Kanske Legoland i sommar!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Kanske Legoland i sommar!

    Har funderat nu lite fram och tillbaka och kanske bestämt oss för Legoland, samtidigt skulle vi även då vilja göra ett besök på "badlandet" Lalandia. Min undran är då hur långt är det mellan Legoland och Lalandia? Kanske är jättelångt, har ingen koll alls

    Finns det någonstans man kan bo, där det är ungefär lika långt emellan dessa?

    Vi har ev. tänkt åka med några kompisar och deras barn, så en stuga hade vi tänkt oss. Såg jättefina stugor med swimmingpool och bubbelpool inne, samt mycket annat och det var inte så dyrt faktiskt med tanke på att man blir två familjer som delar på summan. Men då kvarstår ju fortfarande frågan, vart ska man bo, alltså vilken del/plats (eller vad man nu säger, är lite trött man ska bo på i Danmark?

    Ärligt talat vet jag inte vart i Danmark Legoland ligger heller. Har aldrig varit i Danmark.
    Barn är det underbaraste som finns!!!
  2. 1
    Kanske Legoland i sommar! Har funderat nu lite fram och tillbaka och kanske bestämt oss för Legoland, samtidigt skulle vi även då vilja göra ett besök på "badlandet" Lalandia. Min undran är då hur långt är det mellan Legoland och Lalandia? Kanske är jättelångt, har ingen koll alls

    Finns det någonstans man kan bo, där det är ungefär lika långt emellan dessa?

    Vi har ev. tänkt åka med några kompisar och deras barn, så en stuga hade vi tänkt oss. Såg jättefina stugor med swimmingpool och bubbelpool inne, samt mycket annat och det var inte så dyrt faktiskt med tanke på att man blir två familjer som delar på summan. Men då kvarstår ju fortfarande frågan, vart ska man bo, alltså vilken del/plats (eller vad man nu säger, är lite trött man ska bo på i Danmark?

    Ärligt talat vet jag inte vart i Danmark Legoland ligger heller. Har aldrig varit i Danmark.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Legoland ligger på Jylland, som är den där stora halvön, du vet. Närmaste större stad är Vejle.
    Lalandia ligger på Lolland, nära båtarna till Tyskland, om man säger så. Det är väldigt långt emellan, man får åka över en massa broar, varav en är avgiftsbelgad (Storebält). Mittemellan är typ Odense på Fyn.
  4. 2
    Legoland ligger på Jylland, som är den där stora halvön, du vet. Närmaste större stad är Vejle.
    Lalandia ligger på Lolland, nära båtarna till Tyskland, om man säger så. Det är väldigt långt emellan, man får åka över en massa broar, varav en är avgiftsbelgad (Storebält). Mittemellan är typ Odense på Fyn.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Fast så långt är det väl ändå inte i mil räknat - ca 20 mil, kanske. Men det tar tid att bila i Danmark, tycker jag. Däremot så behöver man nog minst en hel dag på Legoland. Det andra stället har jag inte varit på.
  6. 3
    Fast så långt är det väl ändå inte i mil räknat - ca 20 mil, kanske. Men det tar tid att bila i Danmark, tycker jag. Däremot så behöver man nog minst en hel dag på Legoland. Det andra stället har jag inte varit på.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Plus att allt, jag säger ALLT, utom öl och rågbröd är dyrt i Danmark.
  8. 4
    Plus att allt, jag säger ALLT, utom öl och rågbröd är dyrt i Danmark.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Wow - då kan man leva på öl och rågbröd
    Ja, det är dyrt där för oss svenskar. Deras rågbröd är vansinnigt gott. Jag brukar alltid köpa med mig hem när vi är där.
  10. 5
    Wow - då kan man leva på öl och rågbröd
    Ja, det är dyrt där för oss svenskar. Deras rågbröd är vansinnigt gott. Jag brukar alltid köpa med mig hem när vi är där.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Jag dricker ju inte öl längre, men brödet är gott. Annnars är maten i DK sjukt fet och onyttig.
  12. 6
    Jag dricker ju inte öl längre, men brödet är gott. Annnars är maten i DK sjukt fet och onyttig.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Som Groen skrev ligger Legoland på Jylland och jag tycker ni ska fokusera enbart på Legoland och kanske fårup sommarland som också ligger på Jylland. Vi bodde i Vejle när vi var på Legoland. Tips kolla en karta så ser du, på kartan kan du leta efter Billund där ligger legoland ungefär.
  14. 7
    Som Groen skrev ligger Legoland på Jylland och jag tycker ni ska fokusera enbart på Legoland och kanske fårup sommarland som också ligger på Jylland. Vi bodde i Vejle när vi var på Legoland. Tips kolla en karta så ser du, på kartan kan du leta efter Billund där ligger legoland ungefär.

Liknande trådar

  1. Köpenhamn och Legoland i sommar
    By Nuttilia in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 16:54
  2. Legoland i sommar
    By Ansan m A&T in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 08:04
  3. Kanske Legoland i sommar!
    By *Ullis med 3 barn* in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 22:13
  4. Var eller kanske sommar!!
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 02:05
  5. hit skall vi kanske åka i sommar
    By korv in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 07:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar