Däckfråga akut
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Däckfråga akut

    Vågar man köpa ett billigt däck som Yokohama? Jag upptäckte att mina sommardäck bara har max 1,6 mm kvar i mönsterdjup så det blir akut däckköp imorgon (ska köra långt på Midsommarafton). Billigaste däcket hos vår firma här som inte är dåligt enligt test (Råd&Rön febr 2008) är Yokohama, men jag ska ju erkänna att jag aldrig hört talas om det förut. Någon som har någon erfarenhet eller kan tipsa?
  2. 1
    Däckfråga akut Vågar man köpa ett billigt däck som Yokohama? Jag upptäckte att mina sommardäck bara har max 1,6 mm kvar i mönsterdjup så det blir akut däckköp imorgon (ska köra långt på Midsommarafton). Billigaste däcket hos vår firma här som inte är dåligt enligt test (Råd&Rön febr 2008) är Yokohama, men jag ska ju erkänna att jag aldrig hört talas om det förut. Någon som har någon erfarenhet eller kan tipsa?
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Klart du vågar! Har själv kört ett antal omgångar av dessa med flertalet fordon och har även funnits många år, så satsa du med på dessa klart prsivvärda däck. :-)
  4. 2
    Klart du vågar! Har själv kört ett antal omgångar av dessa med flertalet fordon och har även funnits många år, så satsa du med på dessa klart prsivvärda däck. :-)
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Kör själv på Yokohama

    Min nya bil är försedd med Yokohama och jag märker ingen skillnad mellan dessa däck och andra märken jag har kört på. I och för sig har bilen bara rullat drygt 100 ännu så det är för tidigt att säga något om slitstyrkan.
  6. 3
    Kör själv på Yokohama Min nya bil är försedd med Yokohama och jag märker ingen skillnad mellan dessa däck och andra märken jag har kört på. I och för sig har bilen bara rullat drygt 100 ännu så det är för tidigt att säga något om slitstyrkan.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Tack för svaren! Jag läste i testet att slitstyrkan var det som var dåligt med Yokohama, annars hade det bra testvärden. Hur som helst hade jag smällande migrän när jag var på däckfirman och resultatet blev då att jag tog Michelin Energy Saver. När jag kollade R&R-testet hade det sämre våt-egenskaper än Yokohaman, men däremot bra värde på slitstyrka. Jag fick i alla fall tillfälle att testa bilen i ösregn i hög fart härom dagen och det kändes bra, så jag får nog försöka vara nöjd med mitt hastiga migränval ändå (dyrare var det förstås...).
  8. 4
    Tack för svaren! Jag läste i testet att slitstyrkan var det som var dåligt med Yokohama, annars hade det bra testvärden. Hur som helst hade jag smällande migrän när jag var på däckfirman och resultatet blev då att jag tog Michelin Energy Saver. När jag kollade R&R-testet hade det sämre våt-egenskaper än Yokohaman, men däremot bra värde på slitstyrka. Jag fick i alla fall tillfälle att testa bilen i ösregn i hög fart härom dagen och det kändes bra, så jag får nog försöka vara nöjd med mitt hastiga migränval ändå (dyrare var det förstås...).
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Ja det är naturligtvis bra däck det med, fast lite dyrare då,,, jo sedan skall man inte ta ett enda däcktest för allt och har själv trots ständig fört körjournal osv inte märk att Yokohama skulle slitas märkbart mera,,,
    Men nu har du iaf däck på bilen vilket ju var grund idén. :-)
  10. 5
    Ja det är naturligtvis bra däck det med, fast lite dyrare då,,, jo sedan skall man inte ta ett enda däcktest för allt och har själv trots ständig fört körjournal osv inte märk att Yokohama skulle slitas märkbart mera,,,
    Men nu har du iaf däck på bilen vilket ju var grund idén. :-)
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Japp och det var skönt att ha det i Midsommarregnen! Tråkigt bara att de var dyrare. Det återstår att se hur länge dessa däck nu håller men de närmaste åren ska jag väl slippa tänka på det. Bara de håller längre än de Toyo-däck som satt på bilen innan och höll tre sommardäcksperioder.
  12. 6
    Japp och det var skönt att ha det i Midsommarregnen! Tråkigt bara att de var dyrare. Det återstår att se hur länge dessa däck nu håller men de närmaste åren ska jag väl slippa tänka på det. Bara de håller längre än de Toyo-däck som satt på bilen innan och höll tre sommardäcksperioder.

Liknande trådar

  1. dum däckfråga
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 12:49
  2. Akut sug....
    By Tvilum in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:10
  3. Akut..
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 16:35
  4. Beh akut råd
    By Pärlemor in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 16:09
  5. -AKUT-Nu behöver jag er hjälp-AKUT-
    By Ella-pojkmamman in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 14:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar