bensinsnål kombi?
Bilsnack
  1. behöver bil
    #1

    bensinsnål kombi?

    funderar på opel vectra, opel astra, fordmondeo. fler förslag? Plus och minus på de jag nämt?
    Får kosta max 30.000kr.
    jag pendlar till jobb varje dag och det går inte att åka kommunalt, har hund och barn så kombi behövs tyvärr.

    Tips please?
  2. 1
    bensinsnål kombi? funderar på opel vectra, opel astra, fordmondeo. fler förslag? Plus och minus på de jag nämt?
    Får kosta max 30.000kr.
    jag pendlar till jobb varje dag och det går inte att åka kommunalt, har hund och barn så kombi behövs tyvärr.

    Tips please?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Svarar som jag gjort innan.. Skoda Felicia enbart beprövade delar.. tex samma motor som VW Golf haft mycket länge osv osv
    inte rolig men bra och billig
  4. 2
    Svarar som jag gjort innan.. Skoda Felicia enbart beprövade delar.. tex samma motor som VW Golf haft mycket länge osv osv
    inte rolig men bra och billig
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Alltid svårt att rekommendera bil,, men visst Felicia är med ett rätt säkert kort om nu storleken räcker som enligt Konsumentverket för både 1,3 som 1,6 liters motorn drar 0,76l/milen på blandad körning.

    Men måste man upp lite i storlek har jag tex uteslutande positiv erfarenhet av, är en klart prisvärd Mondeo som med snittar på 0,8l/milen.
  6. 3
    Alltid svårt att rekommendera bil,, men visst Felicia är med ett rätt säkert kort om nu storleken räcker som enligt Konsumentverket för både 1,3 som 1,6 liters motorn drar 0,76l/milen på blandad körning.

    Men måste man upp lite i storlek har jag tex uteslutande positiv erfarenhet av, är en klart prisvärd Mondeo som med snittar på 0,8l/milen.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Mitsubishi Lancer kanske?
    http://www.blocket.se/vi/15846361.htm?ca=15_s
    Lika bra besiktningsresultat som medelbilen enligt konsumentverket. Milförbrukning ca 0,7.
    Opel har "anmärkningsvärt många rostskador" på bilar äldre än 12 år, också enligt Konsumentverket, liksom Ford.

    De har en superbra sökmotor där du kan skriva in dina önskemål samt maxpris, så får du en mängd förslag och information om bilarnas säkerhet, besiktningsresultat etc: http://www.konsumentverket.se/mallar/framesetbegBil.asp
  8. 4
    Mitsubishi Lancer kanske?
    http://www.blocket.se/vi/15846361.htm?ca=15_s
    Lika bra besiktningsresultat som medelbilen enligt konsumentverket. Milförbrukning ca 0,7.
    Opel har "anmärkningsvärt många rostskador" på bilar äldre än 12 år, också enligt Konsumentverket, liksom Ford.

    De har en superbra sökmotor där du kan skriva in dina önskemål samt maxpris, så får du en mängd förslag och information om bilarnas säkerhet, besiktningsresultat etc: http://www.konsumentverket.se/mallar/framesetbegBil.asp
  9. behöver bil
    #5

    ok!

    Den har jag inte ens tänkt på! Ska kolla på den, tack!
  10. 5
    ok! Den har jag inte ens tänkt på! Ska kolla på den, tack!
  11. behöver bil
    #6

    ok, tack!

    .....................
  12. 6
    ok, tack! .....................
  13. behöver bil
    #7

    Åhh, bra sökmotor-tack!

    ..
  14. 7
    Åhh, bra sökmotor-tack! ..

Liknande trådar

  1. Bensinsnål kombi?
    By Plingis6 in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 11:29
  2. Liten bensinsnål beg bil?
    By evwa in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 10:11
  3. 4wd + bensinsnål = fantasi?
    By tuffatass in forum Bilsnack
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 18:11
  4. Bensinsnål liten bil?
    By mi1968 in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 13:35
  5. Bensinsnål bil?
    By H med Simon in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 18:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar