Belgrad, någon som varit där?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Belgrad, någon som varit där?

    Sonen och jag kör vidare med våra huvudstadsresor och nu funderar jag på Belgrad. Det finns ett fantastiskt vackert (och absurt) gammalt kommunistiskt skrytbygge där som man tyvärr inte kommer in i, det hade annars varit intressant att se.

    Någon som har besökt Belgrad och kan komma med lite tips? Eller för den delen, kör på med andra förslag också, vi har inte riktigt bestämt oss än. Amsterdam, London, Riga, Tallinn, Madrid, Köpenhamn och Stockholm har vi klämt. Warszawa var ungen inte sugen på, kommande klassresa går förmodligen till Lissabon eller Aten så de går också bort. Vi kommer att åka några dagar kring påsken.

    Tack på förhand!
    unlearn
  2. 1
    Belgrad, någon som varit där? Sonen och jag kör vidare med våra huvudstadsresor och nu funderar jag på Belgrad. Det finns ett fantastiskt vackert (och absurt) gammalt kommunistiskt skrytbygge där som man tyvärr inte kommer in i, det hade annars varit intressant att se.

    Någon som har besökt Belgrad och kan komma med lite tips? Eller för den delen, kör på med andra förslag också, vi har inte riktigt bestämt oss än. Amsterdam, London, Riga, Tallinn, Madrid, Köpenhamn och Stockholm har vi klämt. Warszawa var ungen inte sugen på, kommande klassresa går förmodligen till Lissabon eller Aten så de går också bort. Vi kommer att åka några dagar kring påsken.

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Nej, Belgrad känner jag inte till alls men andra europeiska huvudstäder jag kan rekommendera är Prag och Berlin.

    Prag är väldigt vackert med många fina gamla byggnader och mycket historia. Man tar sig ganska enkelt fram med hjälp av spårvagnsnätet och där är inte speciellt dyrt. Prag är trevligt och mysigt med vänliga invånare som dock inte alltid är så bra på engelska.

    I Berlin är det ganska mycket dyrare men väldigt många sevärdheter. En riktigt häftig stad med mycket storstadskänsla.Bor man i Skåne är det enkelt att ta sig dit, man kan ta nattåget från Malmö och vara framme i Berlin tidigt nästa morgon.

    15-åringen och jag ska till London på påsklovet. Hon har nedskrivet exakt allt hon vill göra och se men ska vi hinna med allt det får vi nog utöka resan med några veckor.

    Hoppas att ni hittar ett bra resmål!
  4. 2
    Nej, Belgrad känner jag inte till alls men andra europeiska huvudstäder jag kan rekommendera är Prag och Berlin.

    Prag är väldigt vackert med många fina gamla byggnader och mycket historia. Man tar sig ganska enkelt fram med hjälp av spårvagnsnätet och där är inte speciellt dyrt. Prag är trevligt och mysigt med vänliga invånare som dock inte alltid är så bra på engelska.

    I Berlin är det ganska mycket dyrare men väldigt många sevärdheter. En riktigt häftig stad med mycket storstadskänsla.Bor man i Skåne är det enkelt att ta sig dit, man kan ta nattåget från Malmö och vara framme i Berlin tidigt nästa morgon.

    15-åringen och jag ska till London på påsklovet. Hon har nedskrivet exakt allt hon vill göra och se men ska vi hinna med allt det får vi nog utöka resan med några veckor.

    Hoppas att ni hittar ett bra resmål!
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Lissabon känner jag till

    Skulle nu inte klassresan gå dit kan jag komma med tips så småningom.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Lissabon känner jag till Skulle nu inte klassresan gå dit kan jag komma med tips så småningom.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar