Vem ska stanna hemma av oss?!?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Vem ska stanna hemma av oss?!?

    Jag var nyss inne på Vings hemsida och tänkte titta runt lite. Där kan man titta på resmål och sånt som kan inspirera tänkte jag. Fyllde i var vi ville åka, när vi ville åka och hur många vi var, åldern på barnen osv. Då säger dom att vi är för många personer. Vi får max vara 6 st på alla resmål. Kan det verkligen stämma? Vem ska då få stanna hemma? Då blir det nog en vecka till i fjällen i stället om de ska vara på det sättet. Hur gör ni som också har fler barn och ändå åker utomlands?
  2. 1
    Vem ska stanna hemma av oss?!? Jag var nyss inne på Vings hemsida och tänkte titta runt lite. Där kan man titta på resmål och sånt som kan inspirera tänkte jag. Fyllde i var vi ville åka, när vi ville åka och hur många vi var, åldern på barnen osv. Då säger dom att vi är för många personer. Vi får max vara 6 st på alla resmål. Kan det verkligen stämma? Vem ska då få stanna hemma? Då blir det nog en vecka till i fjällen i stället om de ska vara på det sättet. Hur gör ni som också har fler barn och ändå åker utomlands?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Har svarat dig på "flera barn - fyra fler".
  4. 2
    Har svarat dig på "flera barn - fyra fler".
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Då ringer man till resebyrån!
  6. 3
    Då ringer man till resebyrån!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Du har ju redan fått svar om att ringa resebyrån. Jag tror också att du måste göra det. Det är mycket möjligt att man inte kan vara fler än ett visst antal personer för att systemet för "självbokning" e dyl ska kunna hantera det. Jag vet att det var så när jag försökte kolla resor för både mina föräldrar, min familj och min bror med familj. Vi var alldeles för många för att det skulle gå (vi var 10 pers och gränsen gick nog just vid 6 pers. Jag kunde alltså kolla åt min familj och mina föräldrar samtidigt men inte lägga in 4 pers till (=min brors familj) på samma gång). Med hjälp från Fritidsresor, som det gällde i detta fall, gick det dock bra att boka!
  8. 4
    Du har ju redan fått svar om att ringa resebyrån. Jag tror också att du måste göra det. Det är mycket möjligt att man inte kan vara fler än ett visst antal personer för att systemet för "självbokning" e dyl ska kunna hantera det. Jag vet att det var så när jag försökte kolla resor för både mina föräldrar, min familj och min bror med familj. Vi var alldeles för många för att det skulle gå (vi var 10 pers och gränsen gick nog just vid 6 pers. Jag kunde alltså kolla åt min familj och mina föräldrar samtidigt men inte lägga in 4 pers till (=min brors familj) på samma gång). Med hjälp från Fritidsresor, som det gällde i detta fall, gick det dock bra att boka!

Liknande trådar

  1. Stanna hemma...
    By älskadeparvel in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 13:19
  2. Vem ska stanna hemma av oss?!?
    By pyre_lena in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 12:39
  3. Magsjuka stanna hemma
    By -Line- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 17:02
  4. Stanna hemma vid vab?
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 09:41
  5. Stanna hemma?
    By MiaNyfiken in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 14:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar