Hur många mil lever ett däck?
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Hur många mil lever ett däck?

    Beror väl på kvalitet och på hur man kör etc, men ungefär? Ett kvalitetsdäck (sommar) som Michelin t ex?
  2. 1
    Hur många mil lever ett däck? Beror väl på kvalitet och på hur man kör etc, men ungefär? Ett kvalitetsdäck (sommar) som Michelin t ex?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Det varierar

    Hu länge ett däck håller varierar en hel del. På en bil av den lite sportigare sorten körde jag slut på ett lågprofildäck på 3.000 mil. På nästa bil som var en vanlig småbil höll däcken över 10.000 mil.
  4. 2
    Det varierar Hu länge ett däck håller varierar en hel del. På en bil av den lite sportigare sorten körde jag slut på ett lågprofildäck på 3.000 mil. På nästa bil som var en vanlig småbil höll däcken över 10.000 mil.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Som sgat det varierar,, men vanligtvis sägs det för ett "normalt" slitage att dessa brukar hålla 5000-8000 mil, sedan är det förstås beorende på profil som breda däck slits fortare osv.

    Liknande miltal gäller även mina både märkes som regumerade däck med,,,
  6. 3
    Som sgat det varierar,, men vanligtvis sägs det för ett "normalt" slitage att dessa brukar hålla 5000-8000 mil, sedan är det förstås beorende på profil som breda däck slits fortare osv.

    Liknande miltal gäller även mina både märkes som regumerade däck med,,,

Liknande trådar

  1. Hur många av er lever optimalt?
    By lisalei in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 17:58
  2. Många som byter däck nu?
    By Mio_nr1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 19:35
  3. bil däck
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 21:30
  4. Däck
    By Mysigt in forum Sex & erotik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 23:32
  5. däck
    By Anna in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar