Nejnej, det finns absolut INGEN anledning till avlivning av din hund! Hon verkar helt sund och riktig, men kanske behöver ni - som flera redan påpekat - träna lite ledarskap?
Jag tycker att du ska ta kontakt med en duktig hundtränare som hjälper dig.

Sen är det faktiskt så att det FINNS inga garantier för att en hund, hur snäll den än är, aldrig, i någon situation kommer att nafsa efter människor. För det var nog mer ett nafs än ett bett, om det inte ens uppstod blodvite... Jag har själv två hundar som jag vet KAN bjäfsa ifrån om de känner sig hotade, eller om man råkar trampa på pälsen eller så. Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att de skulle bita för att skada, men ett nafs kan man få. Det får till och med JAG ibland av den stora, när vi klipper klor eller om jag borstar honom. Häromdan när jag lyfte upp honom i bilen (han är lite stel i bakändan ibland) så råkade jag väl trassla in nåt finger fel i nåt hårstrå så det gjorde ont på honom, och då nafsade han mig. Det ÄR så med hundar. Det kan hända.
Du vet ju inte heller hur din hund upplevde det där under sängen.

Nä, behåll lugnet du. Det där är inget konstigt. Men det känns som att du kanske borde lära dig lite mer om hundars beteende? Det är jätteintressant och roligt, så gå gärna till någon som kan hjälpa dig .