50 års fest / öppet hus
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    50 års fest / öppet hus

    Tänkte göra Sangria

    Det blir ca 40 personer

    Även öl , men hur många flaskor?

    Hur skulle ni gjort?
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    50 års fest / öppet hus Tänkte göra Sangria

    Det blir ca 40 personer

    Även öl , men hur många flaskor?

    Hur skulle ni gjort?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Jag hade nog även sett till att det fanns rött och vitt vin (men det kanske beror på att jag avskyr Sangria).
    Men man kan nog räkna tre personer per flaska (det är 8 glas per flaska men mingel och lite spill och att man dricker kanske lite mer).
  4. 2
    Jag hade nog även sett till att det fanns rött och vitt vin (men det kanske beror på att jag avskyr Sangria).
    Men man kan nog räkna tre personer per flaska (det är 8 glas per flaska men mingel och lite spill och att man dricker kanske lite mer).
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jag tänker mig att man känner sina gäster hyfsat och därför vet bäst själv på ett ungefär vad som kan vara lämpliga mängder. Har man ö h t många öldrickare i samlingen? Många som inte dricker alkohol alls? Och om jag själv dricker vissa saker kan man ju ha större marginaler på det då det ändå gående åt om det blir mycket över.
  6. 3
    Jag tänker mig att man känner sina gäster hyfsat och därför vet bäst själv på ett ungefär vad som kan vara lämpliga mängder. Har man ö h t många öldrickare i samlingen? Många som inte dricker alkohol alls? Och om jag själv dricker vissa saker kan man ju ha större marginaler på det då det ändå gående åt om det blir mycket över.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    hahah, om ja hade fått bestämma sj så hade de varit NOLL alkhol
    Nä känner dem inte alla då det var överraskningsfest för sambon å många hans vänner å kollegor
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  8. 4
    hahah, om ja hade fått bestämma sj så hade de varit NOLL alkhol
    Nä känner dem inte alla då det var överraskningsfest för sambon å många hans vänner å kollegor
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar