Man ska ju tacka...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Man ska ju tacka...

    ... för svaren så nu gör jag det: tack för svaren på min enkätischgrej

    Hörrni, imorron är det två månader till julafton. Första julförberedelseenkäten har redan gjorts här på oäf och fler och fler affärer fylls av tomtar och dess kompisar. Själv har jag inte ens hunnit höst-piffa här hemma som jag brukar göra i form av en del skiftade gardiner, nygammalt i ljusfat och liknande o s v så julen är ganska långt bort för mig. Förrutom vad gäller en sak: glöggen! För att kunna avnjutas till 1 advent (vilket verkligen behövs i år eftersom förra årets tagit slut) måste den snart sättas och imorron är det dags, då inviger jag en väninna i hemmaglöggens ädla konst

    Men, höst är det ju. Och hösten är vacker tycker jag. Även när det regnar och blåser. Min bästa tid på året hälsomässigt. I like!
  2. 1
    Man ska ju tacka... ... för svaren så nu gör jag det: tack för svaren på min enkätischgrej

    Hörrni, imorron är det två månader till julafton. Första julförberedelseenkäten har redan gjorts här på oäf och fler och fler affärer fylls av tomtar och dess kompisar. Själv har jag inte ens hunnit höst-piffa här hemma som jag brukar göra i form av en del skiftade gardiner, nygammalt i ljusfat och liknande o s v så julen är ganska långt bort för mig. Förrutom vad gäller en sak: glöggen! För att kunna avnjutas till 1 advent (vilket verkligen behövs i år eftersom förra årets tagit slut) måste den snart sättas och imorron är det dags, då inviger jag en väninna i hemmaglöggens ädla konst

    Men, höst är det ju. Och hösten är vacker tycker jag. Även när det regnar och blåser. Min bästa tid på året hälsomässigt. I like!
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Åh, jag gillar också hösten, det har alltid varit min favoritårstid
  4. 2
    Åh, jag gillar också hösten, det har alltid varit min favoritårstid
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Har också hemmaglögg på lut

    Själv är jag rätt nöjd med Blossa men jag har kvar en flaska sedan i fjol som min brorson hade gjort och som vi glömde bort då. Den skall öppnas 1:a advent!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Har också hemmaglögg på lut Själv är jag rätt nöjd med Blossa men jag har kvar en flaska sedan i fjol som min brorson hade gjort och som vi glömde bort då. Den skall öppnas 1:a advent!
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Hösten är också min favoritårstid om jag måste välja. Gillar egen alla på olika vis. Brukar gilla den gråa tjocka varma ( som en ullfilt) november också. Men i år längtar jag efter mer värme och sol och ångrar att vi inte bokade en solvecka nu snart....men checkar kanske in en helg på ett skönt spa i stället.
  8. 4
    Hösten är också min favoritårstid om jag måste välja. Gillar egen alla på olika vis. Brukar gilla den gråa tjocka varma ( som en ullfilt) november också. Men i år längtar jag efter mer värme och sol och ångrar att vi inte bokade en solvecka nu snart....men checkar kanske in en helg på ett skönt spa i stället.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Höst är liksom både bra och anus.

    Vi har höstpysslat, vikt löv och gjort lite halloweenpynt samt sytt nya mössor. Varje säsong kräver sitt pyssel.
  10. 5
    Höst är liksom både bra och anus.

    Vi har höstpysslat, vikt löv och gjort lite halloweenpynt samt sytt nya mössor. Varje säsong kräver sitt pyssel.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    Det känns inte att det är bara två månader dit. Jag hat inte funderat mycket på julen, mer än att jag sett att butikerna börjat både med advent och jul innan ens de tiggt bort halloweensakerna.

    Hösten kan vara trevlig om det är klara dagar med solsken och UTAN all blåst som envisas med att göra mina cykelturer till och från jobbet jobbigare och svettigare än nödvändigt!

    Men ljus är ju trevligt :-) Jag måste bara bli bättre på att tända dem!
  12. 6
    Det känns inte att det är bara två månader dit. Jag hat inte funderat mycket på julen, mer än att jag sett att butikerna börjat både med advent och jul innan ens de tiggt bort halloweensakerna.

    Hösten kan vara trevlig om det är klara dagar med solsken och UTAN all blåst som envisas med att göra mina cykelturer till och från jobbet jobbigare och svettigare än nödvändigt!

    Men ljus är ju trevligt :-) Jag måste bara bli bättre på att tända dem!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar