Ett förnamn till? - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #21
    Men Ingrid och Astrid heter ju en massa småtjejer idag. Ser oxå bara småtjejer iofs men i fotbollsskor typ
  2. 21
    Men Ingrid och Astrid heter ju en massa småtjejer idag. Ser oxå bara småtjejer iofs men i fotbollsskor typ
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #22
    Nu har jag ju en busfia i jeansshorts och t-shirt som heter Astrid och just namnen Ingrid och Margareta är faktiskt tänkbara syskonnamn om vi skulle få en flicktrea
  4. 22
    Nu har jag ju en busfia i jeansshorts och t-shirt som heter Astrid och just namnen Ingrid och Margareta är faktiskt tänkbara syskonnamn om vi skulle få en flicktrea
  5. Medlem sedan
    May 2008
    #23
    Jo, de är ju populära igen. Jag tänker nog på prins Carls döttrar, därav mina associationer. Fina namn är det i alla fall!
  6. 23
    Jo, de är ju populära igen. Jag tänker nog på prins Carls döttrar, därav mina associationer. Fina namn är det i alla fall!
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #24
    Erin, Tess eller annat engelsknamn kan jag tänka mig oxå
  8. 24
    Erin, Tess eller annat engelsknamn kan jag tänka mig oxå
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #25

    Astrid är underbart,

    men jag tänker på en fin dam när jag hör det namnet. En lite stel kvinna som vet var skåpet ska stå, blond, iklädd dräkt och håret uppsatt i stram knut.
  10. 25
    Astrid är underbart, men jag tänker på en fin dam när jag hör det namnet. En lite stel kvinna som vet var skåpet ska stå, blond, iklädd dräkt och håret uppsatt i stram knut.
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #26
    Du och jag har så oerhört lika smak vad gäller barnnamn - Carl och Astrid ligger i topp vad gäller favoritnamn! (Och så Napoleon, men just det vore väl nästan brottsligt att döpa en kille till som första namn. )
  12. 26
    Du och jag har så oerhört lika smak vad gäller barnnamn - Carl och Astrid ligger i topp vad gäller favoritnamn! (Och så Napoleon, men just det vore väl nästan brottsligt att döpa en kille till som första namn. )
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #27
    Kika in i mitt album så får du se en annan variant att tänka på när du hör Astrid
  14. 27
    Kika in i mitt album så får du se en annan variant att tänka på när du hör Astrid
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #28
    Isf ett indian-namn eftersom jag är 1/32 indian, men jag har ingen aning om vilket. Antagligen skulle någon annan få bestämma ett som passade.
    Jag kan inte komma på ett enda vanligt namn som skulle passa. (Jag har ett förnamn.)
  16. 28
    Isf ett indian-namn eftersom jag är 1/32 indian, men jag har ingen aning om vilket. Antagligen skulle någon annan få bestämma ett som passade.
    Jag kan inte komma på ett enda vanligt namn som skulle passa. (Jag har ett förnamn.)
  17. Medlem sedan
    May 2008
    #29
    Jag tänker på belgarnas älskade drottning, så - vi är väl lite lika ute där.
  18. 29
    Jag tänker på belgarnas älskade drottning, så - vi är väl lite lika ute där.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #30

    haha!

    min pappas tandläkare hette Harriet Harrvik. Det låter ju som en borr!

    *HARRRRRRRRRRRR*
  20. 30
    haha! min pappas tandläkare hette Harriet Harrvik. Det låter ju som en borr!

    *HARRRRRRRRRRRR*
  21. Medlem sedan
    Mar 1998
    #31
    Å andra sidan blir det väl ändå konstigare att döpa en tjej till det... spelar ingen roll om det är första eller andra namn...
  22. 31
    Å andra sidan blir det väl ändå konstigare att döpa en tjej till det... spelar ingen roll om det är första eller andra namn...
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #32
    Elisa! Eller Esmeralda.

    Två snygga namn som dessutom låter extra snyggt på franska.
  24. 32
    Elisa! Eller Esmeralda.

    Två snygga namn som dessutom låter extra snyggt på franska.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #33
    Henrietta, Adele eller något liknade lite omständigt och gammalmodigt.

    fast jag har gått motsatta vägen, vill bara använda mej av ett förnamn, har i praktiken rationaliserat bort ett av mina förnamn, ser faktiskt ingen som hellst mening med att ha fler förnamn än det som man använder sej av.
  26. 33
    Henrietta, Adele eller något liknade lite omständigt och gammalmodigt.

    fast jag har gått motsatta vägen, vill bara använda mej av ett förnamn, har i praktiken rationaliserat bort ett av mina förnamn, ser faktiskt ingen som hellst mening med att ha fler förnamn än det som man använder sej av.
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #34
    Ebba
  28. 34
    Ebba
  29. Medlem sedan
    May 2008
    #35
    Jag är så oerhört HBT:ad efter Pride, så - nu ska du inte vara så konservativ, klart att en tjej kan heta Napoleon om vi vill det!
  30. 35
    Jag är så oerhört HBT:ad efter Pride, så - nu ska du inte vara så konservativ, klart att en tjej kan heta Napoleon om vi vill det!
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #36
    Jag har en vän som heter Carl Fredrik Alexander, men han kallas alltid Nappe, för hans pappa ville helst ha döpt honom till Napoleon - det gick inte igenom, men det hindrade ju inte pappan från att KALLA honom det
  32. 36
    Jag har en vän som heter Carl Fredrik Alexander, men han kallas alltid Nappe, för hans pappa ville helst ha döpt honom till Napoleon - det gick inte igenom, men det hindrade ju inte pappan från att KALLA honom det
  33. Medlem sedan
    Apr 2008
    #37
    petronella gillar jag också...
  34. 37
    petronella gillar jag också...
  35. Medlem sedan
    Dec 2007
    #38

    Esmeralda hur fint som helst,

    men inte Esmeralda Carlsson.
  36. 38
    Esmeralda hur fint som helst, men inte Esmeralda Carlsson.
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #39

    Adele väldigt snyggt!

    Skulle jag också vilja heta.
  38. 39
    Adele väldigt snyggt! Skulle jag också vilja heta.
  39. Medlem sedan
    Apr 2003
    #40
    Harriet gillar INTE jag. Det är för mig en ragata *brrrr* (Kände en Harriet när jag var yngre och hon var hemsk)
  40. 40
    Harriet gillar INTE jag. Det är för mig en ragata *brrrr* (Kände en Harriet när jag var yngre och hon var hemsk)
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Samma förnamn
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 10:11
  2. Vad tycks om två förnamn?
    By Erid in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 12:08
  3. 4 förnamn...
    By Lindalou med 2 småkillar in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:29
  4. Förnamn till Fougner?
    By C+A+BF8/1 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 08:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar