Jag är utomhus!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Jag är utomhus!

    Jodå, jag sitter på min balkong och surfar, helt omöjligt att se skärmen men skitidet. Det är sol, jag har tisha och jag är ute på MIN ballis.

    Och nu inser jag att jag kanske borde ..göra nåt med det? Blommor? Flaggor? Inte vet jag, hur har ni på era ballisar?
  2. 1
    Jag är utomhus! Jodå, jag sitter på min balkong och surfar, helt omöjligt att se skärmen men skitidet. Det är sol, jag har tisha och jag är ute på MIN ballis.

    Och nu inser jag att jag kanske borde ..göra nåt med det? Blommor? Flaggor? Inte vet jag, hur har ni på era ballisar?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Jag ser ut genom fönstret, och det är "ute" där ute! Räknas det som utomhus?

    Hur stor balkong har du?
    Något som du har "nytta" av är att planterat smultron i en balkonglåda, de har inte kommit i butikerna ännu, men snart.
  4. 2
    Jag ser ut genom fönstret, och det är "ute" där ute! Räknas det som utomhus?

    Hur stor balkong har du?
    Något som du har "nytta" av är att planterat smultron i en balkonglåda, de har inte kommit i butikerna ännu, men snart.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Ballisen ser inte så rolig ut eftersom vi alltid sitter på altanen. Jag skulle vilja fixa till den så att man kan ta en kopp kaffe där på morgonen eftersom där är sol då. Med växter kommer man långt och så ska jag skaffa någon slags matta så att man kan gå barfota där. Några sköna stolar, ett bord och massor av ljuslyktor (för augusti) blir det också.
  6. 3
    Ballisen ser inte så rolig ut eftersom vi alltid sitter på altanen. Jag skulle vilja fixa till den så att man kan ta en kopp kaffe där på morgonen eftersom där är sol då. Med växter kommer man långt och så ska jag skaffa någon slags matta så att man kan gå barfota där. Några sköna stolar, ett bord och massor av ljuslyktor (för augusti) blir det också.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    skitidet, tisha, ballis.....var kommer du ifrån? Yttre rymden?

    Man kan bygga en fin lite solskyddsskärm att sätta på datorn, såg det på ett TV-program för ett tag sedan. Så kan skärmen få skugga men du sol, är inte det toppen?
  8. 4
    skitidet, tisha, ballis.....var kommer du ifrån? Yttre rymden?

    Man kan bygga en fin lite solskyddsskärm att sätta på datorn, såg det på ett TV-program för ett tag sedan. Så kan skärmen få skugga men du sol, är inte det toppen?
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Vi sågade av ballisen

    i somras, så numera har vi "bara" trädgård. Det hade blivit vattenskada i entrén under, så när allt skulle byggas upp igen valde vi tak istället. Den där balkongen dög ändå bara till att sola näck på i mars och det är jag ändå inte sugen på.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  10. 5
    Vi sågade av ballisen i somras, så numera har vi "bara" trädgård. Det hade blivit vattenskada i entrén under, så när allt skulle byggas upp igen valde vi tak istället. Den där balkongen dög ändå bara till att sola näck på i mars och det är jag ändå inte sugen på.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Å, vad gott! Det ska jag göra, det är så fint också!

    Den är ..medelstor. Hehe.
  12. 6
    Å, vad gott! Det ska jag göra, det är så fint också!

    Den är ..medelstor. Hehe.
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    lagom

    mao

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  14. 7
    lagom mao
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Jag har såhära trätjofräser på golvet, så så långt har jag kommit. Och en korgstol och en pinnstol. Inte så sexigt.
  16. 8
    Jag har såhära trätjofräser på golvet, så så långt har jag kommit. Och en korgstol och en pinnstol. Inte så sexigt.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Vasmart!! Jag ska genast gogla laptopsolskydd.
  18. 9
    Vasmart!! Jag ska genast gogla laptopsolskydd.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Ja, bara trädgård är ju iofs kanske liiiite bättre. Jag har aldrig ritigt fattat det dä rmed att ha både ballis och trädgård, men det är kanske för nakenfissolbad?
  20. 10
    Ja, bara trädgård är ju iofs kanske liiiite bättre. Jag har aldrig ritigt fattat det dä rmed att ha både ballis och trädgård, men det är kanske för nakenfissolbad?
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Exakt! Beroende på hu rmånga vänner som vågar sig hit, men de flesta röker ju iallafall inte, så då kan det kvitta.
    Den räcker åt mig.
  22. 11
    Exakt! Beroende på hu rmånga vänner som vågar sig hit, men de flesta röker ju iallafall inte, så då kan det kvitta.
    Den räcker åt mig.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Ja, inte är trädgården det iaf

    vi har en platt tomt, permanenta hyresgäster väldigt nära vårt eget hus och dessutom B&B-stuga på alldeles för nära håll. *s* Jag skulle behöva ge grova rabatter till alla som hyr om jag skulle sola näck här. Balkongen var bra att vädra täcken på. Det är NÅT iaf. *s*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  24. 12
    Ja, inte är trädgården det iaf vi har en platt tomt, permanenta hyresgäster väldigt nära vårt eget hus och dessutom B&B-stuga på alldeles för nära håll. *s* Jag skulle behöva ge grova rabatter till alla som hyr om jag skulle sola näck här. Balkongen var bra att vädra täcken på. Det är NÅT iaf. *s*
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Om jag bara kunde minnas vad programmet hette. Det var ett IT-program som gick sent på kvällen. En kille i 35-årsåldern som berättade om olika IT-grejer (typ, vad är ett nätverk osv).

    Det hette typ "uppkopplat" fast inte just det.

    Kollade på dustin och solskydd kostar typ 350kr och uppåt, men han byggde ett eget av papp ganska enkelt och det blev hyfsat snyggt också.
  26. 13
    Om jag bara kunde minnas vad programmet hette. Det var ett IT-program som gick sent på kvällen. En kille i 35-årsåldern som berättade om olika IT-grejer (typ, vad är ett nätverk osv).

    Det hette typ "uppkopplat" fast inte just det.

    Kollade på dustin och solskydd kostar typ 350kr och uppåt, men han byggde ett eget av papp ganska enkelt och det blev hyfsat snyggt också.
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Det finns även äppelträd man kan ha på en balkong, kallas för "pelarträd" och behöver inte mer än 30 dm³ jord för att klara sig. Här i vår trädgårdsbutik så fanns det även pelaräppelträd med flera sorters äpplen inympade på samma stam.
  28. 14
    Det finns även äppelträd man kan ha på en balkong, kallas för "pelarträd" och behöver inte mer än 30 dm³ jord för att klara sig. Här i vår trädgårdsbutik så fanns det även pelaräppelträd med flera sorters äpplen inympade på samma stam.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Nähä? Wow, vad häftigt! Jag ska köra till granngården nån dag och kolla.
  30. 15
    Nähä? Wow, vad häftigt! Jag ska köra till granngården nån dag och kolla.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Oj, ja då bygger jag hellre ett själv.
  32. 16
    Oj, ja då bygger jag hellre ett själv.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Hm ja, då kanske det är bäst att behålla paltorna på då. Min kompis hade en granne osm brukade näcka på ballisen. Fast dte här var liksom i ett hyreskomplex så vi brukade vinka och så. Hon brydde sig inte ett sket om det.
  34. 17
    Hm ja, då kanske det är bäst att behålla paltorna på då. Min kompis hade en granne osm brukade näcka på ballisen. Fast dte här var liksom i ett hyreskomplex så vi brukade vinka och så. Hon brydde sig inte ett sket om det.
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18
    Drygt 25 kvm trätrall
    är vår balkong just nu-utan räcke
    Vi renoverar den och förra sommaren hann vi riva, sätta upp fler stolpar och bredda till dubbel bredd.
    Vi hann lägga golvet men staketet är inte riktigt färdigmålat så det ska upp i vår.
    Sen ska jag pynta och ha en massa blommande krukor.
    Vår balkong går från köket så det blir super att faktiskt kunna använda den att sitta ute och äta middag på. Då den var 1.80 bred så dög den inte till det.
  36. 18
    Drygt 25 kvm trätrall
    är vår balkong just nu-utan räcke
    Vi renoverar den och förra sommaren hann vi riva, sätta upp fler stolpar och bredda till dubbel bredd.
    Vi hann lägga golvet men staketet är inte riktigt färdigmålat så det ska upp i vår.
    Sen ska jag pynta och ha en massa blommande krukor.
    Vår balkong går från köket så det blir super att faktiskt kunna använda den att sitta ute och äta middag på. Då den var 1.80 bred så dög den inte till det.
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    Läskig ME är som sågar av ballen!!!

    Vi har ingenting på vår "balkong", eller balkong, det är väl kanske en terass eller altan (vad är skillnaden?).

    Men det ska bli möbler och blomlådor (såna man ställer på golvet), en stamros och en gasolgrill.
    Flagga?! Nej tack...
  38. 19
    Läskig ME är som sågar av ballen!!!

    Vi har ingenting på vår "balkong", eller balkong, det är väl kanske en terass eller altan (vad är skillnaden?).

    Men det ska bli möbler och blomlådor (såna man ställer på golvet), en stamros och en gasolgrill.
    Flagga?! Nej tack...
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Finns även jordgubbar på stam, men jag minns inte var jag såg det (reklamblad, säkert Blomsterlandet).
  40. 20
    Finns även jordgubbar på stam, men jag minns inte var jag såg det (reklamblad, säkert Blomsterlandet).

Liknande trådar

  1. Dop utomhus?
    By KillerWhale in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 08:57
  2. Utomhus..
    By Lovesun in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 18:37
  3. Spa utomhus
    By Linköping in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 17:28
  4. Dop utomhus
    By korv in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 18:47
  5. vad har ni på era utomhus nu?
    By Linda o Kevin in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 12:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar