Det luktar illa från dotters underliv
Mammasnack
  1. Maud M
    #1

    Det luktar illa från dotters underliv

    Hej!

    Jag har en tjej som är 4, 5 år och som i flera omgångar har luktat illa från snippan. I somras fick hon även lite flytningar och jag tog henne till läkaren som misstänkte mask (maskar kan tydligen krypa in från anus till underlivet och föra med sig en massa bakterier), men "tejptestet" visade negativt. Det försvann sedan efter 2 veckor, men nu är lukten tillbaka igen:-( Det luktar starkt, som om man inte har tvättat sig på ett tag, även hennes trosor luktar lite.

    Nu undrar jag om era tjejer luktar något från underlivet? Eftersom hon redan har haft infektion så har jag blivit lite paranoid, går och luktar på nära håll... Man kanske ska lukta? Eller ska vi tillbaka till läkaren? Nu har hon inga flytmingar, hon har inte stoppat in något främmande föremål, det kliar lite ibland, säger hon. Hon duschar varje kväll, med bara vatten, inget tvål alls.

    Ge mig räd, snälla! Blir orolig för henne:-(
  2. 1
    Det luktar illa från dotters underliv Hej!

    Jag har en tjej som är 4, 5 år och som i flera omgångar har luktat illa från snippan. I somras fick hon även lite flytningar och jag tog henne till läkaren som misstänkte mask (maskar kan tydligen krypa in från anus till underlivet och föra med sig en massa bakterier), men "tejptestet" visade negativt. Det försvann sedan efter 2 veckor, men nu är lukten tillbaka igen:-( Det luktar starkt, som om man inte har tvättat sig på ett tag, även hennes trosor luktar lite.

    Nu undrar jag om era tjejer luktar något från underlivet? Eftersom hon redan har haft infektion så har jag blivit lite paranoid, går och luktar på nära håll... Man kanske ska lukta? Eller ska vi tillbaka till läkaren? Nu har hon inga flytmingar, hon har inte stoppat in något främmande föremål, det kliar lite ibland, säger hon. Hon duschar varje kväll, med bara vatten, inget tvål alls.

    Ge mig räd, snälla! Blir orolig för henne:-(
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Hej! Om man är orolig för en infektion kan man be att de tar en odling med en vanlig bomullspinne. Då får man se vad det eventuellt är för baciller som växer där.
    Tyvärr är det ju också så att springmask inte alltid syns på tejpprov, det kan behöva upprepas. Springmask kan ju ofta också komma tillbaka om man en gång haft det, det kan finnas nån smitthärd nånstans... Ibland får man ju behandling mot springmask utan att man säkert sett några på tejpprov, bara på misstanken, dessutom.

    Lycka till!
  4. 2
    Hej! Om man är orolig för en infektion kan man be att de tar en odling med en vanlig bomullspinne. Då får man se vad det eventuellt är för baciller som växer där.
    Tyvärr är det ju också så att springmask inte alltid syns på tejpprov, det kan behöva upprepas. Springmask kan ju ofta också komma tillbaka om man en gång haft det, det kan finnas nån smitthärd nånstans... Ibland får man ju behandling mot springmask utan att man säkert sett några på tejpprov, bara på misstanken, dessutom.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Kan det inte...

    vara svampinfektion? Det är ju annars rätt så vanligt...
    Anna-Mia m Hannah 010124 & Astrid 060323
  6. 3
    Kan det inte... vara svampinfektion? Det är ju annars rätt så vanligt...
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    Fast det är _väldigt_ ovanligt hos småflickor som ännu inte kommit i puberteten.
  8. 4
    Fast det är _väldigt_ ovanligt hos småflickor som ännu inte kommit i puberteten.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Kan det vara så att det kommer lite urin efter hon har kissat och att det är det som luktar? Det är gansak vanligt att små barn inte kan hålla helt tätt efteråt om de trycker på för mycket när de kissar.
    Även om svamp är ovanligt före puberteten så händer det, min lilla är 6 år och har haft flera svampinfektioner redan, de luktar och ger flytningar. Att mask skulle ge infektioner har jag inte hört talas om men det kan sökert vara. Att de kan ge sig in i snippan har däremot hänt mina flickor flera gånger. Maskmedicinen är ett färgämne som är så gott som utan biverkningar så det kan ni ju prova att ge henne och se om det hjälper.
  10. 5
    Kan det vara så att det kommer lite urin efter hon har kissat och att det är det som luktar? Det är gansak vanligt att små barn inte kan hålla helt tätt efteråt om de trycker på för mycket när de kissar.
    Även om svamp är ovanligt före puberteten så händer det, min lilla är 6 år och har haft flera svampinfektioner redan, de luktar och ger flytningar. Att mask skulle ge infektioner har jag inte hört talas om men det kan sökert vara. Att de kan ge sig in i snippan har däremot hänt mina flickor flera gånger. Maskmedicinen är ett färgämne som är så gott som utan biverkningar så det kan ni ju prova att ge henne och se om det hjälper.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Njäe...

    min tös på 5½ har haft flera svampinfektioner, dels under tiden hon hade blöja och sedan iom att hon inte alltid torkar sig efter det att hon kissat....så ovanligt är det inte.
    Anna-Mia m Hannah 010124 & Astrid 060323
  12. 6
    Njäe... min tös på 5½ har haft flera svampinfektioner, dels under tiden hon hade blöja och sedan iom att hon inte alltid torkar sig efter det att hon kissat....så ovanligt är det inte.
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Våran dotter har luktat äckligt till å från, å de hjälper inte o hon badar elle inte, de kommer å går.... (Hon är oxå 4.5)

    men de märker jag även på mej själv. man luktar illa ibland.... och ibland inte....

    Vi har inte sökt läkare eller så för det någon gång, för det är så sällan å inte jätte långa perioder.
  14. 7
    Våran dotter har luktat äckligt till å från, å de hjälper inte o hon badar elle inte, de kommer å går.... (Hon är oxå 4.5)

    men de märker jag även på mej själv. man luktar illa ibland.... och ibland inte....

    Vi har inte sökt läkare eller så för det någon gång, för det är så sällan å inte jätte långa perioder.
  15. Anonym
    #8
    Dricker hon ordentligt på dagen?

    QUOTE=Maud M;4088184]Hej!

    Jag har en tjej som är 4, 5 år och som i flera omgångar har luktat illa från snippan. I somras fick hon även lite flytningar och jag tog henne till läkaren som misstänkte mask (maskar kan tydligen krypa in från anus till underlivet och föra med sig en massa bakterier), men "tejptestet" visade negativt. Det försvann sedan efter 2 veckor, men nu är lukten tillbaka igen:-( Det luktar starkt, som om man inte har tvättat sig på ett tag, även hennes trosor luktar lite.

    Nu undrar jag om era tjejer luktar något från underlivet? Eftersom hon redan har haft infektion så har jag blivit lite paranoid, går och luktar på nära håll... Man kanske ska lukta? Eller ska vi tillbaka till läkaren? Nu har hon inga flytmingar, hon har inte stoppat in något främmande föremål, det kliar lite ibland, säger hon. Hon duschar varje kväll, med bara vatten, inget tvål alls.

    Ge mig räd, snälla! Blir orolig för henne:-([/QUOTE]
  16. 8
    Dricker hon ordentligt på dagen?

    QUOTE=Maud M;4088184]Hej!

    Jag har en tjej som är 4, 5 år och som i flera omgångar har luktat illa från snippan. I somras fick hon även lite flytningar och jag tog henne till läkaren som misstänkte mask (maskar kan tydligen krypa in från anus till underlivet och föra med sig en massa bakterier), men "tejptestet" visade negativt. Det försvann sedan efter 2 veckor, men nu är lukten tillbaka igen:-( Det luktar starkt, som om man inte har tvättat sig på ett tag, även hennes trosor luktar lite.

    Nu undrar jag om era tjejer luktar något från underlivet? Eftersom hon redan har haft infektion så har jag blivit lite paranoid, går och luktar på nära håll... Man kanske ska lukta? Eller ska vi tillbaka till läkaren? Nu har hon inga flytmingar, hon har inte stoppat in något främmande föremål, det kliar lite ibland, säger hon. Hon duschar varje kväll, med bara vatten, inget tvål alls.

    Ge mig räd, snälla! Blir orolig för henne:-([/QUOTE]

Liknande trådar

  1. Lite konstig fråga om dotters underliv
    By Anonym in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 20:49
  2. Du luktar illa från munnen sa maken
    By ejjvi in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 18:31
  3. Luktar ni illa?
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 19:35
  4. Luktar illa under löp?
    By Neba in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:18
  5. Luktar illa
    By kayak in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 09:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar