Volvo V70, -01
Bilsnack
  1. anonymt namn
    #1

    Volvo V70, -01

    En sådan har vi, en "långmilare" som gått hela 21000 mil. Tänkte nu sälja den, men jag förstår mig liksom inte på "bilköparna". Den har sina skavanker, men vi satte ut den för 75000kr först, för att ha lite "prutmån" (och då låg man väl någonstans i mitten av prislistan på Blocket). Inte ett napp... Har nu sänkt priset till 60000, och då ringer det folk som tokiga, och bjuder 45-50000! Utan att se bilen eller provköra, så läggs dessa bud. För mig känns det inte riktigt "seriöst"? Det är rätt uppenbart att vi får 50000kr för den, osedd, men är det kutym att det fungerar så? Och de är ju rätt på, och undrar vad vi säljer den för, om vi säljer den idag (vi har bestämt oss för minst 55000kr, vilket ändå är ca 10000kr mindre än vi trodde från början). Vi har inte superbråttom att sälja, så här på en söndag, vi klarar oss utmärkt i en månad till utan att sälja bilen...
  2. 1
    Volvo V70, -01 En sådan har vi, en "långmilare" som gått hela 21000 mil. Tänkte nu sälja den, men jag förstår mig liksom inte på "bilköparna". Den har sina skavanker, men vi satte ut den för 75000kr först, för att ha lite "prutmån" (och då låg man väl någonstans i mitten av prislistan på Blocket). Inte ett napp... Har nu sänkt priset till 60000, och då ringer det folk som tokiga, och bjuder 45-50000! Utan att se bilen eller provköra, så läggs dessa bud. För mig känns det inte riktigt "seriöst"? Det är rätt uppenbart att vi får 50000kr för den, osedd, men är det kutym att det fungerar så? Och de är ju rätt på, och undrar vad vi säljer den för, om vi säljer den idag (vi har bestämt oss för minst 55000kr, vilket ändå är ca 10000kr mindre än vi trodde från början). Vi har inte superbråttom att sälja, så här på en söndag, vi klarar oss utmärkt i en månad till utan att sälja bilen...
  3. Anonym
    #2
    Så är nog marknaden tyvärr. Men man blir hemskt trött på dessa idioter (ja, ursäkta språket men så tycker jag efter annons ute i några veckor o massvis som ringt) som ringer o lägger ett bud som ligger nånstans mellan 80-150 000 kr UNDER begärt pris. ALltså, SKÄMS man inte då? Hur sjutton kan man tro att vi skulle släppa en bil för det priset? Bilet är okej som vi lagt ut den för, avstämt med diverse ställen, inte bara blocket då det är en lite udda bil. Den ena som böd 150 000 kr under vår pris tog ändå priset, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.
    Visst, prutmån räknar man väl med, men det var väl ändå att ta i
    Och nej, jag förstår inte heller varför man ringer o lägger bud på en bil utan att ha sett eller provkört den. Bilar kan vara både pärlor och rishögar så det är ju inte lätt att pruta så via telefon. Inte ens när jag måste åka en bra bit skulle jag göra så, utan bara kolla om det är möjligt att prata om priset. Och sen får jag ju ta risken att vi inte kommer överens om priset.
  4. 2
    Så är nog marknaden tyvärr. Men man blir hemskt trött på dessa idioter (ja, ursäkta språket men så tycker jag efter annons ute i några veckor o massvis som ringt) som ringer o lägger ett bud som ligger nånstans mellan 80-150 000 kr UNDER begärt pris. ALltså, SKÄMS man inte då? Hur sjutton kan man tro att vi skulle släppa en bil för det priset? Bilet är okej som vi lagt ut den för, avstämt med diverse ställen, inte bara blocket då det är en lite udda bil. Den ena som böd 150 000 kr under vår pris tog ändå priset, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.
    Visst, prutmån räknar man väl med, men det var väl ändå att ta i
    Och nej, jag förstår inte heller varför man ringer o lägger bud på en bil utan att ha sett eller provkört den. Bilar kan vara både pärlor och rishögar så det är ju inte lätt att pruta så via telefon. Inte ens när jag måste åka en bra bit skulle jag göra så, utan bara kolla om det är möjligt att prata om priset. Och sen får jag ju ta risken att vi inte kommer överens om priset.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Välkommen in

    Välkommen in i min vardag. I stort sett dagligen ringer folk till mitt jobb och frågar efter sista priset innan de ens har sett bilen de är sugna på. Jag nekar i stort sett alltid att pruta per telefon. Enda gången jag kan gå med på att komma överens om en prutning per telefon är om den som ringer bor långt bort och därför vill ha priset klart innan de börjar sin resa.
  6. 3
    Välkommen in Välkommen in i min vardag. I stort sett dagligen ringer folk till mitt jobb och frågar efter sista priset innan de ens har sett bilen de är sugna på. Jag nekar i stort sett alltid att pruta per telefon. Enda gången jag kan gå med på att komma överens om en prutning per telefon är om den som ringer bor långt bort och därför vill ha priset klart innan de börjar sin resa.

Liknande trådar

  1. Volvo V50
    By anonymt namn in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 17:30
  2. Volvo s60?
    By Lisa1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 21:56
  3. Volvo v50 och UJ...?
    By idavik in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 09:48
  4. Skillnad på volvo och volvo?
    By fixfia in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 18:29
  5. Volvo S80
    By Majjen in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar