Fick nyss en sms-påminnelse...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Fick nyss en sms-påminnelse...

    om att jag ska lämna blod. Det är ju blodbrist (igen)..
    Lämnar ni blod?
    "Så länge min chef låtsas som om jag har hög lön,
    låtsas jag som om att jag har mycket att göra"
  2. 1
    Fick nyss en sms-påminnelse... om att jag ska lämna blod. Det är ju blodbrist (igen)..
    Lämnar ni blod?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Ja och Nej.

    Jag brukar lämna blod, men har inte kommit igång ännu efter sista graviditeten (och det är en _mycket_ dålig ursäkt eftersom det är över 1½ år sedan jag slutade amma helt och hållet).

    Dessutom är jag RH- så de brukar vilja ha mitt blod
  4. 2
    Ja och Nej.

    Jag brukar lämna blod, men har inte kommit igång ännu efter sista graviditeten (och det är en _mycket_ dålig ursäkt eftersom det är över 1½ år sedan jag slutade amma helt och hållet).

    Dessutom är jag RH- så de brukar vilja ha mitt blod
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Jo, men inte ofta. Jag har gett blod kanske 5-6 gånger sammanlagt.
    Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.
  6. 3
    Jo, men inte ofta. Jag har gett blod kanske 5-6 gånger sammanlagt.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Ja, jag hade en "paus" på ca 20 år innan jag tog mig i kragen i höstas (vet inte _vad_ jag ska skylla på). Men bättre sent än aldrig
  8. 4
    Ja, jag hade en "paus" på ca 20 år innan jag tog mig i kragen i höstas (vet inte _vad_ jag ska skylla på). Men bättre sent än aldrig
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Det känns i allfall bra att göra det tycker jag, man får ju en extra koll hur man själv mår också. 5-6 gånger är i allafall mer än 0
  10. 5
    Det känns i allfall bra att göra det tycker jag, man får ju en extra koll hur man själv mår också. 5-6 gånger är i allafall mer än 0
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    nej.

    De vill inte ha mitt blod som är fullt med allergimediciner.
  12. 6
    nej. De vill inte ha mitt blod som är fullt med allergimediciner.
  13. Medlem sedan
    Jul 2001
    #7

    Nej: jag får inte då jag har

    svår astma:

    http://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=1321

    Dessutom har jag blodskräck och brukar svimma vid blodprov i armen. Däremot var mina föräldrar blodgivare under flera decennier och min syster brukar ge plasma.
    The greatest glory in living lies not in never falling, but in rising every time we fall.
    Nelson Mandela
  14. 7
    Nej: jag får inte då jag har svår astma:

    http://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=1321

    Dessutom har jag blodskräck och brukar svimma vid blodprov i armen. Däremot var mina föräldrar blodgivare under flera decennier och min syster brukar ge plasma.
  15. Medlem sedan
    Feb 1999
    #8
    Ja, men det är alltid lika svårt att hinna.
  16. 8
    Ja, men det är alltid lika svårt att hinna.
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Nä, så är det ju, man får ju inte ens lämna blod om man nyss varit på akupunktur, så det finns ju en del "regler" som dom går efter..
  18. 9
    Nä, så är det ju, man får ju inte ens lämna blod om man nyss varit på akupunktur, så det finns ju en del "regler" som dom går efter..
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10
    Nä, alla kan ju inte lämna blod - så är det ju. Men blodet skulle ju räcka till om alla som kunde lämna blod gjorde det...
  20. 10
    Nä, alla kan ju inte lämna blod - så är det ju. Men blodet skulle ju räcka till om alla som kunde lämna blod gjorde det...
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    får inte. så det är ju behändigt och bra, så kan jag tänka att det skulle jag visst göra, om det gick, och så klagar ajg på dem som får, men inte gör :-)
  22. 11
    får inte. så det är ju behändigt och bra, så kan jag tänka att det skulle jag visst göra, om det gick, och så klagar ajg på dem som får, men inte gör :-)
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12
    Jo, just nu sitter jag på ett uppdrag som är precis bredvid blodgivningen så det passar perekt att gör det nu (annars finns det ju blodbussar)
  24. 12
    Jo, just nu sitter jag på ett uppdrag som är precis bredvid blodgivningen så det passar perekt att gör det nu (annars finns det ju blodbussar)
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13
    Ja, jag tror att det är att man inte "får tummen ur..." - som gör att många inte lämnar blod. För det går ju rätt fort ändå - sen får man ju fika
  26. 13
    Ja, jag tror att det är att man inte "får tummen ur..." - som gör att många inte lämnar blod. För det går ju rätt fort ändå - sen får man ju fika
  27. Medlem sedan
    Apr 2003
    #14
    Jag har lämat i många år men just nu får jag inte för min endomedicin. Jättetrist!
  28. 14
    Jag har lämat i många år men just nu får jag inte för min endomedicin. Jättetrist!
  29. Medlem sedan
    Apr 2003
    #15
    Ja - det är ju trist, men du har ju lämnat ditt strå till stacken ändå...
  30. 15
    Ja - det är ju trist, men du har ju lämnat ditt strå till stacken ändå...
  31. Medlem sedan
    Feb 1999
    #16
    Jag blir så himla trött efteråt, så jag måste planera in lite vilotid efteråt också. Och så ger jag inte gärna blod när jag har något viktigt att göra dagarna efter, eftersom immunförsvaret blir sämre och det är lätt att man åker på nån förkylning.
  32. 16
    Jag blir så himla trött efteråt, så jag måste planera in lite vilotid efteråt också. Och så ger jag inte gärna blod när jag har något viktigt att göra dagarna efter, eftersom immunförsvaret blir sämre och det är lätt att man åker på nån förkylning.
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17
    Jag känner inte av det speciellt mycket. Det är klart, jag ger mig inte ut på en språngmatch direkt *s*
  34. 17
    Jag känner inte av det speciellt mycket. Det är klart, jag ger mig inte ut på en språngmatch direkt *s*
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Nej, för jag får INTE .-(

    låg blodvärde har jag!
    Jelena med L,MoA
  36. 18
    Nej, för jag får INTE .-( låg blodvärde har jag!
  37. Medlem sedan
    Apr 2003
    #19
    Trist - både med lågt blodvärde och att du inte får. Men det viktigaste är ju att du mår bra
  38. 19
    Trist - både med lågt blodvärde och att du inte får. Men det viktigaste är ju att du mår bra
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Nej, skulle gärna (har B rhh positiv och B är inte så vanlig, tror det är 5% i Sverige som har den), men får inte lämna.
  40. 20
    Nej, skulle gärna (har B rhh positiv och B är inte så vanlig, tror det är 5% i Sverige som har den), men får inte lämna.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fick en påminnelse
    By jessisa4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 07:34
  2. fick nyss
    By salig in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 21:18
  3. Fick nyss min
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 03:16
  4. fick just en liten påminnelse på
    By _em_ in forum Sex & erotik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 18:02
  5. fick just en liten påminnelse på
    By _em_ in forum Singelmingel
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 16:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar