Sex
_05/06 Vinterbarn
  1. Anonym pga ämnet
    #1

    Sex

    Ja, idag är det 9 månader sen vi fick till det senast. Först var det sambon som inte kunde/ville, och nu har det liksom inte blivit av trots återbesök och allt. Lusten finns inte där helt enkelt....
    Hur har ni andra det?
  2. 1
    Sex Ja, idag är det 9 månader sen vi fick till det senast. Först var det sambon som inte kunde/ville, och nu har det liksom inte blivit av trots återbesök och allt. Lusten finns inte där helt enkelt....
    Hur har ni andra det?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Svårt

    minns hur det var när jag födde vårt första barn. Maken hade jättemycket lust och jag hade noll... supertråkigt... men jag var så trött av nattvak, amning och hormoner hit och dit att jag faktiskt inte hittade lusten. Håll ut och var snälla mot varandra på andra sätt, man kan ju vara nära utan att ha rent sex.

    Den här gången har vi inte satt igång än pga stygn och avslag, men det känns som att viljan finns mer nu, särskilt tack vare att jag itne är lika trött.

    kram och hoppas ni finner fram till varandra!
  4. 2
    Svårt minns hur det var när jag födde vårt första barn. Maken hade jättemycket lust och jag hade noll... supertråkigt... men jag var så trött av nattvak, amning och hormoner hit och dit att jag faktiskt inte hittade lusten. Håll ut och var snälla mot varandra på andra sätt, man kan ju vara nära utan att ha rent sex.

    Den här gången har vi inte satt igång än pga stygn och avslag, men det känns som att viljan finns mer nu, särskilt tack vare att jag itne är lika trött.

    kram och hoppas ni finner fram till varandra!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    jo

    vi har återupptagit sexet för 1vecka sedan fast vi hade sex enda fram tills ett par dag innan förlossningen. Väntade tre veckor efter förlossningen men har skyddad sex dvs kondom... det funkar bra. Ni kanske ska försöka prata om det till att börja med... man e´ju inte super sugen direkt efter man fött barn men drar man ut på det för länge så tappar man bort varandra och det kan bli en ond fälla i ett förhållande. kram och lycka till
  6. 3
    jo vi har återupptagit sexet för 1vecka sedan fast vi hade sex enda fram tills ett par dag innan förlossningen. Väntade tre veckor efter förlossningen men har skyddad sex dvs kondom... det funkar bra. Ni kanske ska försöka prata om det till att börja med... man e´ju inte super sugen direkt efter man fött barn men drar man ut på det för länge så tappar man bort varandra och det kan bli en ond fälla i ett förhållande. kram och lycka till
  7. Anna i Seattle
    #4

    Svårt att komma igång

    när vi väl har börjat så finns lusten där - men det är svårt att väl få lust... Man är ju så trött så man har ju andra prioriteringar på kvällarna när alla barnen sover.

    Men med de tidigare barnen så har det kommit igång ordentligt efter några månader igen. När de sover lite mer regelbundet på natten.
  8. 4
    Svårt att komma igång när vi väl har börjat så finns lusten där - men det är svårt att väl få lust... Man är ju så trött så man har ju andra prioriteringar på kvällarna när alla barnen sover.

    Men med de tidigare barnen så har det kommit igång ordentligt efter några månader igen. När de sover lite mer regelbundet på natten.
  9. Medlem sedan
    Apr 2020
    #5
    Vissa människor har tur, någon har barn, och någon gör det tyvärr inte. Men jag förtvivlar inte och håller jämna steg med tiden, jag försöker vara en trevlig person och tillfredsställa mina djur önskningar här på denna sida. Prova det och du, Jag är säker på att du definitivt kommer att vara nöjd.
  10. 5
    Vissa människor har tur, någon har barn, och någon gör det tyvärr inte. Men jag förtvivlar inte och håller jämna steg med tiden, jag försöker vara en trevlig person och tillfredsställa mina djur önskningar här på denna sida. Prova det och du, Jag är säker på att du definitivt kommer att vara nöjd.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar