Jag börjar, Jerringpriset
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Jag börjar, Jerringpriset

    Jag tycker det är nästan på gränsen till patetiskt när både sportjournalister och andra tyckare gnäller om hästmaffian. Varför inte glädas med att även unga tjejer engagerar sig i detta pris.
  2. 1
    Jag börjar, Jerringpriset Jag tycker det är nästan på gränsen till patetiskt när både sportjournalister och andra tyckare gnäller om hästmaffian. Varför inte glädas med att även unga tjejer engagerar sig i detta pris.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Har inte kollat alternativen

    Men fick inte Peder Fredricson det i fjol? Jag vet inte vilka kriterierna är. Är det bara en omröstning om vem som har flest anhängare eller förväntas man ge priset till den som gjort den bästa prestationen under året på något sätt?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Har inte kollat alternativen Men fick inte Peder Fredricson det i fjol? Jag vet inte vilka kriterierna är. Är det bara en omröstning om vem som har flest anhängare eller förväntas man ge priset till den som gjort den bästa prestationen under året på något sätt?
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Jag gillar hästsport.

    Tyvärr följer jag inget vad gäller sport....så förstå inte frågan.
  6. 3
    Jag gillar hästsport.

    Tyvärr följer jag inget vad gäller sport....så förstå inte frågan.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Omröstning av folket, tror det går i två etapper, först röstar man fram kandidater och sedan röstas det på kandidaterna.
    Magdalena Forsberg har fått det fyra år i rad tror jag.
    I och med att det är en öppen omröstning, så får folk välja precis som de vill, inga kriterier eller krav på varför man lade den rösten
  8. 4
    Omröstning av folket, tror det går i två etapper, först röstar man fram kandidater och sedan röstas det på kandidaterna.
    Magdalena Forsberg har fått det fyra år i rad tror jag.
    I och med att det är en öppen omröstning, så får folk välja precis som de vill, inga kriterier eller krav på varför man lade den rösten
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Jo det kan jag hålla med om.
    Men det tråkiga är att det blir mer ett pris till den idrott/idrottare som har flest fans som engagerar sig i den här omröstningen än att folk faktiskt röstar på den bästa idrottsprestationen.
    Peder Fredricson är säkert jätteduktig men jag tror nog att några av de andra nominerade egentligt gjort bra mycket mer imponerande prestationer.
  10. 5
    Jo det kan jag hålla med om.
    Men det tråkiga är att det blir mer ett pris till den idrott/idrottare som har flest fans som engagerar sig i den här omröstningen än att folk faktiskt röstar på den bästa idrottsprestationen.
    Peder Fredricson är säkert jätteduktig men jag tror nog att några av de andra nominerade egentligt gjort bra mycket mer imponerande prestationer.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Det är ju faktiskt det valet man gör när man låter folket avgöra. På den tiden man endast kunde rösta via en krysskupong, så var det endast fotbollsspelare som vann det priset (nästan i varje fall), för att då var det den gruppen som engagerade sig.

    Om en ryttarna i Sverige anser att Peders insats är den bästa idrottsprestationen, så röstar de faktiskt på, i deras tycke, den bästa idrottsprestationen.
  12. 6
    Det är ju faktiskt det valet man gör när man låter folket avgöra. På den tiden man endast kunde rösta via en krysskupong, så var det endast fotbollsspelare som vann det priset (nästan i varje fall), för att då var det den gruppen som engagerade sig.

    Om en ryttarna i Sverige anser att Peders insats är den bästa idrottsprestationen, så röstar de faktiskt på, i deras tycke, den bästa idrottsprestationen.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Kärringpriset....

    menar du, priset som numera nästan bara kvinnor och homos som vinner. Nåja skämt och sido, jag förstår inte varför du ska blanda in unga tjejer i detta, de har ingenting med detta att göra.

    Diskussionen är att "Jerringpriset" borde byta namn för det handlar inte om "årets prestation" längre utan det handlar om vem av de nominerade som har störst skara fans vilket gör det hela väldigt urvattnat och snedvridet.

    Jag håller med Peder att det borde vara bättre att döpa om kärring...ehh...Jerringpriset till "populäraste idrottsprestationen" istället. Ett namn som motsvarar vad det är i verkligheten.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Kärringpriset.... menar du, priset som numera nästan bara kvinnor och homos som vinner. Nåja skämt och sido, jag förstår inte varför du ska blanda in unga tjejer i detta, de har ingenting med detta att göra.

    Diskussionen är att "Jerringpriset" borde byta namn för det handlar inte om "årets prestation" längre utan det handlar om vem av de nominerade som har störst skara fans vilket gör det hela väldigt urvattnat och snedvridet.

    Jag håller med Peder att det borde vara bättre att döpa om kärring...ehh...Jerringpriset till "populäraste idrottsprestationen" istället. Ett namn som motsvarar vad det är i verkligheten.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Visst, men samtidigt så har det alltid varit så, bara detta inte har uppmärksammats.
  16. 8
    Visst, men samtidigt så har det alltid varit så, bara detta inte har uppmärksammats.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Nej inte helt...

    förr så fick man rösta genom att sätta ett kryssa på tipskupongen när man tippade. Det var nog knappast så att fansen rusade till kiosken för att göra en tipsrad enkom för att rösta. Det blev nog lite mer spritt då och majoriteten av de som röstade var nog bara inbitna tippare.

    Någon gång införde man väl telefonröstning, säkert i al välmening för att då få in mer pengar men idag nu när alla har varsin telefon och då kan rösta som tokar så blir det alldeles tokigt, då är det inte längre "Årets bästa idrottsprestation" som är i fokus utan den som är mest poppis hos sina fans.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Nej inte helt... förr så fick man rösta genom att sätta ett kryssa på tipskupongen när man tippade. Det var nog knappast så att fansen rusade till kiosken för att göra en tipsrad enkom för att rösta. Det blev nog lite mer spritt då och majoriteten av de som röstade var nog bara inbitna tippare.

    Någon gång införde man väl telefonröstning, säkert i al välmening för att då få in mer pengar men idag nu när alla har varsin telefon och då kan rösta som tokar så blir det alldeles tokigt, då är det inte längre "Årets bästa idrottsprestation" som är i fokus utan den som är mest poppis hos sina fans.
  19. Pyssling
    #10
    Vet inte ens vad det är för kriterier till Jerringpriset, jag har fattat att det har med sport att göra men jag är sjukt ointresserad av sport så har ingen större aning om vad priset innebär. Föredrar att sporta själv, istället för att titta på andra som gör det
  20. 10
    Vet inte ens vad det är för kriterier till Jerringpriset, jag har fattat att det har med sport att göra men jag är sjukt ointresserad av sport så har ingen större aning om vad priset innebär. Föredrar att sporta själv, istället för att titta på andra som gör det
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Inbitna tippare? Skulle det vara mer rättvisande 😳😬🙄
  22. 11
    Inbitna tippare? Skulle det vara mer rättvisande 😳😬🙄
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Ja de är nog långt mer...

    objektiva i sin bedömning på vad de röstar på än t ex ridförbundets medlemmar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Ja de är nog långt mer... objektiva i sin bedömning på vad de röstar på än t ex ridförbundets medlemmar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar