Bankkort
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Bankkort

    Får man ha flera minutenkort o ha flera konton?
    Typ lönekonton med kort.
    Dottern vill ha ett kort men då måste vi ha pappans underskrift o det blir krångligt.
    Kan inte jag öppna ett konto till o ha kort på det som dottern får använda?
  2. 1
    Bankkort Får man ha flera minutenkort o ha flera konton?
    Typ lönekonton med kort.
    Dottern vill ha ett kort men då måste vi ha pappans underskrift o det blir krångligt.
    Kan inte jag öppna ett konto till o ha kort på det som dottern får använda?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Även om det blir krångligt så tycker jag att du ska ha pappans underskrift eftersom ni antagligen har gemensam vårdnad. Det är just sånt här som gemensam vårdnad är till för.

    Annars kan du ju fråga banken - jag kan själv skaffa mig flera konton över nätet.
  4. 2
    Även om det blir krångligt så tycker jag att du ska ha pappans underskrift eftersom ni antagligen har gemensam vårdnad. Det är just sånt här som gemensam vårdnad är till för.

    Annars kan du ju fråga banken - jag kan själv skaffa mig flera konton över nätet.
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    Jodå, man kan ha flera konton på sitt konto, men vet ej om man får kort till de kontona. Det får du fråga om på din bank!
  6. 3
    Jodå, man kan ha flera konton på sitt konto, men vet ej om man får kort till de kontona. Det får du fråga om på din bank!
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    Det funkar sålänge man använder koden på kortet.Om kortet står på dig och din dotter använder det, så är det inte hennes namn på kortet och då kan hon inte skriva under och legitimera sig med det kortet.
  8. 4
    Det funkar sålänge man använder koden på kortet.Om kortet står på dig och din dotter använder det, så är det inte hennes namn på kortet och då kan hon inte skriva under och legitimera sig med det kortet.

Liknande trådar

  1. Bank och bankkort
    By majabus in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:41
  2. Bankkort-vilket?
    By Chessan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 13:53
  3. vår dotter har eget bankkort...
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 06:20
  4. Nytt bankkort
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 16:30
  5. Fâtt nytt bankkort..
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 11:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar