Blandad fredags enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Blandad fredags enkät

    Vilken bok läste du i senast?
    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    Vad ska ni äta under helgen?
    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    Planer för sportlovet?
    Har du åkt skidor ännu detta år?
    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?

    Ha en bra fredag och helg!
  2. 1
    Blandad fredags enkät Vilken bok läste du i senast?
    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    Vad ska ni äta under helgen?
    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    Planer för sportlovet?
    Har du åkt skidor ännu detta år?
    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?

    Ha en bra fredag och helg!
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Tjoho En enkät

    Vilken bok läste du i senast?
    Fnissar, men en Kittybok som jag läste för nostalgin skull

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    En nostalgibok som du inte läst sedan du var 12

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    Firar mamma

    Vad ska ni äta under helgen?
    I kväll blir det något vi hämtar, på lördag.. ska inventera frysen, på söndag är det mamma som bjuder

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    Vill man inte endast dricka vatten så ett gott Riojavin är aldrig fel

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    Olika, nyår då bjöd vi på fondue och ett riojavin

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    Inga tyvärr, men vi hade en hund som var galen i snö och har haft en hund som tyckte allt blött och kallt vara av ondo

    Planer för sportlovet?
    Den tiden är passé, sonen pluggar nog som vanligt och vi arbetar som vanligt

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    Ja, åkte skidor för två veckor sedan

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    Nej, påsklov har vi inte och sommaren blir det bara jag och sambon, sonen planerar att åka till latinamerika med en kompis

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    Möte, skrivit handlingar och så kommer dagen bestå, kvällen blir en lugn kväll i sällskap av sambo, broderi och tv

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    Man lär sig nytt
    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    Det beror på, men en kombination av en själv, sjukvården, försäkringskassan och arbetsgivare

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    Väldigt viktig

    Ha en bra fredag och helg!
    Tack detsamma
  4. 2
    Tjoho En enkät

    Vilken bok läste du i senast?
    Fnissar, men en Kittybok som jag läste för nostalgin skull

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    En nostalgibok som du inte läst sedan du var 12

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    Firar mamma

    Vad ska ni äta under helgen?
    I kväll blir det något vi hämtar, på lördag.. ska inventera frysen, på söndag är det mamma som bjuder

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    Vill man inte endast dricka vatten så ett gott Riojavin är aldrig fel

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    Olika, nyår då bjöd vi på fondue och ett riojavin

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    Inga tyvärr, men vi hade en hund som var galen i snö och har haft en hund som tyckte allt blött och kallt vara av ondo

    Planer för sportlovet?
    Den tiden är passé, sonen pluggar nog som vanligt och vi arbetar som vanligt

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    Ja, åkte skidor för två veckor sedan

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    Nej, påsklov har vi inte och sommaren blir det bara jag och sambon, sonen planerar att åka till latinamerika med en kompis

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    Möte, skrivit handlingar och så kommer dagen bestå, kvällen blir en lugn kväll i sällskap av sambo, broderi och tv

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    Man lär sig nytt
    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    Det beror på, men en kombination av en själv, sjukvården, försäkringskassan och arbetsgivare

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    Väldigt viktig

    Ha en bra fredag och helg!
    Tack detsamma
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Vilken bok läste du i senast? Håller på med Reinfeldteffekten (Aron Etzler). Oavsett politisk åskådning rekommenderas den varmt och jag som inte är det minsta ljusblå måste säga att herrejäklar vilka PR-genier de var.

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    Jamen det får väl bli den. Eller Hyresgästerna (Sarah Waters)

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    Fredagsfika på stan med ungen, yoga med moderaten, fest, brunch, hundträning. Flumma när ungen och moderaten är på bio.

    Vad ska ni äta under helgen?
    Lasagne i kväll, i morgon vet jag inte vad vi blir bjudna på, söndag oklart

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    En stillsam spritzer, fåjelkvitter och inga glasögon på så kan man låtsas att det är vår

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    Det beror på tillfälle. Vi kör smörrebrödsknytis och pre-nobel varje år, har lite spontanmiddagar i stil med kom och ät soppa, afternoon tea, ja det har varit lite allt möjligt. Grundregeln är väl ju fler som kommer desto större chans att det blir antingen långkok eller knytis.

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    Doggen är galen i snö. Tragiskt att den kommer så sällan här.

    Planer för sportlovet?
    Skriva verksamhetsberättelse, pilla i en anmälan till skolinspektionen (jobbgrej), träna.

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    hehehe, näää

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    Ungen har tennisturnering i påsk, annars inga planer

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    Läxat upp en skola, skrivit basen till en temadag till en annan. Nu ska jag hämta min son, lyssna på evighetsmonologer om hans skräckblandade förtjusning för flickorna i klassen och alla deras hyss och fika inne i stan med honom

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    Mitt eget jobb

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    Reumatologen och jag själv men i stort tänker jag nog arbetsträning och arbetsgivare.

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    Extremt viktigt. Jag hade aldrig kunnat jobba i den utsträckning jag gör om jag inte hade haft en alldeles unik arbetsgivare. Nu senast sa de, okej, du får lön för 75% oavsett om du jobbar 50 eller 75 bara du fortsätter. Jag är oerhört lyckligt lottad.


    Ha en bra fredag och helg!
    Detsamma!
  6. 3
    Vilken bok läste du i senast? Håller på med Reinfeldteffekten (Aron Etzler). Oavsett politisk åskådning rekommenderas den varmt och jag som inte är det minsta ljusblå måste säga att herrejäklar vilka PR-genier de var.

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    Jamen det får väl bli den. Eller Hyresgästerna (Sarah Waters)

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    Fredagsfika på stan med ungen, yoga med moderaten, fest, brunch, hundträning. Flumma när ungen och moderaten är på bio.

    Vad ska ni äta under helgen?
    Lasagne i kväll, i morgon vet jag inte vad vi blir bjudna på, söndag oklart

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    En stillsam spritzer, fåjelkvitter och inga glasögon på så kan man låtsas att det är vår

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    Det beror på tillfälle. Vi kör smörrebrödsknytis och pre-nobel varje år, har lite spontanmiddagar i stil med kom och ät soppa, afternoon tea, ja det har varit lite allt möjligt. Grundregeln är väl ju fler som kommer desto större chans att det blir antingen långkok eller knytis.

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    Doggen är galen i snö. Tragiskt att den kommer så sällan här.

    Planer för sportlovet?
    Skriva verksamhetsberättelse, pilla i en anmälan till skolinspektionen (jobbgrej), träna.

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    hehehe, näää

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    Ungen har tennisturnering i påsk, annars inga planer

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    Läxat upp en skola, skrivit basen till en temadag till en annan. Nu ska jag hämta min son, lyssna på evighetsmonologer om hans skräckblandade förtjusning för flickorna i klassen och alla deras hyss och fika inne i stan med honom

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    Mitt eget jobb

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    Reumatologen och jag själv men i stort tänker jag nog arbetsträning och arbetsgivare.

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    Extremt viktigt. Jag hade aldrig kunnat jobba i den utsträckning jag gör om jag inte hade haft en alldeles unik arbetsgivare. Nu senast sa de, okej, du får lön för 75% oavsett om du jobbar 50 eller 75 bara du fortsätter. Jag är oerhört lyckligt lottad.


    Ha en bra fredag och helg!
    Detsamma!
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Great en enkät !
    Bok. Miniatyrmakaren och förändringsarbete inom hälso sjukvård.
    Kan rekomendera dem båda men gissar att den sista kanske inte passar alla här
    I helgen ska jag. A slappa. B. Skriva. C jobba, på em kommer de utflugna barnen på söndagsmiddag.
    Mat. I morgon blir det pasta. Söndag risotto och kyckling.
    En kall chabli är aldrig fel att dricka. I kväll var det gratinerad kronärtskocka och tomater.
    Bjuder lite olika ..men sist var det kalkon och på söndag blir det risotton.
    Husdjur...ett gäng katter och kanin. De gillar snön
    På sportlovet ska jag jobba
    Inga skidor än
    Påsklovet blir det svenska fjäll och skidor en vecka!
    I sommar blir det Italien tre veckor.
    I dag har jag jobbat och är nu själv hemma i kväll ! Dricker ett glas chabli och ska titta på en film. Lägga mig tidigt !
    Utveckling på arbetet? Jobbar med sånt
    Rehabilitering. Inte det roligast jag var delaktig i som chef. Ansvaret är ett delat ansvar mellan ag, medarbetare och försäkringskassan.
    Mycket viktigt för mig med ett flexibelt jobb.

    Trevlig fredag till dig med !
  8. 4
    Great en enkät !
    Bok. Miniatyrmakaren och förändringsarbete inom hälso sjukvård.
    Kan rekomendera dem båda men gissar att den sista kanske inte passar alla här
    I helgen ska jag. A slappa. B. Skriva. C jobba, på em kommer de utflugna barnen på söndagsmiddag.
    Mat. I morgon blir det pasta. Söndag risotto och kyckling.
    En kall chabli är aldrig fel att dricka. I kväll var det gratinerad kronärtskocka och tomater.
    Bjuder lite olika ..men sist var det kalkon och på söndag blir det risotton.
    Husdjur...ett gäng katter och kanin. De gillar snön
    På sportlovet ska jag jobba
    Inga skidor än
    Påsklovet blir det svenska fjäll och skidor en vecka!
    I sommar blir det Italien tre veckor.
    I dag har jag jobbat och är nu själv hemma i kväll ! Dricker ett glas chabli och ska titta på en film. Lägga mig tidigt !
    Utveckling på arbetet? Jobbar med sånt
    Rehabilitering. Inte det roligast jag var delaktig i som chef. Ansvaret är ett delat ansvar mellan ag, medarbetare och försäkringskassan.
    Mycket viktigt för mig med ett flexibelt jobb.

    Trevlig fredag till dig med !
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Vilken bok läste du i senast?
    * En skolbok i internmedicin.

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    * Oj.... Tja, om man inte har läst Livet efter dig och Arvet efter dig, så rekommenderar jag dom starkt!

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    * Om vädret tillåter så blir det långpromenad med hunden både lördag och söndag. Sen extrajobb söndag natt. Annars inget planerat.

    Vad ska ni äta under helgen?
    * Ingen aning, men det lutar åt något grillat i morgon, ska rota lite i frysen.

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    * Ikväll dricker jag lite rött, Il Barone. Riktigt gott!

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    * Så längesen vi hade gäster, så det har jag glömt....

    Har ni nåt husdjur och vad tycker det om snön?
    * Fiskarna bryr sig inte, katterna är bara inne, hunden fullkomligt ÄLSKAR snö! Gräver gärna ner hela huvudet och ska gå i alla plogvallar och snöhögar man kan tänka sig.

    Planer för sportlovet?
    * Sportlovet är slut här nu. Inga planer alls.

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    * Nej. Inget annat år heller.

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    * Haha, nej, det är på tok för långt fram i tiden!

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    * Har varit å Högskolan i Borås på föreläsningar i kursen Akutmedicin. Avverkade först chock och multipel organsvikt, och sen Smärtfysiologi och smärtbehandling.

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    * Oj..... jag ska skriva ett skolarbete om hållbar utveckling på arbetet, och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på eller var det är eller hur jag ska skriva.

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    * Rehabilitering är för mig att få komma tillbaka till ett normalt liv efter sjukdom och skada. Med normalt menar jag så som det var innan. Så klart man som enskild person har ett stort ansvar, att ta tillvara de rehabinsatser som man har möjlighet att få. Sen har samhället ett stort ansvar i att berätta om de möjligheter som finns och i den mån det går vara behjälpliga. Jag håller själv just i detta nu på att försöka få en behandling för mitt lymfödem betalt av landstinget, då den är det enda som hjälper mig, efter flera år av konstant försämring trots att jag gjort efter konstens alla regler. Just nu får jag betala själv, vilket jag tyvärr inte har råd med i längden.

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    * Viktigt! Men lika viktigt att jag som arbetstagare också är flexibel. Ge och ta.
  10. 5
    Vilken bok läste du i senast?
    * En skolbok i internmedicin.

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    * Oj.... Tja, om man inte har läst Livet efter dig och Arvet efter dig, så rekommenderar jag dom starkt!

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    * Om vädret tillåter så blir det långpromenad med hunden både lördag och söndag. Sen extrajobb söndag natt. Annars inget planerat.

    Vad ska ni äta under helgen?
    * Ingen aning, men det lutar åt något grillat i morgon, ska rota lite i frysen.

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    * Ikväll dricker jag lite rött, Il Barone. Riktigt gott!

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    * Så längesen vi hade gäster, så det har jag glömt....

    Har ni nåt husdjur och vad tycker det om snön?
    * Fiskarna bryr sig inte, katterna är bara inne, hunden fullkomligt ÄLSKAR snö! Gräver gärna ner hela huvudet och ska gå i alla plogvallar och snöhögar man kan tänka sig.

    Planer för sportlovet?
    * Sportlovet är slut här nu. Inga planer alls.

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    * Nej. Inget annat år heller.

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    * Haha, nej, det är på tok för långt fram i tiden!

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    * Har varit å Högskolan i Borås på föreläsningar i kursen Akutmedicin. Avverkade först chock och multipel organsvikt, och sen Smärtfysiologi och smärtbehandling.

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    * Oj..... jag ska skriva ett skolarbete om hållbar utveckling på arbetet, och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på eller var det är eller hur jag ska skriva.

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    * Rehabilitering är för mig att få komma tillbaka till ett normalt liv efter sjukdom och skada. Med normalt menar jag så som det var innan. Så klart man som enskild person har ett stort ansvar, att ta tillvara de rehabinsatser som man har möjlighet att få. Sen har samhället ett stort ansvar i att berätta om de möjligheter som finns och i den mån det går vara behjälpliga. Jag håller själv just i detta nu på att försöka få en behandling för mitt lymfödem betalt av landstinget, då den är det enda som hjälper mig, efter flera år av konstant försämring trots att jag gjort efter konstens alla regler. Just nu får jag betala själv, vilket jag tyvärr inte har råd med i längden.

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    * Viktigt! Men lika viktigt att jag som arbetstagare också är flexibel. Ge och ta.
  11. Pyssling
    #6
    Vilken bok läste du i senast?

    En av Malin Persson Giolitos äldre böcker: Bara ett barn

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?

    Beror på vem jag skulle rekommendera en bok åt, men om det var någon som gillar den typen av böcker så absolut den, helt ok roman.

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?

    Inget särskilt

    Vad ska ni äta under helgen?

    I dag var jag på Pinchos med ett par kompisar, imorgon ska vi äta på Texas Steakhouse med pappa för att fira hans födelsedag, på söndag ingen aning.

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?

    Jag gillar kolsyrat vatten utan smak, bubbelvin av olika slag, rött vin, främst Zinfandel, eller väldigt torrt vitt vin blandat med kolsyrat vatten. En god kall öl är ju inte fel det heller.

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?

    Kör nästan alltid någon slags buffé, vi har inget köksbord i köket utan ett stort matsalsbord i rummet bredvid, så det passar dåligt med tallriks-servering och jag tycker att det är lite b att ställa ut maten på bordet. I köket har vi en jättestor köksö där vi brukar duka upp buffé, jag tycker att det är smidigt när fok kan hämta vad de vill utan att behöva sträcka sig efter karotter och fat vid matsalsbordet.
    Maten i sig: ofta italienskt med pajer och nån pasta, kombinerat med småplock: lufttorkad skinka, salami, oliver, ostar, bröd, lite sånt. Kan stå framme länge och man kan sitta och prata och äta lääänge
    Annars någon varmrätt och sen massor av sallader, grönsaker varma och kalla i olika skålar, såser varma och kalla, lite olika bröd och kex, ostar, röror, ja en massa utfyllnad till varmrätten helt enkelt
    Dryck: öl, vin som passar maten, bubbelvatten.

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?

    Katter har vi och de gillar inte riktigt snön

    Planer för sportlovet?

    Har inte sportlov

    Har du åkt skidor ännu detta år?

    Nej och tvivlar på att jag kommer att kunna nånsin igen, jag har ett ben som knappt funkar alls, hoppas så klart på att det ska fixa sig, men som sagt....

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?

    Har varken påsklov eller sommarlov på det sättet som jag antar att det menas, men just vid påsk har vi bokat några dagar i Barcelona och i sommar kommer vi att vara några veckor vid Medelhavet.

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?

    I dag har jag brutit ihop en stund över allt som jag inte kan göra längre pga sjukdom och för att det är så himla jobbigt att ständigt ha så himla ont. Sen bet jag ihop och åkte och simmade, en av de enda träningsformerna som funkar med benet, man får ju göra det man kan typ...
    Sen fick jag en riktig glad-boost av att hänga på Pinchos en stund med kompisar

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?

    Att kunna påverka sin situation, få eget ansvar, bli lyssnad på, inte bli överkörd

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?

    Har bara jobbat i små privata företag och har inte direkt kommit i kontakt med rehabilitering i yrkeslivet, om du menar det. Om du menar rehabilitering för att återfå min egen förmåga så känner jag att jag är ganska ensam om ansvaret just nu. Men jag är inte direkt en sån som lägger mig ner och gillar läget, så jag ska nog komma igen

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?

    Extremt viktigt, för mig blev det så viktigt så att jag började arbeta för mig själv. Nu arbetar jag inte alls pga sjukdom, men när jag börjar igen så har jag svårt att se att jag skulle ta en anställning hos någon annan, jag kommer nog att jobba i mitt eget företag som innan.
  12. 6
    Vilken bok läste du i senast?

    En av Malin Persson Giolitos äldre böcker: Bara ett barn

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?

    Beror på vem jag skulle rekommendera en bok åt, men om det var någon som gillar den typen av böcker så absolut den, helt ok roman.

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?

    Inget särskilt

    Vad ska ni äta under helgen?

    I dag var jag på Pinchos med ett par kompisar, imorgon ska vi äta på Texas Steakhouse med pappa för att fira hans födelsedag, på söndag ingen aning.

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?

    Jag gillar kolsyrat vatten utan smak, bubbelvin av olika slag, rött vin, främst Zinfandel, eller väldigt torrt vitt vin blandat med kolsyrat vatten. En god kall öl är ju inte fel det heller.

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?

    Kör nästan alltid någon slags buffé, vi har inget köksbord i köket utan ett stort matsalsbord i rummet bredvid, så det passar dåligt med tallriks-servering och jag tycker att det är lite b att ställa ut maten på bordet. I köket har vi en jättestor köksö där vi brukar duka upp buffé, jag tycker att det är smidigt när fok kan hämta vad de vill utan att behöva sträcka sig efter karotter och fat vid matsalsbordet.
    Maten i sig: ofta italienskt med pajer och nån pasta, kombinerat med småplock: lufttorkad skinka, salami, oliver, ostar, bröd, lite sånt. Kan stå framme länge och man kan sitta och prata och äta lääänge
    Annars någon varmrätt och sen massor av sallader, grönsaker varma och kalla i olika skålar, såser varma och kalla, lite olika bröd och kex, ostar, röror, ja en massa utfyllnad till varmrätten helt enkelt
    Dryck: öl, vin som passar maten, bubbelvatten.

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?

    Katter har vi och de gillar inte riktigt snön

    Planer för sportlovet?

    Har inte sportlov

    Har du åkt skidor ännu detta år?

    Nej och tvivlar på att jag kommer att kunna nånsin igen, jag har ett ben som knappt funkar alls, hoppas så klart på att det ska fixa sig, men som sagt....

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?

    Har varken påsklov eller sommarlov på det sättet som jag antar att det menas, men just vid påsk har vi bokat några dagar i Barcelona och i sommar kommer vi att vara några veckor vid Medelhavet.

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?

    I dag har jag brutit ihop en stund över allt som jag inte kan göra längre pga sjukdom och för att det är så himla jobbigt att ständigt ha så himla ont. Sen bet jag ihop och åkte och simmade, en av de enda träningsformerna som funkar med benet, man får ju göra det man kan typ...
    Sen fick jag en riktig glad-boost av att hänga på Pinchos en stund med kompisar

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?

    Att kunna påverka sin situation, få eget ansvar, bli lyssnad på, inte bli överkörd

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?

    Har bara jobbat i små privata företag och har inte direkt kommit i kontakt med rehabilitering i yrkeslivet, om du menar det. Om du menar rehabilitering för att återfå min egen förmåga så känner jag att jag är ganska ensam om ansvaret just nu. Men jag är inte direkt en sån som lägger mig ner och gillar läget, så jag ska nog komma igen

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?

    Extremt viktigt, för mig blev det så viktigt så att jag började arbeta för mig själv. Nu arbetar jag inte alls pga sjukdom, men när jag börjar igen så har jag svårt att se att jag skulle ta en anställning hos någon annan, jag kommer nog att jobba i mitt eget företag som innan.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    -min europeiska familjs historia de senaste 54 000 åren
    - ovannämnda
    - göra ingenting så mina händer kanske kan fungera igen
    - mat och lördagsgodis
    - nån mousserande rabarberlemonad kanske
    - de vi oftast har till gäster blir säkert skitnöjda om vi bjuder på pannkakor
    - dammråttorna är inneråttor
    - längdskidor och vila. Ena dottern vill gå på museum
    - jag har åkt 4 mil
    - inplanerade två veckor under sommaren. Åker till fjälls i mars.
    - jobbat , 4/6 ordinarie borta på jobbet. Lätt utarbetad, dock bara 8 h arbetsdag mot torsdagens 11h (inkl en friluftsdag på skridsko). Däckat i sängen efter det. Ätit varmrökt lax oc arraksboll.
    - vi har mycket dåliga förutsättningar att utveckla det läroplanen vill att vi ska utveckla.
    - jadu, inga tankar direkt.
    - jag har en arbetsgivare som förväntar sig att vi är vrålflexibla. Tycker oftast min arbetsgivare är flexibel och bra, bävar för att hen ska gå i pension.

    -detsamma!
  14. 7
    -min europeiska familjs historia de senaste 54 000 åren
    - ovannämnda
    - göra ingenting så mina händer kanske kan fungera igen
    - mat och lördagsgodis
    - nån mousserande rabarberlemonad kanske
    - de vi oftast har till gäster blir säkert skitnöjda om vi bjuder på pannkakor
    - dammråttorna är inneråttor
    - längdskidor och vila. Ena dottern vill gå på museum
    - jag har åkt 4 mil
    - inplanerade två veckor under sommaren. Åker till fjälls i mars.
    - jobbat , 4/6 ordinarie borta på jobbet. Lätt utarbetad, dock bara 8 h arbetsdag mot torsdagens 11h (inkl en friluftsdag på skridsko). Däckat i sängen efter det. Ätit varmrökt lax oc arraksboll.
    - vi har mycket dåliga förutsättningar att utveckla det läroplanen vill att vi ska utveckla.
    - jadu, inga tankar direkt.
    - jag har en arbetsgivare som förväntar sig att vi är vrålflexibla. Tycker oftast min arbetsgivare är flexibel och bra, bävar för att hen ska gå i pension.

    -detsamma!
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    Vilken bok läste du i senast?
    - Populistiska manifestet av Göran Greider och Åsa Linderborg

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    - Någon poesi, beror på vem som ska få rekommendationen

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    - Jag ska hosta

    Vad ska ni äta under helgen?
    - Saknar aptit

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    - Vatten

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    - Vi tar fram en buffé på allt möjligt som vi vill bli av med

    Har ni nåt husdjur och vad tycker det om snön?
    - Nej. Men vi hade en Golden Retriever som var galen i snö

    Planer för sportlovet?
    - Inga

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    - Gjorde ett försök, men snön smälte innan jag fick på mig skidorna

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    - Ja, Konstrundor på påsklovet

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    - Hostat. Recenserat bok enligt första frågan.

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    - Att det har jag aldrig varit med om, endast avveckling

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    - Hupp! Ett skämt!

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    - Har aldrig upplevt någon sådan, endast byråkratiska typer som låtit meddela någon §
  16. 8
    Vilken bok läste du i senast?
    - Populistiska manifestet av Göran Greider och Åsa Linderborg

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    - Någon poesi, beror på vem som ska få rekommendationen

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    - Jag ska hosta

    Vad ska ni äta under helgen?
    - Saknar aptit

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    - Vatten

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    - Vi tar fram en buffé på allt möjligt som vi vill bli av med

    Har ni nåt husdjur och vad tycker det om snön?
    - Nej. Men vi hade en Golden Retriever som var galen i snö

    Planer för sportlovet?
    - Inga

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    - Gjorde ett försök, men snön smälte innan jag fick på mig skidorna

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    - Ja, Konstrundor på påsklovet

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    - Hostat. Recenserat bok enligt första frågan.

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    - Att det har jag aldrig varit med om, endast avveckling

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    - Hupp! Ett skämt!

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    - Har aldrig upplevt någon sådan, endast byråkratiska typer som låtit meddela någon §
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9
    Vilken bok läste du i senast?
    - läser aldrig böcker

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    - se ovan

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    - ingenting, har aldrig planer överhuvudtaget, vi är dåliga på att göra nåt.

    Vad ska ni äta under helgen?
    - mest skitmat, typ hämtmat.

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    - Gäller det öl så är Baron trenck, Whisky kan vara vad som men just nu har jag fått tag i en flarra japanskt.

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    - har aldrig gäster så det är aldrig aktuellt här.

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    - nej inte mer än mina löss förstås

    Planer för sportlovet?
    - Sportlov? Sånt har jag inte en susning om längre.

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    - Unää, då skulle jag nog dö, nä skidor har jag aldrig åtkt och kommer aldrig göra heller.

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    - unä vet ju knappt om man är i livet då. Jag tar bara dagen som den kommer.

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    - Gick precis upp, kommer nog inte göra nåt så direkt, blir nog soffan eller datorn som nu.

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    - nya arbetsuppgifter, vidareutbildning

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    - främst du själv och sen i symbios med vården

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    - Egentligen är det ju viktigt men jag som inte har en hjärna får ju sälja min kropp till den som betalar bäst. Sådana arbetsgivare brukar då tyvärr inte vara det minsta flexibla. Tvärt om, det är piskan som viner i luften hela tiden.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Vilken bok läste du i senast?
    - läser aldrig böcker

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    - se ovan

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    - ingenting, har aldrig planer överhuvudtaget, vi är dåliga på att göra nåt.

    Vad ska ni äta under helgen?
    - mest skitmat, typ hämtmat.

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    - Gäller det öl så är Baron trenck, Whisky kan vara vad som men just nu har jag fått tag i en flarra japanskt.

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    - har aldrig gäster så det är aldrig aktuellt här.

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    - nej inte mer än mina löss förstås

    Planer för sportlovet?
    - Sportlov? Sånt har jag inte en susning om längre.

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    - Unää, då skulle jag nog dö, nä skidor har jag aldrig åtkt och kommer aldrig göra heller.

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    - unä vet ju knappt om man är i livet då. Jag tar bara dagen som den kommer.

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    - Gick precis upp, kommer nog inte göra nåt så direkt, blir nog soffan eller datorn som nu.

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    - nya arbetsuppgifter, vidareutbildning

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    - främst du själv och sen i symbios med vården

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    - Egentligen är det ju viktigt men jag som inte har en hjärna får ju sälja min kropp till den som betalar bäst. Sådana arbetsgivare brukar då tyvärr inte vara det minsta flexibla. Tvärt om, det är piskan som viner i luften hela tiden.
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Vilken bok läste du i senast?
    Creepypasta av Jack Werner.

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    Ovan nämnda bok :-)

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    Har varit på kryssning fre-lör, var mycket lyckat!

    Vad ska ni äta under helgen?
    Kött, popcorn och ostar.

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    Ett rött vin; The Owl Post Pinotage.

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    Oftast kött med amaronevin till.

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    Har inga husdjur.

    Planer för sportlovet?
    Sportlovet är som vilken annan vecka som helst för oss då vi varken vintersportar eller har barn.

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    Nä, åker inte skidor...

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    Påsken är oplanerad och i sommar blir det en tripp till Dahalla och diverse andra ställen i Dalarna!

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    Hämtat ett bord som mannen snickrat, hämtat paket innehållandes diverse skönhetsprodukter.

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    Att förbättra IT-lösningarna.

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    Tänker att kroppen gör ont och så tänker jag på Försäkringskassan. Ansvaret, där tänker jag inte så mycket alls faktiskt...

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    Viktigt tycker jag! Vi har flextid och kan jobba hemifrån om vi vill.
    - Childfree and lovin´it! -
  20. 10
    Vilken bok läste du i senast?
    Creepypasta av Jack Werner.

    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    Ovan nämnda bok :-)

    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    Har varit på kryssning fre-lör, var mycket lyckat!

    Vad ska ni äta under helgen?
    Kött, popcorn och ostar.

    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    Ett rött vin; The Owl Post Pinotage.

    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    Oftast kött med amaronevin till.

    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    Har inga husdjur.

    Planer för sportlovet?
    Sportlovet är som vilken annan vecka som helst för oss då vi varken vintersportar eller har barn.

    Har du åkt skidor ännu detta år?
    Nä, åker inte skidor...

    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    Påsken är oplanerad och i sommar blir det en tripp till Dahalla och diverse andra ställen i Dalarna!

    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    Hämtat ett bord som mannen snickrat, hämtat paket innehållandes diverse skönhetsprodukter.

    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    Att förbättra IT-lösningarna.

    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    Tänker att kroppen gör ont och så tänker jag på Försäkringskassan. Ansvaret, där tänker jag inte så mycket alls faktiskt...

    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    Viktigt tycker jag! Vi har flextid och kan jobba hemifrån om vi vill.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    Vilken bok läste du i senast? En deckare "The nature of the beast" av Louise Penny
    Vilken bok rekommenderar du inför helgen? Sapiens
    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen? Åkte hem från Österrike igår, har packat upp och tvättat idag-
    Vad ska ni äta under helgen? Idag blev det köttfärssås
    Vad rekommenderar ni för gott att dricka? Pass
    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck? Väldigt varierat
    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön? INget husdjur
    Planer för sportlovet? Sportlovet var vecka 7 och vi var I Österrike och åkte skidor
    Har du åkt skidor ännu detta år? Ja, 2 skidsemestrar
    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet? Påsklovet, stannar vi hemma, har ingen mer semester att ta ut. Har inte planerat sommaren än,
    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet? Lära sig nya saker och får mer ansvar.
    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret? Försäkringskassan
    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare? Mycket viktigt
  22. 11
    Vilken bok läste du i senast? En deckare "The nature of the beast" av Louise Penny
    Vilken bok rekommenderar du inför helgen? Sapiens
    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen? Åkte hem från Österrike igår, har packat upp och tvättat idag-
    Vad ska ni äta under helgen? Idag blev det köttfärssås
    Vad rekommenderar ni för gott att dricka? Pass
    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck? Väldigt varierat
    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön? INget husdjur
    Planer för sportlovet? Sportlovet var vecka 7 och vi var I Österrike och åkte skidor
    Har du åkt skidor ännu detta år? Ja, 2 skidsemestrar
    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet? Påsklovet, stannar vi hemma, har ingen mer semester att ta ut. Har inte planerat sommaren än,
    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet? Lära sig nya saker och får mer ansvar.
    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret? Försäkringskassan
    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare? Mycket viktigt
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Vilken bok läste du i senast?
    * Vi mot er av Fredrik Backman
    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    * Ovanstående
    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    * Nu till helgen ska min bror och hans familj komma och hälsa på för att fira min dotters 11-årsdag.
    Vad ska ni äta under helgen?
    * Tar vad vi åt istället På lördagen åt vi strömming och potatismos och på söndagen en chili
    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    * Förutom Päronsoda? En Estrella Inedit om du vill ha en god öl.
    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    * Olika varje gång. Ibland blir det kött och risotto, andra gånger paella eller linssoppa. Beror helt på gästerna och vad de fick senast.
    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    * Inget husdjur
    Planer för sportlovet?
    * Barnen hade sportlov förra veckan och 11-åringen hade fullt schema (planerat av henne själv) med sina kompisar. Bio, hoppaktivitet, dans, bowling, badhuset... 14-åringen sov ikapp efter att ha varit sjuk veckan innan lovet.
    Har du åkt skidor ännu detta år?
    * Nej, det har jag inte gjort sedan 1999.
    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    * Jag åker till Chicago med min gospelkör under barnens påsklov. Själv får jag ju då ta semester istället... Semestern kommer att fördelas på två omgångar. Först i juli då jag kommer att köra ner till Paris med barnen för att möta upp maken som cyklar dit med Team Rynkeby (nordiskt insamlingsprojekt för barncancerfonden) och sedan i augusti då vi kör ner till Valencia för att hämta 15-åringen (ja, han hinner fylla det i sommar) som ska spendera 4 veckor hos släkten för att lära sig spanska.
    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    * Måndag idag, så det är övning med gospelkören, som vanligt de 18 senaste åren
    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    * Förändring, vidareutbildning, kunskapsutbyte
    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    * Just nu tänker jag mest på mina muskler på baksidan av låret och den rehabträning jag håller på med och i det fallet är det ju jag själv som har ansvaret för att det blir gjort.
    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    * Jag tycker att det allra viktigaste är att man spelar med öppna kort. Säger man att man är flexibel måste det stämma också och inte ges dåligt samvete om man försöker jobba flexibelt själv.
  24. 12
    Vilken bok läste du i senast?
    * Vi mot er av Fredrik Backman
    Vilken bok rekommenderar du inför helgen?
    * Ovanstående
    Vad har ni för aktiviteter inplanerade under helgen?
    * Nu till helgen ska min bror och hans familj komma och hälsa på för att fira min dotters 11-årsdag.
    Vad ska ni äta under helgen?
    * Tar vad vi åt istället På lördagen åt vi strömming och potatismos och på söndagen en chili
    Vad rekommenderar ni för gott att dricka?
    * Förutom Päronsoda? En Estrella Inedit om du vill ha en god öl.
    Vad brukar ni bjuda på när ni har gäster, mat och dryck?
    * Olika varje gång. Ibland blir det kött och risotto, andra gånger paella eller linssoppa. Beror helt på gästerna och vad de fick senast.
    Har ni nåt husdjur och vadvtycker det om snön?
    * Inget husdjur
    Planer för sportlovet?
    * Barnen hade sportlov förra veckan och 11-åringen hade fullt schema (planerat av henne själv) med sina kompisar. Bio, hoppaktivitet, dans, bowling, badhuset... 14-åringen sov ikapp efter att ha varit sjuk veckan innan lovet.
    Har du åkt skidor ännu detta år?
    * Nej, det har jag inte gjort sedan 1999.
    Har ni börjat fundera vad du ska göra på påsklovet och sommarlovet?
    * Jag åker till Chicago med min gospelkör under barnens påsklov. Själv får jag ju då ta semester istället... Semestern kommer att fördelas på två omgångar. Först i juli då jag kommer att köra ner till Paris med barnen för att möta upp maken som cyklar dit med Team Rynkeby (nordiskt insamlingsprojekt för barncancerfonden) och sedan i augusti då vi kör ner till Valencia för att hämta 15-åringen (ja, han hinner fylla det i sommar) som ska spendera 4 veckor hos släkten för att lära sig spanska.
    Vad ska du göra idag/vad har ni gjort idag?
    * Måndag idag, så det är övning med gospelkören, som vanligt de 18 senaste åren
    Vad är det första du tänker på när jag säger utveckling på arbetet?
    * Förändring, vidareutbildning, kunskapsutbyte
    Vad är det första du tänker på när jag säger rehabilitering och vem har ansvaret?
    * Just nu tänker jag mest på mina muskler på baksidan av låret och den rehabträning jag håller på med och i det fallet är det ju jag själv som har ansvaret för att det blir gjort.
    Hur viktigt är det att du har en flexibelt arbetsgivare?
    * Jag tycker att det allra viktigaste är att man spelar med öppna kort. Säger man att man är flexibel måste det stämma också och inte ges dåligt samvete om man försöker jobba flexibelt själv.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13
    Tack för boktips, har nu köpt boken förändringsarbete och tycker den var jätteintressant!
  26. 13
    Tack för boktips, har nu köpt boken förändringsarbete och tycker den var jätteintressant!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar