Positionslykta?
Bilsnack
  1. Pinsamt pinsamt
    #1

    Positionslykta?

    Fick nedslag på positionslyktan vänster fram på besiktningen så jag måste byta lampan. Men vilken är det?

    usch så pinsamt jag borde verkligen veta....
  2. 1
    Positionslykta? Fick nedslag på positionslyktan vänster fram på besiktningen så jag måste byta lampan. Men vilken är det?

    usch så pinsamt jag borde verkligen veta....
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    underbart =) En till som inte har koll på den lampan haha. Jag fick nedslag på båda positionslyktorna men kan inte koppla vilken lampa det är. Känns så otroligt fjantigt att lämna till verkstan för det när vi har koll och kan byta alla andra lampor Va har du för bil?
  4. 2
    underbart =) En till som inte har koll på den lampan haha. Jag fick nedslag på båda positionslyktorna men kan inte koppla vilken lampa det är. Känns så otroligt fjantigt att lämna till verkstan för det när vi har koll och kan byta alla andra lampor Va har du för bil?
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Det är väl det man brukar kalla parkeringsljus.....
  6. 3
    Det är väl det man brukar kalla parkeringsljus.....
  7. Pinsamt pinsamt
    #4
    Ja precis visst är det pinsamt. Och dyrt att lämna in på en verkstad för en sån skitsak. Jag har en peugeot, du då?
  8. 4
    Ja precis visst är det pinsamt. Och dyrt att lämna in på en verkstad för en sån skitsak. Jag har en peugeot, du då?
  9. Pinsamt pinsamt
    #5
    ok tack fast jag blev nog inte klokare för det. Hur ska jag hitta rätt lampa tro? Har du några tips? Förstår att man kanske borde titta i den där boken som brukar följa med bilar men det fanns ingen sån i bilen.
  10. 5
    ok tack fast jag blev nog inte klokare för det. Hur ska jag hitta rätt lampa tro? Har du några tips? Förstår att man kanske borde titta i den där boken som brukar följa med bilar men det fanns ingen sån i bilen.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    En liten lampa bakom ett ofärgat glas, alternativt en liten lampa inuti strålkastaren.

    Testa att vrida reglaget till första snäppen och kolla efter den lampa son inte lyser på ena sidan.
  12. 6
    En liten lampa bakom ett ofärgat glas, alternativt en liten lampa inuti strålkastaren.

    Testa att vrida reglaget till första snäppen och kolla efter den lampa son inte lyser på ena sidan.
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    Ford Mondeo och jag hade inte en susning att de inte funkade för jag använder de aldrig ju hahha.
  14. 7
    Ford Mondeo och jag hade inte en susning att de inte funkade för jag använder de aldrig ju hahha.

Liknande trådar

  1. Positionslykta?
    By Anonym in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar