ökad hårväxt på hakan!!!
Kropp & hälsa
  1. anonym idag
    #1

    ökad hårväxt på hakan!!!

    Jag har helt plötsligt börjat få långa hårdare hårstrån på hakan...visst har jag haft något någon enstaka gång men sedan ett par månader har det blivit värre...ena dagen tänker jag att jag absolut inte får plocka bort för då blir det bara värre....nästa dag står jag inte ut utan rycker bort med pincett de som "står ut". Vad kan det vara?

    Jag är nog lite hårig över allt annar (är ljus) tjockt hår på huvudet och lite luden på överläppen... men då pratar vi om mjuka hårstrån..inte skägg strån som jag fått nu.
    Vad kan man göra för att permanent ta bort dem...det ligger nog i släkten för jag har sett att min mamma har också...och min mormor som är 90 år rakar sig :-(
    Någon annan som jag?
    Varför har de kommit helt plötsligt? är 34 år
    Har haft hormonsprial i 4 år - bytte till en ny i våras..kan det har påverkat?

    Tacksam för tips vad jag ska göra....plocka eller låta mig leva med de jag har?
  2. 1
    ökad hårväxt på hakan!!! Jag har helt plötsligt börjat få långa hårdare hårstrån på hakan...visst har jag haft något någon enstaka gång men sedan ett par månader har det blivit värre...ena dagen tänker jag att jag absolut inte får plocka bort för då blir det bara värre....nästa dag står jag inte ut utan rycker bort med pincett de som "står ut". Vad kan det vara?

    Jag är nog lite hårig över allt annar (är ljus) tjockt hår på huvudet och lite luden på överläppen... men då pratar vi om mjuka hårstrån..inte skägg strån som jag fått nu.
    Vad kan man göra för att permanent ta bort dem...det ligger nog i släkten för jag har sett att min mamma har också...och min mormor som är 90 år rakar sig :-(
    Någon annan som jag?
    Varför har de kommit helt plötsligt? är 34 år
    Har haft hormonsprial i 4 år - bytte till en ny i våras..kan det har påverkat?

    Tacksam för tips vad jag ska göra....plocka eller låta mig leva med de jag har?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Alla får såna där hår mer eller mindre, de kommer med åldern. Det är bara att dra ut dem. Raka sig är inte bra för det blir stubbigt och fult. Plocka dem med pincett.
  4. 2
    Alla får såna där hår mer eller mindre, de kommer med åldern. Det är bara att dra ut dem. Raka sig är inte bra för det blir stubbigt och fult. Plocka dem med pincett.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Det har nog med åldern att göra.
    Jag har mkt och kraftig hår på huvudet, mörk. Otroligt ludna ben-i alla fall vaderna, och det har alltid varit kraftigt och mörkt. Däremot har jag väldigt lite hår på armarna och ljust hår där.

    I ansiktet började det komma mörka hårstrån på överläppen då jag var runt 33-34 år och det blir något fler varje år. Ibland dyker nåt enstaka kraftigt upp på hakan.

    Jag har börjat vaxa med strips. Funkar super. Det blir inte fler eller kraftigare för att man tar bort dem. Snarare brukar de väl säga tvärt om om man håller på många år.
  6. 3
    Det har nog med åldern att göra.
    Jag har mkt och kraftig hår på huvudet, mörk. Otroligt ludna ben-i alla fall vaderna, och det har alltid varit kraftigt och mörkt. Däremot har jag väldigt lite hår på armarna och ljust hår där.

    I ansiktet började det komma mörka hårstrån på överläppen då jag var runt 33-34 år och det blir något fler varje år. Ibland dyker nåt enstaka kraftigt upp på hakan.

    Jag har börjat vaxa med strips. Funkar super. Det blir inte fler eller kraftigare för att man tar bort dem. Snarare brukar de väl säga tvärt om om man håller på många år.
  7. anonym just nu
    #4
    Det fick jag oxo efter andra barnet. Jag är snabb med pincetten och förtränger sen att de finns. Har fått ett par runt naveln och brösten oxo som är mindre sexiga men men
  8. 4
    Det fick jag oxo efter andra barnet. Jag är snabb med pincetten och förtränger sen att de finns. Har fått ett par runt naveln och brösten oxo som är mindre sexiga men men
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    De kommer med hormondippen i mitten av de trettio. Då minskar de kvinnliga könshormonerna vilket gör att det testosteron som även vi kvinnor har får större spelrum. Därav mer och kraftigare hår!

    Det är bara att plocka med pincett.
  10. 5
    De kommer med hormondippen i mitten av de trettio. Då minskar de kvinnliga könshormonerna vilket gör att det testosteron som även vi kvinnor har får större spelrum. Därav mer och kraftigare hår!

    Det är bara att plocka med pincett.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Tack för alla svar! Skönt att veta att jag inte är ensam - pincetten blir min bästa vän from nu....:-)
  12. 6
    Tack för alla svar! Skönt att veta att jag inte är ensam - pincetten blir min bästa vän from nu....:-)
  13. camilla_73
    #7
    *skratt* jo du pincetten är min bästa vän nu med. Har investerat i ett par stycken och har allitd en i väskan utifall att.

    Jag har också mycket hår och ser med fasa på hur jag kommer att se ut. Speciellt när jag ser mamma och mormor - huva. Efter att jag träffat mamma är jag mer manisk än annars.

    Jag har inte bara krafiga hår i ansiktet utan även på magen och på brösten - super kul
  14. 7
    *skratt* jo du pincetten är min bästa vän nu med. Har investerat i ett par stycken och har allitd en i väskan utifall att.

    Jag har också mycket hår och ser med fasa på hur jag kommer att se ut. Speciellt när jag ser mamma och mormor - huva. Efter att jag träffat mamma är jag mer manisk än annars.

    Jag har inte bara krafiga hår i ansiktet utan även på magen och på brösten - super kul
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Ja den som hittade på att diamanter är kvinnans bästa vän tog väldigt fel - det är ju pincetten! Dessutom har alla råd med ett par.
  16. 8
    Ja den som hittade på att diamanter är kvinnans bästa vän tog väldigt fel - det är ju pincetten! Dessutom har alla råd med ett par.

Liknande trådar

  1. Fråga om hårväxt!
    By drumlan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 18:31
  2. Hårväxt
    By maylin in forum _97 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 18:48
  3. Generande hårväxt
    By Hariom in forum Kroppsideal
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 19:24
  4. Apropå hårväxt
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 21:58
  5. Någon som vet om hårväxt?
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 20:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar