Traktörpanna
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Traktörpanna

    Jag har fått en jättefin traktörpanna... MEN... Jag kan varken tillaga eller äta något som innehåller fisk/skaldjur...

    Vad kan jag laga i den istället?
    Man får i regel den kraft man behöver...

    Blogg: www.sjuksyrra2011.blogspot.com
  2. 1
    Traktörpanna Jag har fått en jättefin traktörpanna... MEN... Jag kan varken tillaga eller äta något som innehåller fisk/skaldjur...

    Vad kan jag laga i den istället?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Vi använder den till alla typer av enkla röror, grytor osv, som inte behöver så mycket plats - typ korv stroganoff och sånt. Och grönsaker. Jag steker faktiskt det mesta i den.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  4. 2
    Vi använder den till alla typer av enkla röror, grytor osv, som inte behöver så mycket plats - typ korv stroganoff och sånt. Och grönsaker. Jag steker faktiskt det mesta i den.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Går det att steka i den? Den är rostfri med kopparbotten. Fick den av mamma och hon sa att det går INTE att steka i den? ..
  6. 3
    Går det att steka i den? Den är rostfri med kopparbotten. Fick den av mamma och hon sa att det går INTE att steka i den? ..
  7. Medlem sedan
    Mar 1998
    #4
    Vi använder den till att göra köttfärssås, korv stroganoff, andra grytor. Steka kan man göra i den också. Naturligtvis inte på samma sätt som i en stekpanna (pannkakor t.ex.) men att bryna på kött till en gryta går utmärkt. Om det fastnar brukar det lossna när man häller på vätska och det sitter inte fast alls när maten är klar.
    Vi har en Hackman, rostfri, fast det är inte kopparbotten.
  8. 4
    Vi använder den till att göra köttfärssås, korv stroganoff, andra grytor. Steka kan man göra i den också. Naturligtvis inte på samma sätt som i en stekpanna (pannkakor t.ex.) men att bryna på kött till en gryta går utmärkt. Om det fastnar brukar det lossna när man häller på vätska och det sitter inte fast alls när maten är klar.
    Vi har en Hackman, rostfri, fast det är inte kopparbotten.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Jag har förvisso en i "titan", men visst borde det gå bra att steka även i en rostfri med kopparbotten. Precis som caffelatte skriver, inte steka vad som helst kanske, men bryna kött och så helt klart. Jag steker glatt ägg i min också. Ja, det mesta. Men den har som sagt beläggning.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  10. 5
    Jag har förvisso en i "titan", men visst borde det gå bra att steka även i en rostfri med kopparbotten. Precis som caffelatte skriver, inte steka vad som helst kanske, men bryna kött och så helt klart. Jag steker glatt ägg i min också. Ja, det mesta. Men den har som sagt beläggning.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Jag har en traktör panna med koppar botten och som de övriga säger grytor osv, bryna saker i. Använder min väldigt ofta den har jag fått av mamma och hon fick den av morfar på 80-talet så den har verkligen hållt och vi har båda "stekt" i den. Så kör på du bara
  12. 6
    Jag har en traktör panna med koppar botten och som de övriga säger grytor osv, bryna saker i. Använder min väldigt ofta den har jag fått av mamma och hon fick den av morfar på 80-talet så den har verkligen hållt och vi har båda "stekt" i den. Så kör på du bara

Liknande trådar

  1. På tal om traktörpanna
    By evinrude in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 22:21
  2. traktörpanna....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 14:00
  3. Var hitta hög traktörpanna?
    By Kristina med 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 10:04
  4. Traktörpanna i gjutjärn...
    By Kamomilla in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar