Massageolja!
Kropp & hälsa
  1. annika
    #1

    Massageolja!

    Kan jag göra egen massageolja? Vilka ingredienser behöver jag i så fall och i vilka mängder? Tack på förhand!
  2. 1
    Massageolja! Kan jag göra egen massageolja? Vilka ingredienser behöver jag i så fall och i vilka mängder? Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2

    Det beror helt på

    vad du är ute efter för effekt. Lugnade så använder du lavendel och olja, för ömma muskler, används arnikatinktur och olja. Uppfriskande så kakn du använda citronarom och olja, finns hur många varianter som helst.
  4. 2
    Det beror helt på vad du är ute efter för effekt. Lugnade så använder du lavendel och olja, för ömma muskler, används arnikatinktur och olja. Uppfriskande så kakn du använda citronarom och olja, finns hur många varianter som helst.
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Tillägg

    använd t.ex.vetegroddsolja och när du använder eteriska oljor så max 10% eterisk olja för vuxna och 5% för barn och de med känslig hud. Förvara i en mörk flaska väl tillsluten.
  6. 3
    Tillägg använd t.ex.vetegroddsolja och när du använder eteriska oljor så max 10% eterisk olja för vuxna och 5% för barn och de med känslig hud. Förvara i en mörk flaska väl tillsluten.
  7. annika
    #4

    Men...

    var får jag tag i vetegroddsolja? Kan man använda oljor som olivolja, rapsolja osv som finns att köpa i handeln också? Tack för svaret föresten... är novis på området!!
  8. 4
    Men... var får jag tag i vetegroddsolja? Kan man använda oljor som olivolja, rapsolja osv som finns att köpa i handeln också? Tack för svaret föresten... är novis på området!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Visst kan

    du använda. te.x olivolja etc. Vetegroddsolja kan du få tag i en välsorterad hälsokostaffär, vet ej hur det är med vanliga butiker. Här där jag bor får man tag i det mesta även på ICA och Konsum *ler*
  10. 5
    Visst kan du använda. te.x olivolja etc. Vetegroddsolja kan du få tag i en välsorterad hälsokostaffär, vet ej hur det är med vanliga butiker. Här där jag bor får man tag i det mesta även på ICA och Konsum *ler*
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Köp kallpressat!

    De oljor du inte hittar i matbutiken kan du tex köpa här: www.crearome.se eller www.sannanature.com

    Min favoritblandning till massage:
    1/3 olivolja
    1/3 rapsolja
    1/3 tistelolja
    Använd naturell eller med någon eterisk olja som du gillar :-)
  12. 6
    Köp kallpressat! De oljor du inte hittar i matbutiken kan du tex köpa här: www.crearome.se eller www.sannanature.com

    Min favoritblandning till massage:
    1/3 olivolja
    1/3 rapsolja
    1/3 tistelolja
    Använd naturell eller med någon eterisk olja som du gillar :-)
  13. Medlem sedan
    Dec 2022
    #7
    Citat Ursprungligen postat av Vims Visa inlägg
    De oljor du inte hittar i matbutiken kan du tex köpa här:

    Min favoritblandning till massage:
    1/3 olivolja
    1/3 rapsolja
    1/3 tistelolja
    Använd naturell eller med någon eterisk olja som du gillar :-)

    Bra tips, köper alla mina från https://www.greenbalance.se/produkt-...teriska-oljor/
  14. 7
    Citat Ursprungligen postat av Vims Visa inlägg
    De oljor du inte hittar i matbutiken kan du tex köpa här:

    Min favoritblandning till massage:
    1/3 olivolja
    1/3 rapsolja
    1/3 tistelolja
    Använd naturell eller med någon eterisk olja som du gillar :-)

    Bra tips, köper alla mina från https://www.greenbalance.se/produkt-...teriska-oljor/

Liknande trådar

  1. Ska man äta massageolja?
    By illan in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 12:49
  2. Massageolja
    By m00n in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 09:11
  3. Tips på mysig massageolja?
    By massage sugen mamma in forum Kärlek & relationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 12:07
  4. Massageolja
    By tyskan in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 15:39
  5. Arnika massageolja - växtvärk?
    By sienna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar