HJÄLP!! Hur tränar jag hunden att...
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    HJÄLP!! Hur tränar jag hunden att...

    hur tränar jag hunden att vara ensam. Filmade min vovve sist vi åkte hemifrån en stund. Då var hon i sin stora hundbur. Hon är bara ¨10 månader gammal.- Hon ylade hela de 15 minuter som filmen räckte.
    Vet inte hur jag ska göra för att få henne att inte göra så. det krossar verkligen mitt hjärta. Hon läg ner på sidan efter ett tag och ylade och det såg verkligen ut som om hon var hjärt krossad...
    Ibland har jag henne lös i en del av huset när jag är borta. Är aldrig borta mer än 3 timmar och det är itne varje dag.
    Snälla är det nån som har några tips? Vet inte vad jag ska göra. Bor ju i en lägenhet och vill inte att det ska störa grannarna.
    Maria Kingsley ♥ ♥ William född 21/12-08 ♥ ♥ Leopold född 11/9-10 ♥ ♥
    http://mariakingsley.wordpress.com
  2. 1
    HJÄLP!! Hur tränar jag hunden att... hur tränar jag hunden att vara ensam. Filmade min vovve sist vi åkte hemifrån en stund. Då var hon i sin stora hundbur. Hon är bara ¨10 månader gammal.- Hon ylade hela de 15 minuter som filmen räckte.
    Vet inte hur jag ska göra för att få henne att inte göra så. det krossar verkligen mitt hjärta. Hon läg ner på sidan efter ett tag och ylade och det såg verkligen ut som om hon var hjärt krossad...
    Ibland har jag henne lös i en del av huset när jag är borta. Är aldrig borta mer än 3 timmar och det är itne varje dag.
    Snälla är det nån som har några tips? Vet inte vad jag ska göra. Bor ju i en lägenhet och vill inte att det ska störa grannarna.
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Skaffa en till hund
  4. 2
    Skaffa en till hund
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Gärna en valp då så att den också lär sig att yla

    Jag tror inte att en till hund är lösningen.
    Börja om med träningen, små små korta stunder och långsamt öka.

    Min nuvarande hund är enormt duktig på att vara ensam hemma, jag började så smått så fort vi hämtat hem henne.
    Ignorerar henne gör vi alltid när vi kommer hem, just för att det inte ska bli en stor grej av det hela.

    Begränsat utrymme, leksaker, en gosig filt etc funkade bra för oss.

    Men, jag har haft en hund som aldrig vande sig vid att vara ensam hemma, det var verkligen ingen höjdare
  6. 3
    Gärna en valp då så att den också lär sig att yla

    Jag tror inte att en till hund är lösningen.
    Börja om med träningen, små små korta stunder och långsamt öka.

    Min nuvarande hund är enormt duktig på att vara ensam hemma, jag började så smått så fort vi hämtat hem henne.
    Ignorerar henne gör vi alltid när vi kommer hem, just för att det inte ska bli en stor grej av det hela.

    Begränsat utrymme, leksaker, en gosig filt etc funkade bra för oss.

    Men, jag har haft en hund som aldrig vande sig vid att vara ensam hemma, det var verkligen ingen höjdare
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Och jag har aldrig haft en ylare
  8. 4
    Och jag har aldrig haft en ylare
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Fast grannen hade en som ofta grät och han var inte ens ensam
  10. 5
    Fast grannen hade en som ofta grät och han var inte ens ensam

Liknande trådar

  1. Hunden HÖGG mig i handen-hjälp!
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 13:52
  2. Hur tränar ni?
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 10:23
  3. Hur tränar man sök?
    By asolo in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 15:41
  4. Hunden varnade!!! (hjälp)
    By Hundägare in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 16:05
  5. Hon tränar, tränar och tränar
    By sterna in forum _05 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar