Intressanta inlägg om utbildning...
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Intressanta inlägg om utbildning...

    Har läst igenom allas åsikter. Själv skulle jag aldrig i hela mitt liv försöka styra nåt av mina barn till vad de vill plugga. Spelar ingen som helst roll om det är nåt som det är svårt att få jobb inom. Finns ju inget som säger att inte just mitt barn skulle lyckas trots allt och mot alla odds. Att följa sitt hjärta är bra mycket viktigare än att kallt kalkylera.
  2. 1
    Intressanta inlägg om utbildning... Har läst igenom allas åsikter. Själv skulle jag aldrig i hela mitt liv försöka styra nåt av mina barn till vad de vill plugga. Spelar ingen som helst roll om det är nåt som det är svårt att få jobb inom. Finns ju inget som säger att inte just mitt barn skulle lyckas trots allt och mot alla odds. Att följa sitt hjärta är bra mycket viktigare än att kallt kalkylera.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Läste också alla inlägg tidigare och har funderat en del på det där. JAg var nog en av dem som med bestämd hand styrdes in på en teoretisk linje. Sen klarade jag mig dåligt och fick komplettera på komvux, vilket jag är glad för i efterhand. MEN jag är också glad för att mina föräldrar stod på sig och i slutändan bestämde, nu när jag blivit vuxen så ser jag tillbaka på hur jag var som 18-åring och jag var hemskt omogen. Jag hade nog av lathet valt något annat alternativ, eller så hade jag inte läst vidare alls. Så jag är väldigt tacksam att mina föräldrar visste vad som var bäst för mig, jag viste det definitivt inte. Men alla är ju olika, jag känner många 18-åringar idag som är väldigt mogna och helt klart klarar ett sådant beslut som rör deras framtid.
  4. 2
    Läste också alla inlägg tidigare och har funderat en del på det där. JAg var nog en av dem som med bestämd hand styrdes in på en teoretisk linje. Sen klarade jag mig dåligt och fick komplettera på komvux, vilket jag är glad för i efterhand. MEN jag är också glad för att mina föräldrar stod på sig och i slutändan bestämde, nu när jag blivit vuxen så ser jag tillbaka på hur jag var som 18-åring och jag var hemskt omogen. Jag hade nog av lathet valt något annat alternativ, eller så hade jag inte läst vidare alls. Så jag är väldigt tacksam att mina föräldrar visste vad som var bäst för mig, jag viste det definitivt inte. Men alla är ju olika, jag känner många 18-åringar idag som är väldigt mogna och helt klart klarar ett sådant beslut som rör deras framtid.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Hoppsan vilka lika signaturer vi har!
  6. 3
    Hoppsan vilka lika signaturer vi har!
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Hej, ja oj det var värst. Har aldrig sett ditt namn innan s det betyder kanske att vi håller till på olika forum. Krockar vi för mycket framöver så kan jag faktiskt byta, har haft mitt nick länge och skriver väldigt sällan i egenskap av mamma till Emma numera, det blir mest andra forum än ankomstgruppen.
  8. 4
    Hej, ja oj det var värst. Har aldrig sett ditt namn innan s det betyder kanske att vi håller till på olika forum. Krockar vi för mycket framöver så kan jag faktiskt byta, har haft mitt nick länge och skriver väldigt sällan i egenskap av mamma till Emma numera, det blir mest andra forum än ankomstgruppen.

Liknande trådar

  1. Dagens mest intressanta inlägg:
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 18:52
  2. TACK för era intressanta inlägg!
    By sisla in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 11:36
  3. Fler intressanta inlägg:
    By Burk-Anna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 21:21
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 11:50
  5. Mera intressanta inlÄgg frân mig!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar