Sommarbil 10-20 tusen??
Bilsnack
  1. sommarbil 2009???
    #1

    Sommarbil 10-20 tusen??

    Hej!

    Funderar på att under nästa sommar köpa en bil och försöka sälja den på hösten. Jag vill kunna köra några längre resor på ca 40-50 mil med den. Två barn måste få plats och lite packning. Inte för törstig.

    Finns det något man vågar satsa på??

    (ute i god tid)
  2. 1
    Sommarbil 10-20 tusen?? Hej!

    Funderar på att under nästa sommar köpa en bil och försöka sälja den på hösten. Jag vill kunna köra några längre resor på ca 40-50 mil med den. Två barn måste få plats och lite packning. Inte för törstig.

    Finns det något man vågar satsa på??

    (ute i god tid)
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Kolla och jämför på blocket. Men min spontana reaktion är varför hyr ni inte bil om ni bara ska ha den så kort period??
    Med köpebil tillkommer det ju så mycket extra utgifter, skatt, försäkring mm.
  4. 2
    Kolla och jämför på blocket. Men min spontana reaktion är varför hyr ni inte bil om ni bara ska ha den så kort period??
    Med köpebil tillkommer det ju så mycket extra utgifter, skatt, försäkring mm.
  5. anonymt namn
    #3

    friheten att kunna

    sticka iväg på morgonen om det är fint väder.... ja jag vet inte.... kanske är hyrbil bättre.
  6. 3
    friheten att kunna sticka iväg på morgonen om det är fint väder.... ja jag vet inte.... kanske är hyrbil bättre.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Ett par släktingar till mig hyrde bil en månad nu i sommras. De betalade 10000 i hyra för en Saab 9-5 BioPower mellan 15 juli och 15 augusti.

    Fria mil så endast soppa tillkom.

    Beror givetvis på hur länge ni vill ha tillgång på bilen.
  8. 4
    Ett par släktingar till mig hyrde bil en månad nu i sommras. De betalade 10000 i hyra för en Saab 9-5 BioPower mellan 15 juli och 15 augusti.

    Fria mil så endast soppa tillkom.

    Beror givetvis på hur länge ni vill ha tillgång på bilen.
  9. Medlem sedan
    Jun 1999
    #5
    Finns det någon bilpool där du bor?
    Jag hyrde bil för 25:- per mil inklusive bensin. Så 40 mil skulle inte gå på mer än en tusenlapp för dig.
  10. 5
    Finns det någon bilpool där du bor?
    Jag hyrde bil för 25:- per mil inklusive bensin. Så 40 mil skulle inte gå på mer än en tusenlapp för dig.
  11. anonymt namn
    #6

    kolla Blocket

    volvo 745 är en säker och stor bil.
  12. 6
    kolla Blocket volvo 745 är en säker och stor bil.
  13. anonymt namn
    #7
    Låter väldigt bra, vet du vilken firma de hyrda av? Fria mil är ju mkt värt. En mindre bil borde vara en eller ett par tusenlappar billigare tycker man.
  14. 7
    Låter väldigt bra, vet du vilken firma de hyrda av? Fria mil är ju mkt värt. En mindre bil borde vara en eller ett par tusenlappar billigare tycker man.
  15. anonymt namn
    #8

    såg själv

    att tex statoil låg på den prisnivån, tack för tipset!
  16. 8
    såg själv att tex statoil låg på den prisnivån, tack för tipset!

Liknande trådar

  1. 375 tusen
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 08:36
  2. Tusen tusen tack
    By carita_79 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 17:57
  3. Jag sålde min "sommarbil" idag!
    By Kate. in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 19:25
  4. Tusen, tusen tack för alla grattis!
    By -Tessie- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 23:05
  5. TUSEN, TUSEN TACK VIVI!!
    By Eva m. Ph0307+G0509 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 19:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar