Vilken klan tillhör du? Vilken stam?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Vilken klan tillhör du? Vilken stam?

    Har du varit med om en väpnad konflikt de senaste 10 åren? Vilka länder har du besökt de senaste tio åren, ange årtal. Har du utbildning i vapen eller spängämnen? Herregud vilka frågor som man måste svara på för att få komma och vara i USA!!!
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Vilken klan tillhör du? Vilken stam? Har du varit med om en väpnad konflikt de senaste 10 åren? Vilka länder har du besökt de senaste tio åren, ange årtal. Har du utbildning i vapen eller spängämnen? Herregud vilka frågor som man måste svara på för att få komma och vara i USA!!!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    *s*

    Jag skulle nog bli insläppt, för det är mer än tio år se´n jag besökte ett muslimskt land. Å andra sidan vet jag inte vad jag skulle svara på det där med stam och klan...
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  4. 2
    *s* Jag skulle nog bli insläppt, för det är mer än tio år se´n jag besökte ett muslimskt land. Å andra sidan vet jag inte vad jag skulle svara på det där med stam och klan...
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Eller snarare inte. Svarar du vissa saker kommer du garanterat inte in eller så får du gratis transfer till Guantanamo...
  6. 3
    Eller snarare inte. Svarar du vissa saker kommer du garanterat inte in eller så får du gratis transfer till Guantanamo...
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    njea.... inte bara för att åka in och hälsa på inte, men för visum är det en hel del mindre logiska frågor man måste svara på ,ja.
  8. 4
    njea.... inte bara för att åka in och hälsa på inte, men för visum är det en hel del mindre logiska frågor man måste svara på ,ja.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Nej det är om man ska vara i landet ett tag, ha en adress där, jag slipper ju svara på dära frågorna och slipper ha en tid kl 9.00 på Ambassaden, smidig tid att ha när man bor 20 mil i från!!!
  10. 5
    Nej det är om man ska vara i landet ett tag, ha en adress där, jag slipper ju svara på dära frågorna och slipper ha en tid kl 9.00 på Ambassaden, smidig tid att ha när man bor 20 mil i från!!!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag sa precis till dottern hur ska det gå du som har varit både i Tuniesien och Turkiet flera gånger de senaste åren!!!
  12. 6
    Jag sa precis till dottern hur ska det gå du som har varit både i Tuniesien och Turkiet flera gånger de senaste åren!!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jo så är det... Herregud vilket pyssel, och det ska göras kopior på alt, jag blir tolig jag hatar byråkrati! Mne jag har fått veta nu att förmedlinegn är bra, träffade en mamma på midsommarafton vars dotter är i USA nu och var med om ett tufft trauma och förmedlingen har gått in med kristeam kring henne!
  14. 7
    Jo så är det... Herregud vilket pyssel, och det ska göras kopior på alt, jag blir tolig jag hatar byråkrati! Mne jag har fått veta nu att förmedlinegn är bra, träffade en mamma på midsommarafton vars dotter är i USA nu och var med om ett tufft trauma och förmedlingen har gått in med kristeam kring henne!
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    jupp, jag vet. Är själv i den processen nu med alla papper som ska fyllas i....
    den enda fråga du egentligen behöver svara på är lappen du får på flygplanet, och det är om du har för avsikt att begå brott under tiden du är i USA ,ja och så de sedvanliga om vad du ska göra där och så vidare och så vidare....tror det är två lappar du måste fylla i och lämna i tullen. Piece of cake.

    Visum och greencard däremot... phu.... där har vi papper och miljoner frågor.
  16. 8
    jupp, jag vet. Är själv i den processen nu med alla papper som ska fyllas i....
    den enda fråga du egentligen behöver svara på är lappen du får på flygplanet, och det är om du har för avsikt att begå brott under tiden du är i USA ,ja och så de sedvanliga om vad du ska göra där och så vidare och så vidare....tror det är två lappar du måste fylla i och lämna i tullen. Piece of cake.

    Visum och greencard däremot... phu.... där har vi papper och miljoner frågor.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Usch ja. Många papper blir det. Bra att det är en seriös förmedling. Det är viktigt för alla inblandade.
  18. 9
    Usch ja. Många papper blir det. Bra att det är en seriös förmedling. Det är viktigt för alla inblandade.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Dottern har ju fått en tid på ambassaden, papprena ska vara ifyllda och visumet ska vara betalt, och fotona ska med och kopia på körkort och hennes betyg och pluttan bla, och du har dina ungar också, phu!!!
  20. 10
    Dottern har ju fått en tid på ambassaden, papprena ska vara ifyllda och visumet ska vara betalt, och fotona ska med och kopia på körkort och hennes betyg och pluttan bla, och du har dina ungar också, phu!!!
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11
    jadu, det är som sagt många papper, många frågor och en hel drös med byråkrati.
    Tack och lov har vi här tillgång till jurister som kan hjälpa till med det mesta.
  22. 11
    jadu, det är som sagt många papper, många frågor och en hel drös med byråkrati.
    Tack och lov har vi här tillgång till jurister som kan hjälpa till med det mesta.

Liknande trådar

  1. Vilken kultur tillhör du?
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 07:08
  2. vilken grupp tillhör jag?
    By Anonym in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 23:11
  3. Vilken medicin till vilken diagnos?
    By Matilda m. William in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 00:17
  4. vilken a-kassa tillhör jag?
    By SeJu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 21:51
  5. Flyttar - vilken f-kassa tillhör jag?
    By Fibrotjej med adhd? in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 22:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar