Vad tycks om dessa namn + hjälp pojknamn
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Apr 2023
    #1

    Vad tycks om dessa namn + hjälp pojknamn

    Hej på er! Vill höra åsikter om våra tänkta namn samt hjälp med ett av pojknamnen. Flickorna kommer ha Linnéa i andranamn (släktnamn) och pojkarna med namnet Erik i andranamn (också släktnamn). Namnen är följande:

    VINCENT Erik Evald
    WILMA Linnéa Marie
    Ella Linnéa INGRID

    Evald efter min farfar, Marie efter min mormor, Ella efter sambons mormor. Men jag saknar ett pojknamn som ska ha namnen Erik Arne. Arne är efter sambons farfar. Själv gillar jag äldre namn medans sambon gillar lite modernare namn

    Förslagen har varit:

    Valdemar (min favorit)
    Alfred
    Emil
    Edvin
    Rasmus (sambons favorit)
    Frej

    Vad tycker ni? Andra namnförslag?
  2. 1
    Vad tycks om dessa namn + hjälp pojknamn Hej på er! Vill höra åsikter om våra tänkta namn samt hjälp med ett av pojknamnen. Flickorna kommer ha Linnéa i andranamn (släktnamn) och pojkarna med namnet Erik i andranamn (också släktnamn). Namnen är följande:

    VINCENT Erik Evald
    WILMA Linnéa Marie
    Ella Linnéa INGRID

    Evald efter min farfar, Marie efter min mormor, Ella efter sambons mormor. Men jag saknar ett pojknamn som ska ha namnen Erik Arne. Arne är efter sambons farfar. Själv gillar jag äldre namn medans sambon gillar lite modernare namn

    Förslagen har varit:

    Valdemar (min favorit)
    Alfred
    Emil
    Edvin
    Rasmus (sambons favorit)
    Frej

    Vad tycker ni? Andra namnförslag?
  3. Medlem sedan
    Apr 2023
    #2
    Är valen av namn så pass dåliga eller är det någon annan anledning? Hade verkligen hoppats på få namnförslag (tilltalsnamn) som passar ihop med Erik Arne.
  4. 2
    Är valen av namn så pass dåliga eller är det någon annan anledning? Hade verkligen hoppats på få namnförslag (tilltalsnamn) som passar ihop med Erik Arne.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar