vilket jobb skall man välja?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Annas & Emmas mamma
    #1

    vilket jobb skall man välja?

    har blivit erbjuden 2 jobb:
    * en projektanställning på 6 månader i stan, med möjlighet till förlägning (oklart om fastjobb)
    * fastjobb, men inte i stan, det kommer att ta 50 min att åka tåg + 2*10 min till/från stationen. Oklart om jag kan jobba på tåget och sluta tidigare vissa dagar.
    Har varit arbetslös i 8 månader och har haft svårt att bli kallad till intervjuer, har udda bakgrund. Innan jag blev arbetslös har jag varit hemma föräldraledig 2 gånger (andra barnet skaffade vi tätt i väntan på jobb och det är nu 18 månader).
    Min man kan lämna och hämta på dagis, men det lär bli stressigt för honom, han gillar inte att ha tid att passa.
    Det som komplicerar saken ännu mer är att vi vill ha ett barn till så tätt som möjligt. Jag vill absolut inte vara arbetslös igen (mår dåligt av det), men jag vet inte om man orkar pendla, vill inte bränna ut mig.
  2. 1
    vilket jobb skall man välja? har blivit erbjuden 2 jobb:
    * en projektanställning på 6 månader i stan, med möjlighet till förlägning (oklart om fastjobb)
    * fastjobb, men inte i stan, det kommer att ta 50 min att åka tåg + 2*10 min till/från stationen. Oklart om jag kan jobba på tåget och sluta tidigare vissa dagar.
    Har varit arbetslös i 8 månader och har haft svårt att bli kallad till intervjuer, har udda bakgrund. Innan jag blev arbetslös har jag varit hemma föräldraledig 2 gånger (andra barnet skaffade vi tätt i väntan på jobb och det är nu 18 månader).
    Min man kan lämna och hämta på dagis, men det lär bli stressigt för honom, han gillar inte att ha tid att passa.
    Det som komplicerar saken ännu mer är att vi vill ha ett barn till så tätt som möjligt. Jag vill absolut inte vara arbetslös igen (mår dåligt av det), men jag vet inte om man orkar pendla, vill inte bränna ut mig.
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    svårt

    men jag skulle ta det fasta jobbet. Det är inte kul att vara arbetslös.
    Eventuellt kan du ju söka nytt jobb, när du är mammaledig igen, men då har du åtiminstonde en säkerhet.
  4. 2
    svårt men jag skulle ta det fasta jobbet. Det är inte kul att vara arbetslös.
    Eventuellt kan du ju söka nytt jobb, när du är mammaledig igen, men då har du åtiminstonde en säkerhet.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Trots att man är arbetslös...

    måste man ibland få tänka egoistiskt. Vilket jobb är roligast och ger dig mest?

    Vilket jobb ger dig bäst fortsättning på framtida jobbsökande? Vilket jobb ger bäst chans till ett annat/roligare/bättre jobb?

    MEN, ett fast jobb är trots allt ett fast jobb. Alla faktorer måste vägas in.

    Lycka till (oavsett hur du väljer) :-)
  6. 3
    Trots att man är arbetslös... måste man ibland få tänka egoistiskt. Vilket jobb är roligast och ger dig mest?

    Vilket jobb ger dig bäst fortsättning på framtida jobbsökande? Vilket jobb ger bäst chans till ett annat/roligare/bättre jobb?

    MEN, ett fast jobb är trots allt ett fast jobb. Alla faktorer måste vägas in.

    Lycka till (oavsett hur du väljer) :-)

Liknande trådar

  1. Vilket jobb ska jag välja?
    By Valet och kvalet in forum Mammasnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 12:48
  2. Vilket jobb ska jag välja???
    By Vattenlilja in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 17:59
  3. Vilket träd skall jag välja?
    By Aleandra in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 08:46
  4. vilket jobb skall man välja
    By Annas & Emmas mamma in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 08:07
  5. Vilket skall vi välja?
    By CocoGbg in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 00:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar