Tips för snedtak
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Tips för snedtak

    Hej!

    Snart, snart, snart är vår övervåning klar att inredas, efter att ha varit ett renoveringsprojekt som varat i flera år. Jag vill ha alla tips och råd angående detta med snedtak som ni har! *s*

    Det är snedtak i två barnrum (vi har två flickor som är 4 resp 6 år), i ett litet rum som blir kontor/gästrum och så i hallen, som är ganska stor och kommer att fungera som ett allrum.

    Alltså, hur har ni målat/tapetserat? På väggen nedanför snedtaket och hur har ni gjort med själva snedtaket? Och framför allt, är det någon som har någon "smart lösning" för just rum med snedtak?

    Vi står i valet och kvalet mellan att sätta gips på väggen nedanför snedtaket, eller sätta träpanel. Tankar, tips, alternativ?

    I barnens rum är det f.ö. dubbla takfönster i snedtaket, ifall någon nu fick en strålande idé som hade just med snedtak och takfönster att göra. *s*
  2. 1
    Tips för snedtak Hej!

    Snart, snart, snart är vår övervåning klar att inredas, efter att ha varit ett renoveringsprojekt som varat i flera år. Jag vill ha alla tips och råd angående detta med snedtak som ni har! *s*

    Det är snedtak i två barnrum (vi har två flickor som är 4 resp 6 år), i ett litet rum som blir kontor/gästrum och så i hallen, som är ganska stor och kommer att fungera som ett allrum.

    Alltså, hur har ni målat/tapetserat? På väggen nedanför snedtaket och hur har ni gjort med själva snedtaket? Och framför allt, är det någon som har någon "smart lösning" för just rum med snedtak?

    Vi står i valet och kvalet mellan att sätta gips på väggen nedanför snedtaket, eller sätta träpanel. Tankar, tips, alternativ?

    I barnens rum är det f.ö. dubbla takfönster i snedtaket, ifall någon nu fick en strålande idé som hade just med snedtak och takfönster att göra. *s*
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Tja vi har satt en

    gardinstång med ringar i snedtaket längs dotterns säng, det är ju lätt att göra en mysig himmelssäng på det sättet, uppskattat!
    Sen sätter jag som princip tapet endast på raka väggar!
    aka Sulan
  4. 2
    Tja vi har satt en gardinstång med ringar i snedtaket längs dotterns säng, det är ju lätt att göra en mysig himmelssäng på det sättet, uppskattat!
    Sen sätter jag som princip tapet endast på raka väggar!
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    så har vi

    men tråkiga vi har bara vitt runt såväl takfönster som på snedtaket vi har gjort andra grjer runt istället.

    Känns som att jag tjatatr och prackar på med de här bilderna men jag är grymt nöjd med barnens rum. Det rosa tillhör vår sexåriga tjej, de andra två tjejerna är 4 och 2,5år.

    http://mallanmarushka.blogspot.com/2...mn-begran.html

    Vårt sovrum är ungefär lika uppbyggt som det rosa rummet (med takfönster och smatt.
    Vi har en rätt mörkbeige tapet på den och två andra väggar, smatten är dock vitmålad. Den tredje väggen är mörkbrun med bronsmönster.
  6. 3
    så har vi men tråkiga vi har bara vitt runt såväl takfönster som på snedtaket vi har gjort andra grjer runt istället.

    Känns som att jag tjatatr och prackar på med de här bilderna men jag är grymt nöjd med barnens rum. Det rosa tillhör vår sexåriga tjej, de andra två tjejerna är 4 och 2,5år.

    http://mallanmarushka.blogspot.com/2...mn-begran.html

    Vårt sovrum är ungefär lika uppbyggt som det rosa rummet (med takfönster och smatt.
    Vi har en rätt mörkbeige tapet på den och två andra väggar, smatten är dock vitmålad. Den tredje väggen är mörkbrun med bronsmönster.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Tack för att du skickade länken igen, det var nytt för mig. ) Är fondväggen i småbarnens rum en tapet? Jag lurades till att tro att ni hade gjort ett jättelikt klippa-klistraprojekt. *s*

    Den rosa tapeten med stjärnor är jättefin. Fina rum öht! Blev lite nyfiken på ert sovrum också!
  8. 4
    Tack för att du skickade länken igen, det var nytt för mig. ) Är fondväggen i småbarnens rum en tapet? Jag lurades till att tro att ni hade gjort ett jättelikt klippa-klistraprojekt. *s*

    Den rosa tapeten med stjärnor är jättefin. Fina rum öht! Blev lite nyfiken på ert sovrum också!
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    hej

    hehe ja vårt sovrum kan du få se en annan dag, när det är städat... just nu ett stort klädkaos.....

    Småbarnens tapet är en hel tapet. man köpte en rulle och tapetserde själva, det var tydligen jätteenkelt (det är min man och min mamma som kan tapetsera ihop i vår släkt...). Den fanns på vår vanliga tapetaffär, den är från in trade tror jag, 2800kr dock..... Deövringa väggarna är bara måkade med vit färg.
  10. 5
    hej hehe ja vårt sovrum kan du få se en annan dag, när det är städat... just nu ett stort klädkaos.....

    Småbarnens tapet är en hel tapet. man köpte en rulle och tapetserde själva, det var tydligen jätteenkelt (det är min man och min mamma som kan tapetsera ihop i vår släkt...). Den fanns på vår vanliga tapetaffär, den är från in trade tror jag, 2800kr dock..... Deövringa väggarna är bara måkade med vit färg.

Liknande trådar

  1. Måla snedtak
    By _jennifer_ in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 11:50
  2. Garderob vid snedtak?
    By Annika med 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 12:31
  3. snedtak
    By jeanette in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 16:11
  4. Möblera under snedtak?
    By Frukt är godis in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 20:56
  5. tapetsering i rum m snedtak?
    By TessS in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar