dottern som spelade piano och efter det hade vi tänkt ta med mat någonstans ifrån. MEN vi har svårt att enas så det blev att vi hade förberett en massa gott plock istället. Alla blev mycket nöjda.
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Ugnsrostade rotfrukter i ugn (sötpotatis, palsternacka, rödbetor och rotselleri), guacomole, ryggbiff och sallad blir det här.
  38. 19
    Ugnsrostade rotfrukter i ugn (sötpotatis, palsternacka, rödbetor och rotselleri), guacomole, ryggbiff och sallad blir det här.
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    Idag chili con carne med ris
    Igår kycklig med ris
    I lördags skaldjurspaj
    I fredags tacofisk med ris

    Så, nu är jag ikapp... Mycket ris på sistone
  40. 20
    Idag chili con carne med ris
    Igår kycklig med ris
    I lördags skaldjurspaj
    I fredags tacofisk med ris

    Så, nu är jag ikapp... Mycket ris på sistone
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar