Magsjuka
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Magsjuka

    Min kompis hade magsjuka för fem dagar sen.
    I går blev hennes man sjuk i magsjukan.
    I kväll ska kompisen och jag träffas och ta en fika...kan hon bära med sig mannens virus och ev smitta mig? 😐
  2. 1
    Magsjuka Min kompis hade magsjuka för fem dagar sen.
    I går blev hennes man sjuk i magsjukan.
    I kväll ska kompisen och jag träffas och ta en fika...kan hon bära med sig mannens virus och ev smitta mig? 😐
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Såvida ni inte ska hångla med varandra, dricka ur varandras koppar, knapra på samma kaka, så är det riskfritt. Vanlig handhygien räcker. Magsjuka är som mest smittsam när den bryter ut, visserligen kan man smitta efteråt, men som vuxen och vanliga hygienrutiner är risken väldigt liten
  4. 2
    Såvida ni inte ska hångla med varandra, dricka ur varandras koppar, knapra på samma kaka, så är det riskfritt. Vanlig handhygien räcker. Magsjuka är som mest smittsam när den bryter ut, visserligen kan man smitta efteråt, men som vuxen och vanliga hygienrutiner är risken väldigt liten
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Citat Ursprungligen postat av Mamma Erik Visa inlägg
    Såvida ni inte ska hångla med varandra, dricka ur varandras koppar, knapra på samma kaka, så är det riskfritt. Vanlig handhygien räcker. Magsjuka är som mest smittsam när den bryter ut, visserligen kan man smitta efteråt, men som vuxen och vanliga hygienrutiner är risken väldigt liten
    Tack
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av Mamma Erik Visa inlägg
    Såvida ni inte ska hångla med varandra, dricka ur varandras koppar, knapra på samma kaka, så är det riskfritt. Vanlig handhygien räcker. Magsjuka är som mest smittsam när den bryter ut, visserligen kan man smitta efteråt, men som vuxen och vanliga hygienrutiner är risken väldigt liten
    Tack
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar