Föräldraledighet vid skiftarbete
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2018
    #1

    Föräldraledighet vid skiftarbete

    Hej jag har en fråga om föräldraledighet vid skiftarbete. Jag jobbar kontinuerligt 3-skift eller 5 skift som det också kallas.för er som inte vet vad det innebär så är det att jag jobbar både FM, EM och natt under samma period sen har jag frivecka. Min fråga är då hur funkar det med att ansöka om föräldraledighet? För att få 80% av min inkomst måste jag ta ut dagar även om jag är ledig?
  2. 1
    Föräldraledighet vid skiftarbete Hej jag har en fråga om föräldraledighet vid skiftarbete. Jag jobbar kontinuerligt 3-skift eller 5 skift som det också kallas.för er som inte vet vad det innebär så är det att jag jobbar både FM, EM och natt under samma period sen har jag frivecka. Min fråga är då hur funkar det med att ansöka om föräldraledighet? För att få 80% av min inkomst måste jag ta ut dagar även om jag är ledig?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Min man tog ut lite olika ( han hobbar dag, natt eller dygn). Någon månad var det tre dagar i vevkan och andra månader 7 dagar på veckan. Lite beroende på hur vi prioriterade. 80 % av inkomsten är det många av oss som inte får även om vi jobbar dag. Enklast är att du ber försäkringskassan om hjälp att räkna lite med dig.
  4. 2
    Min man tog ut lite olika ( han hobbar dag, natt eller dygn). Någon månad var det tre dagar i vevkan och andra månader 7 dagar på veckan. Lite beroende på hur vi prioriterade. 80 % av inkomsten är det många av oss som inte får även om vi jobbar dag. Enklast är att du ber försäkringskassan om hjälp att räkna lite med dig.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Min make jobbar precis likadant. Han var föräldraledig med både vår son och vår dotter.

    Som mandelblomma skriver, ta hjälp av FK. Det gjorde vi och blev förvånade av att de visst så lite om skiftarbete, men sedan var det en bra hjälp för att planera hur man tog ut dagarna.

    Det som tydligen var svårast att förstå var att man kunde jobba över dygnsgränsen = natt...

    MEN det blev bra till slut.
  6. 3
    Min make jobbar precis likadant. Han var föräldraledig med både vår son och vår dotter.

    Som mandelblomma skriver, ta hjälp av FK. Det gjorde vi och blev förvånade av att de visst så lite om skiftarbete, men sedan var det en bra hjälp för att planera hur man tog ut dagarna.

    Det som tydligen var svårast att förstå var att man kunde jobba över dygnsgränsen = natt...

    MEN det blev bra till slut.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar