Kanske Legoland i sommar!
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Kanske Legoland i sommar!

    Har funderat nu lite fram och tillbaka och kanske bestämt oss för Legoland, samtidigt skulle vi även då vilja göra ett besök på "badlandet" Lalandia. Min undran är då hur långt är det mellan Legoland och Lalandia? Kanske är jättelångt, har ingen koll alls

    Finns det någonstans man kan bo, där det är ungefär lika långt emellan dessa?

    Vi har ev. tänkt åka med några kompisar och deras barn, så en stuga hade vi tänkt oss. Såg jättefina stugor med swimmingpool och bubbelpool inne, samt mycket annat och det var inte så dyrt faktiskt med tanke på att man blir två familjer som delar på summan. Men då kvarstår ju fortfarande frågan, vart ska man bo, alltså vilken del/plats (eller vad man nu säger, är lite trött man ska bo på i Danmark?

    Ärligt talat vet jag inte vart i Danmark Legoland ligger heller. Har aldrig varit i Danmark.
    Barn är det underbaraste som finns!!!
  2. 1
    Kanske Legoland i sommar! Har funderat nu lite fram och tillbaka och kanske bestämt oss för Legoland, samtidigt skulle vi även då vilja göra ett besök på "badlandet" Lalandia. Min undran är då hur långt är det mellan Legoland och Lalandia? Kanske är jättelångt, har ingen koll alls

    Finns det någonstans man kan bo, där det är ungefär lika långt emellan dessa?

    Vi har ev. tänkt åka med några kompisar och deras barn, så en stuga hade vi tänkt oss. Såg jättefina stugor med swimmingpool och bubbelpool inne, samt mycket annat och det var inte så dyrt faktiskt med tanke på att man blir två familjer som delar på summan. Men då kvarstår ju fortfarande frågan, vart ska man bo, alltså vilken del/plats (eller vad man nu säger, är lite trött man ska bo på i Danmark?

    Ärligt talat vet jag inte vart i Danmark Legoland ligger heller. Har aldrig varit i Danmark.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Det är lite drygt 22 mil mellan Lalandia och Legoland. Under 2009 kommer man att öppna ett nytt Lalandia precis vid Legoland.

    Lalandia ligger vid Rödby vid tyska gränsen och Legoland ligger i Billund på Jylland. Kolla på en karta var det skulle passa bäst att hyra stuga.
  4. 2
    Det är lite drygt 22 mil mellan Lalandia och Legoland. Under 2009 kommer man att öppna ett nytt Lalandia precis vid Legoland.

    Lalandia ligger vid Rödby vid tyska gränsen och Legoland ligger i Billund på Jylland. Kolla på en karta var det skulle passa bäst att hyra stuga.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Jag hade nog valt två olika boenden - först några nätter nära Legoland (kanske något av deras egna boendealternativ?), och sedan några i närhetan av Lalandia. Jag tror man skall lägga två dagar/ställe, och då blir det _mycket_ bilåkande annars!
  6. 3
    Jag hade nog valt två olika boenden - först några nätter nära Legoland (kanske något av deras egna boendealternativ?), och sedan några i närhetan av Lalandia. Jag tror man skall lägga två dagar/ställe, och då blir det _mycket_ bilåkande annars!

Liknande trådar

  1. Köpenhamn och Legoland i sommar
    By Nuttilia in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 16:54
  2. Legoland i sommar
    By Ansan m A&T in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 08:04
  3. Kanske Legoland i sommar!
    By *Ullis med 3 barn* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 09:22
  4. Var eller kanske sommar!!
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 02:05
  5. hit skall vi kanske åka i sommar
    By korv in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 07:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar