Sommarresa bokad!!!!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Sommarresa bokad!!!!

    Jiha, nu har vi bokat sommarsemester! Vi sticker till Mallorca i juli! Till Cala Bona, Sunwing Resort! Någon som har varit där???? Det har inte vi!
    *Längtar*
    Har ni planerat era sommarsemestrar ännu?
    Kramis!
  2. 1
    Sommarresa bokad!!!! Jiha, nu har vi bokat sommarsemester! Vi sticker till Mallorca i juli! Till Cala Bona, Sunwing Resort! Någon som har varit där???? Det har inte vi!
    *Längtar*
    Har ni planerat era sommarsemestrar ännu?
    Kramis!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Åh KAttis :-)

    JAg blir sååå avis. Och så tycker jag ni är så coola som sticker på semester utan problem med alla barnen. Själva händer inte mkt här...trög karl!! Och vi har bara ETT barn, än så länge då.. ;-)

    Jag sa härom dan att jag gärna åker till Grekland en vecka i maj eller nåt!!! Lite försmak av sommaren...iofs så har jag väl gått lite långt in i graviditeten då kanske..... (bf runt 30/8).

    Jaja, hur som helst, hoppas ni får det kanoooon :-)
    Härligt att ha nåt att se fram emot!

  4. 2
    Åh KAttis :-) JAg blir sååå avis. Och så tycker jag ni är så coola som sticker på semester utan problem med alla barnen. Själva händer inte mkt här...trög karl!! Och vi har bara ETT barn, än så länge då.. ;-)

    Jag sa härom dan att jag gärna åker till Grekland en vecka i maj eller nåt!!! Lite försmak av sommaren...iofs så har jag väl gått lite långt in i graviditeten då kanske..... (bf runt 30/8).

    Jaja, hur som helst, hoppas ni får det kanoooon :-)
    Härligt att ha nåt att se fram emot!

  5. Lisa med Lovisa o. Victor
    #3

    Vi har...

    inte varit på Mallorca men vi ska till Kroatien i sommar. Det ska bli skönt. Just nu känns det dock långt till sommaren med all snö vi har....
  6. 3
    Vi har... inte varit på Mallorca men vi ska till Kroatien i sommar. Det ska bli skönt. Just nu känns det dock långt till sommaren med all snö vi har....
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    Japp!

    Vi var i Cala Bona för 4 år sedan och vi tyckte det var bra där. Jättefina poolområden (2st) och lagom promenad in till byn/stan där det fanns gott om butiker, restauranger osv. Ingen badstrand vid hotellet var det, men den strand som fanns dög finfint till snäcksamling tex :O)
    Vi bodde på Mimosa, som då var rätt så slitet. Har för mej att där har renoverats efter detta, men är osäker på vilka hotelldelar.
    Ni kommer att få en toppensemester, det är jag säker på! Vi har också sneglat lite åt just Mallorca och Cala Bona faktiskt :O)
  8. 4
    Japp! Vi var i Cala Bona för 4 år sedan och vi tyckte det var bra där. Jättefina poolområden (2st) och lagom promenad in till byn/stan där det fanns gott om butiker, restauranger osv. Ingen badstrand vid hotellet var det, men den strand som fanns dög finfint till snäcksamling tex :O)
    Vi bodde på Mimosa, som då var rätt så slitet. Har för mej att där har renoverats efter detta, men är osäker på vilka hotelldelar.
    Ni kommer att få en toppensemester, det är jag säker på! Vi har också sneglat lite åt just Mallorca och Cala Bona faktiskt :O)
  9. Morran m.tre + bf 4/10
    #5

    Varit på Mallis men inte Cala Bona

    Vi var i Alcudia, bodde på Blue village (Fritidsresor). Kanonbra för ungarna!
    Så det vart ingen husvagn för er?
    Får jag fråga vad ni fick betala för resan? Jag tycker att det blir såååå dyrt när man vill resa charter :(
  10. 5
    Varit på Mallis men inte Cala Bona Vi var i Alcudia, bodde på Blue village (Fritidsresor). Kanonbra för ungarna!
    Så det vart ingen husvagn för er?
    Får jag fråga vad ni fick betala för resan? Jag tycker att det blir såååå dyrt när man vill resa charter :(
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Yes

    vi har också bokat. Blir Bulgarien i början på Augusti. Resterande tid ska vi tillbringa i sommarstugan 10 mil härifrån.

    Mallis låter ju kanon. Har aldrig varit där själv dock!
    Kram!
  12. 6
    Yes vi har också bokat. Blir Bulgarien i början på Augusti. Resterande tid ska vi tillbringa i sommarstugan 10 mil härifrån.

    Mallis låter ju kanon. Har aldrig varit där själv dock!
    Kram!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Hej!

    Jo, det är underbart att ha något att se fram emot när man går här i snön..... Vi var iväg när Simon låg i magen, då åkte vi i början av mars till Gran Canaria och jag hade bf 31/7. Hehe, det var skönt att komma iväg men jag funderade på om jag såg småfet ut eller om folk fattade att jag var gravid eftersom Fille fyllde ett....
    Hoppas att ni kommer iväg, resa är ju så kul!
    Kramis!
  14. 7
    Hej! Jo, det är underbart att ha något att se fram emot när man går här i snön..... Vi var iväg när Simon låg i magen, då åkte vi i början av mars till Gran Canaria och jag hade bf 31/7. Hehe, det var skönt att komma iväg men jag funderade på om jag såg småfet ut eller om folk fattade att jag var gravid eftersom Fille fyllde ett....
    Hoppas att ni kommer iväg, resa är ju så kul!
    Kramis!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Åh!

    Har ni varit där innan? Kul, Kroatien har vi inte testat ännu, du får avlägga rapport! Vilket bolag åker ni med?
    Kramis!
  16. 8
    Åh! Har ni varit där innan? Kul, Kroatien har vi inte testat ännu, du får avlägga rapport! Vilket bolag åker ni med?
    Kramis!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Heeeej charterkompis!

    Hihi, vi är nog lika sålda på resorten..... Åh, så ni har varit där???? Kul! Hur var Royal Grill, går den att jämföra med den i Kallithea???? (Hoppas!) Var där något lekrum i anslutning? Det var ju så bra på Rohdos!
    Vi ska bo i huvudbyggnaden, Bougavilla tror jag den hette. Med både pool- och havsutsikt! Ser jättefin ut på bilderna och där är luftkonditionering osv. Hehe, köpte till \"komfortpaketet\" så vi får städning alla dagarna och diskning, badrockar, vin, frukt, blommor osv...
    Ja, jag läste att det var en bit till \"badbar\" starnd, Cala Milor (?) var ni där, var den fin? Vi är visserligen inga strandmänniskor, ligger helst vid poolen och tar en paraplydrink.... ;o) Men, barnen kanske uppskattar lite havsbad, det är ju annorlunda i juli!
    Klart ni ska till Cala Bona! Boka den 18/7 så ses vi på planet! ;o)
    Du måste beräta mer! Vi läste att där finns ett playstationrum som man får hyra en timme... Gissa om 2 grabbar här hemma är glada????
    Åh, vill åka NU!
    Kramis!
  18. 9
    Heeeej charterkompis! Hihi, vi är nog lika sålda på resorten..... Åh, så ni har varit där???? Kul! Hur var Royal Grill, går den att jämföra med den i Kallithea???? (Hoppas!) Var där något lekrum i anslutning? Det var ju så bra på Rohdos!
    Vi ska bo i huvudbyggnaden, Bougavilla tror jag den hette. Med både pool- och havsutsikt! Ser jättefin ut på bilderna och där är luftkonditionering osv. Hehe, köpte till \"komfortpaketet\" så vi får städning alla dagarna och diskning, badrockar, vin, frukt, blommor osv...
    Ja, jag läste att det var en bit till \"badbar\" starnd, Cala Milor (?) var ni där, var den fin? Vi är visserligen inga strandmänniskor, ligger helst vid poolen och tar en paraplydrink.... ;o) Men, barnen kanske uppskattar lite havsbad, det är ju annorlunda i juli!
    Klart ni ska till Cala Bona! Boka den 18/7 så ses vi på planet! ;o)
    Du måste beräta mer! Vi läste att där finns ett playstationrum som man får hyra en timme... Gissa om 2 grabbar här hemma är glada????
    Åh, vill åka NU!
    Kramis!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Hej!

    Nix, det blev ingen husvagn! Vi hade precis letat upp den vi ville ha och allt, men gjorde en riktig kovändning och bokade Mallis istället.... Ah, det är så avkopplande med en chartersemester! Sen har vi en stoooor trädgård som vill ha vår uppmärksamhet på helgerna så vi insåg att det var bättre såhär!

    Åh, så ni har varit i Alcudia? Hur var staden där? Var det långt att gå från Fritidsresors flaggskepp? Vi är dock lite insnöade på Sunwing resorten just för att man får checka in bagaget på hotellet innan hemfärd och för att alla sånna småsaker klaffar så bra! Får man göra det på Blue Village också?

    Betala... Ska man göra det med? Det blev 30000 för oss och det var helt ok, vi fick faktiskt lite rabatt för barnen denna gången! Vi är ju rätt många nu...
    Kramis!
  20. 10
    Hej! Nix, det blev ingen husvagn! Vi hade precis letat upp den vi ville ha och allt, men gjorde en riktig kovändning och bokade Mallis istället.... Ah, det är så avkopplande med en chartersemester! Sen har vi en stoooor trädgård som vill ha vår uppmärksamhet på helgerna så vi insåg att det var bättre såhär!

    Åh, så ni har varit i Alcudia? Hur var staden där? Var det långt att gå från Fritidsresors flaggskepp? Vi är dock lite insnöade på Sunwing resorten just för att man får checka in bagaget på hotellet innan hemfärd och för att alla sånna småsaker klaffar så bra! Får man göra det på Blue Village också?

    Betala... Ska man göra det med? Det blev 30000 för oss och det var helt ok, vi fick faktiskt lite rabatt för barnen denna gången! Vi är ju rätt många nu...
    Kramis!
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11

    Hej!

    Bulgarien låter skoj! Ja, just det, det var väl ni som skulle åka med släkten? Mysigt!
    Mallis har jag varit på för ett antal år sedan, men det var i Magaluf med en kompis... Hehe, tänker tillbaka och minns inte ens hur flygplatsen såg ut.... Men kuuul hade vi.....
    ;o)
    Kramis!
  22. 11
    Hej! Bulgarien låter skoj! Ja, just det, det var väl ni som skulle åka med släkten? Mysigt!
    Mallis har jag varit på för ett antal år sedan, men det var i Magaluf med en kompis... Hehe, tänker tillbaka och minns inte ens hur flygplatsen såg ut.... Men kuuul hade vi.....
    ;o)
    Kramis!
  23. Morran m.tre + bf 4/10
    #12

    Grymt mycket pengar

    För 1v. semester tycker jag och till dom 30 000:- tillkommer väl mat och fickpengar. *huva*
    Vi funderar hur vi ska göra vintern 06/07, vi brukar alltid åka en vecka till fjällen men med en lite 3-4 månaders är det inte lika lockande. Vi funderar nu på 1 v charter men hittar inget ställe som är så pass varmt i jan att barnen kan bada i pool och hav, något förslag?
    Annars känns en lång semester i Thailnad lockande, men orkar man flyga 13 h med fyra barn?
    Alcudia var helt ok att strosa i. Vi valde FR framför ving pga av att FR hade ett mycket bättre poolområde men vings hotell hade visserligen ett mycket bättre läge.
    Om vi åker charter igen så kanske vi ska prova ving istället.
    Menar du att ni fick checka in väskorna på hotellet, låter underbart!
  24. 12
    Grymt mycket pengar För 1v. semester tycker jag och till dom 30 000:- tillkommer väl mat och fickpengar. *huva*
    Vi funderar hur vi ska göra vintern 06/07, vi brukar alltid åka en vecka till fjällen men med en lite 3-4 månaders är det inte lika lockande. Vi funderar nu på 1 v charter men hittar inget ställe som är så pass varmt i jan att barnen kan bada i pool och hav, något förslag?
    Annars känns en lång semester i Thailnad lockande, men orkar man flyga 13 h med fyra barn?
    Alcudia var helt ok att strosa i. Vi valde FR framför ving pga av att FR hade ett mycket bättre poolområde men vings hotell hade visserligen ett mycket bättre läge.
    Om vi åker charter igen så kanske vi ska prova ving istället.
    Menar du att ni fick checka in väskorna på hotellet, låter underbart!
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13

    Hej!

    Nej, jag tyckte inte att det blev så dyrt, vi är ju 2 vuxna och sen 3 betalande barn! Simon kostar också några hundralappar.
    Teneriffa är mitt bästa tips i januari, vi hade runt 27 grader nu när vi var nere i år. Det viktigaste är att ta ett hotell med UPPVÄRMD POOL då, annars blir det för kallt att bada. Havet är tyvärr inte så skönt i januari.... Vi tycker att en flygning till Kanarieöarna är det längsta vi kan tänka oss nu med så små barn och väntar med långresorna i några år. Boka flygstol längst fram så får ni liggkorg till lillen (=ovärderligt).
    Japp, att checka in bagaget på hotellet är så skönt, men funkar bara om man flyger med \"My travel-planen\". (Mycket att hålla reda på....)
    Hoppas att ni hittar nåt som passar er!
    Ang Alcudia så har jag också hört att Resortens poolområde ska var litet, därför valde vi Cala Bona istället, där ser det jättefint ut! Men lite synd, för Alcudias stränder ska ju vara något helt fantastiskt!!!!
    Kramis!
  26. 13
    Hej! Nej, jag tyckte inte att det blev så dyrt, vi är ju 2 vuxna och sen 3 betalande barn! Simon kostar också några hundralappar.
    Teneriffa är mitt bästa tips i januari, vi hade runt 27 grader nu när vi var nere i år. Det viktigaste är att ta ett hotell med UPPVÄRMD POOL då, annars blir det för kallt att bada. Havet är tyvärr inte så skönt i januari.... Vi tycker att en flygning till Kanarieöarna är det längsta vi kan tänka oss nu med så små barn och väntar med långresorna i några år. Boka flygstol längst fram så får ni liggkorg till lillen (=ovärderligt).
    Japp, att checka in bagaget på hotellet är så skönt, men funkar bara om man flyger med \"My travel-planen\". (Mycket att hålla reda på....)
    Hoppas att ni hittar nåt som passar er!
    Ang Alcudia så har jag också hört att Resortens poolområde ska var litet, därför valde vi Cala Bona istället, där ser det jättefint ut! Men lite synd, för Alcudias stränder ska ju vara något helt fantastiskt!!!!
    Kramis!
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    Åh

    vad avundsjuk jag blir. Vill också ut och resa, men vi har inte råd i sommar. Vi ska däremot göra lite små utflykter, bl a har vi planerat in en resa till Astrid Lindgrens värld i maj (det kan nog passa min Pippi-fantast).
  28. 14
    Åh vad avundsjuk jag blir. Vill också ut och resa, men vi har inte råd i sommar. Vi ska däremot göra lite små utflykter, bl a har vi planerat in en resa till Astrid Lindgrens värld i maj (det kan nog passa min Pippi-fantast).
  29. cj
    #15

    ang fjällen

    vi var i väg till åre nu när lucas var 4-5 månader, och det var perfekt, då han somnade när man la ner honom i vagnen så hade man tid att åka pulka osv med dom andra barnen, så det var suveränt. fastni kanske har planerat mer att åka skidor då e det ju svårare, jag ställer mig inte på sånna saker så för mig var det inga problem.
  30. 15
    ang fjällen vi var i väg till åre nu när lucas var 4-5 månader, och det var perfekt, då han somnade när man la ner honom i vagnen så hade man tid att åka pulka osv med dom andra barnen, så det var suveränt. fastni kanske har planerat mer att åka skidor då e det ju svårare, jag ställer mig inte på sånna saker så för mig var det inga problem.
  31. cj
    #16

    spännande

    vi kör sverige semester i sommar och sen bär det troligtvis i väg någonstans över jul och nyår, men jag är så jädrans flygrädd, så jag hoppas att sambon glömmer bort det :o)
  32. 16
    spännande vi kör sverige semester i sommar och sen bär det troligtvis i väg någonstans över jul och nyår, men jag är så jädrans flygrädd, så jag hoppas att sambon glömmer bort det :o)
  33. Morran m.tre + bf 4/10
    #17

    Funkar med tre barn men inte fyra

    Vi har varit i fjällen med olika varianter när vi haft barn under året.

    1:an åkte skidor, 2:an var 9 mån, jag och maken turades om att åka med det större barnet.

    1: åkte skidor, 2:an åkte skidor och pulka, 3:an var 11 mån. Jag och maken turades om att åka med 1:an och 2:an.

    Men denna gång blir det krångligt då 1:an kan åka själv, 2:an och 3:an behöver hjälp + bebis i vagn.
    Då kommer det bli så att en vuxen ska antingen ta 3 barn i skidbacken var av två behöver hjälp och den andre föräldern står och tittar på med bebis i vagn.
    Eller så tar vux 1 dom två största barnen i backen och vux 2 tar dom två minsta till pulka backen. Problemt blir nog med 04:an som bara ska göra som dom två äldre och kommer att skrika och bråka om hon inte får åka skidor *pust*

    Så jag tror att vi kommer att föredra en charter så kan alla vara på stranden eller vid poolen. *myyyyys*
  34. 17
    Funkar med tre barn men inte fyra Vi har varit i fjällen med olika varianter när vi haft barn under året.

    1:an åkte skidor, 2:an var 9 mån, jag och maken turades om att åka med det större barnet.

    1: åkte skidor, 2:an åkte skidor och pulka, 3:an var 11 mån. Jag och maken turades om att åka med 1:an och 2:an.

    Men denna gång blir det krångligt då 1:an kan åka själv, 2:an och 3:an behöver hjälp + bebis i vagn.
    Då kommer det bli så att en vuxen ska antingen ta 3 barn i skidbacken var av två behöver hjälp och den andre föräldern står och tittar på med bebis i vagn.
    Eller så tar vux 1 dom två största barnen i backen och vux 2 tar dom två minsta till pulka backen. Problemt blir nog med 04:an som bara ska göra som dom två äldre och kommer att skrika och bråka om hon inte får åka skidor *pust*

    Så jag tror att vi kommer att föredra en charter så kan alla vara på stranden eller vid poolen. *myyyyys*
  35. Morran m.tre + bf 4/10
    #18

    Astrid är kul

    Men vi tyckte att det räckte med 1 dag i parken och då hade vi ändå en 3 1/2 årig Astrid freak. Så den andra dagen kändes bara som upprepning. \"Astrid freaket\" tycket visserligen att det var lika kul dag 2 men resten av familjen gäspade lite.
  36. 18
    Astrid är kul Men vi tyckte att det räckte med 1 dag i parken och då hade vi ändå en 3 1/2 årig Astrid freak. Så den andra dagen kändes bara som upprepning. \"Astrid freaket\" tycket visserligen att det var lika kul dag 2 men resten av familjen gäspade lite.
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    Det är därför

    vi tar med oss mormor :-) Mormor kan säkert gå på Alv 2 hela dagar :-)
  38. 19
    Det är därför vi tar med oss mormor :-) Mormor kan säkert gå på Alv 2 hela dagar :-)
  39. Anonym
    #20

    Morran

    Många charterhotell har uppvärmd pool på kanarieöarna under vinterhalvåret.. kanske kan vara något?
    Ang Thailand.. de flesta flyg har tv-spel i dyl i stolarna numera på långflygen så visst kan man åka långt med 4 barn!
    Vi har bokat flyg till Bangkok i vinter..sen tar vi oss själva till Kambodja o Vietnam därifrån.. med en 7 månaders:) Plus Andreas-Monster!

    kram
  40. 20
    Morran Många charterhotell har uppvärmd pool på kanarieöarna under vinterhalvåret.. kanske kan vara något?
    Ang Thailand.. de flesta flyg har tv-spel i dyl i stolarna numera på långflygen så visst kan man åka långt med 4 barn!
    Vi har bokat flyg till Bangkok i vinter..sen tar vi oss själva till Kambodja o Vietnam därifrån.. med en 7 månaders:) Plus Andreas-Monster!

    kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sommarresa bokad!
    By Svammelmamma in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 18:12
  2. Bokat sommarresa Sungarden kalithea
    By Tvillingmamma1 in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 12:33
  3. Tid bokad
    By anonymt namn in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 10:29
  4. Äntligen bokat sommarresa...
    By Milo in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 09:31
  5. Sommarresa nr 2 bokad :-))
    By Leona in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar