En gång skjutdörrar alltid skjutdörrar..
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    En gång skjutdörrar alltid skjutdörrar..

    så vad i hela friden ska vi ha för bil nu då? Vi har en citroen c8 från 03 som typ inte är värd ett ruttet ägg som begagnad och egentligen hade vi tänkt köra den ett bra tag till. Men nu börjar den "ha sig" och då blir jag sur, vill ha en bil utan meck. Kan tänka mig en något mindre bil a la Toyota avensis verso eller liknande men jag är ju så kär i mina skjutdörrar. De är superba när man är på trånga parkeringar och ska sätta fast barn i stolar etc.
    Så finns det några alternativ då eller är det familjebuss som gäller? Vi har tre barn och jag vill ha utrymme för att ta med en till så det måste vara möjligt med 7 sitsar...

    Tips?
  2. 1
    En gång skjutdörrar alltid skjutdörrar.. så vad i hela friden ska vi ha för bil nu då? Vi har en citroen c8 från 03 som typ inte är värd ett ruttet ägg som begagnad och egentligen hade vi tänkt köra den ett bra tag till. Men nu börjar den "ha sig" och då blir jag sur, vill ha en bil utan meck. Kan tänka mig en något mindre bil a la Toyota avensis verso eller liknande men jag är ju så kär i mina skjutdörrar. De är superba när man är på trånga parkeringar och ska sätta fast barn i stolar etc.
    Så finns det några alternativ då eller är det familjebuss som gäller? Vi har tre barn och jag vill ha utrymme för att ta med en till så det måste vara möjligt med 7 sitsar...

    Tips?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Mazda 5

    Mazda 5 är det första som slår mig, den har skjutdörrar. Mer om modellen kan du läsa på generagentens hemsida, www.mazda.se
  4. 2
    Mazda 5 Mazda 5 är det första som slår mig, den har skjutdörrar. Mer om modellen kan du läsa på generagentens hemsida, www.mazda.se
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Fast den har urdåliga säten tycker jag, mittenplatsen i mellersta raden kan man ju knappt sitta på
    Och då pratar jag barn då, 3 barnstolar får man iaf inte in bredvid varandra där
    Så 3 vuxna lär ju inte heller kunna sitta där.
  6. 3
    Fast den har urdåliga säten tycker jag, mittenplatsen i mellersta raden kan man ju knappt sitta på
    Och då pratar jag barn då, 3 barnstolar får man iaf inte in bredvid varandra där
    Så 3 vuxna lär ju inte heller kunna sitta där.
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Ja du, vad ska jag tipsa om, jag vill oxå gärna ha skjutdörrar igen. Men den bilen jag vill ha finns tydligen inte
    De bilar som har skjutdörrar är otroligt små tycker jag. Eller så är det Voyager storlek och större.
    Men storleken som tex Sharan som jag har tittat på, den finns inte med skjutdörrar
    Har inte Renault eller Peugeot oxå en med skjutdörrar?
  8. 4
    Ja du, vad ska jag tipsa om, jag vill oxå gärna ha skjutdörrar igen. Men den bilen jag vill ha finns tydligen inte
    De bilar som har skjutdörrar är otroligt små tycker jag. Eller så är det Voyager storlek och större.
    Men storleken som tex Sharan som jag har tittat på, den finns inte med skjutdörrar
    Har inte Renault eller Peugeot oxå en med skjutdörrar?
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Minibuss

    Behöver du bättre utrymme än så blir det till att välja en minibuss i alla fall.
  10. 5
    Minibuss Behöver du bättre utrymme än så blir det till att välja en minibuss i alla fall.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Men alltså...

    Peugeut 807 och Citroen C8 är väl i samma storlek som Sharan/galaxy? Så upplever jag dem i allafall...

    Helst ska ju min bil finnas som bättre begagnad, någorlunda miljövänlig och bensinsnål. Omöjlig kombination tror jag
  12. 6
    Men alltså... Peugeut 807 och Citroen C8 är väl i samma storlek som Sharan/galaxy? Så upplever jag dem i allafall...

    Helst ska ju min bil finnas som bättre begagnad, någorlunda miljövänlig och bensinsnål. Omöjlig kombination tror jag
  13. Medlem sedan
    Oct 1997
    #7
    kolla Peugeut
  14. 7
    kolla Peugeut
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8
    Nej, de är inte i samma storlek helt. Det som dessutom stör mig helt personligen är att de har instrumenterna i mitten. Sen var det nåt mer, kan det ha varit vad de får dra eller så *funderar*.
    Iaf är de ratade hos oss av nån anledning
  16. 8
    Nej, de är inte i samma storlek helt. Det som dessutom stör mig helt personligen är att de har instrumenterna i mitten. Sen var det nåt mer, kan det ha varit vad de får dra eller så *funderar*.
    Iaf är de ratade hos oss av nån anledning

Liknande trådar

  1. Skjutdörrar i kök?
    By ~Emma~ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 10:27
  2. hallförvaring - Pax skjutdörrar
    By Tuttan* in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:27
  3. Skjutdörrar????
    By sofie in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 20:05
  4. Skjutdörrar, finns var?
    By lillan2 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 17:19
  5. skjutdörrar
    By anna in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 09:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar