Apropå 7-sitsiga bilar
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Apropå 7-sitsiga bilar

    jag har märkt att ingen nämner Toyota Avensis verso och Corolla verso. Det är de modeller vi framförallt kollar på just nu vid sidan av Touran. Har kört Avensisen mycket i jobbet och gillar den skarpt, har testat två barnstolar + vuxen i baksätet och det är verkligen gott om plats. Avensis verson har fem rejäla stolar, individuellt löstagbara och det ger möjlighet till jättebra lasutrymme, Corolla versons två bakersta kan fällas ned i golvet.

    Båda modellerna verkar ha högt andrahands värde och därför vara dyrare än andra märken. Men är de bättre?!
    Någon som har erfarenhet av dem?
  2. 1
    Apropå 7-sitsiga bilar jag har märkt att ingen nämner Toyota Avensis verso och Corolla verso. Det är de modeller vi framförallt kollar på just nu vid sidan av Touran. Har kört Avensisen mycket i jobbet och gillar den skarpt, har testat två barnstolar + vuxen i baksätet och det är verkligen gott om plats. Avensis verson har fem rejäla stolar, individuellt löstagbara och det ger möjlighet till jättebra lasutrymme, Corolla versons två bakersta kan fällas ned i golvet.

    Båda modellerna verkar ha högt andrahands värde och därför vara dyrare än andra märken. Men är de bättre?!
    Någon som har erfarenhet av dem?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Det fanns visst fler som undrade samma sak inser jag när jag sökte i ämnet! Synpunkter tas ändå tacksamt emot.
  4. 2
    Det fanns visst fler som undrade samma sak inser jag när jag sökte i ämnet! Synpunkter tas ändå tacksamt emot.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Älskar Toyota och skulle gärna ha en Corolla Verso men tycker att den har för litet bagageutrymme. Avensisen görs ju inte längre men visst finns det fina begagnade. Vi kollade båda men maken ville absolut ha en diesel och så blev det en Touran. Men nästa gång, när vi inte behöver barnvagn längre, blir det säkert en Corolla Verso.
  6. 3
    Älskar Toyota och skulle gärna ha en Corolla Verso men tycker att den har för litet bagageutrymme. Avensisen görs ju inte längre men visst finns det fina begagnade. Vi kollade båda men maken ville absolut ha en diesel och så blev det en Touran. Men nästa gång, när vi inte behöver barnvagn längre, blir det säkert en Corolla Verso.
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Alltså man kan ju undra

    varför den slutade tillverkas så fort?! Var den inget att ha kanske...vad vet jag.
  8. 4
    Alltså man kan ju undra varför den slutade tillverkas så fort?! Var den inget att ha kanske...vad vet jag.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Avensis verso allts...imt

    s
  10. 5
    Avensis verso allts...imt s
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    Har för mig att jag läst att Toyota ville satsa mer på miljövänligare och mindre bilar och de har de väl gjort med Prius och Auris och Aygo. Vi hade en Land Cruiser tidigare och det var en alldeles underbar bil.
  12. 6
    Har för mig att jag läst att Toyota ville satsa mer på miljövänligare och mindre bilar och de har de väl gjort med Prius och Auris och Aygo. Vi hade en Land Cruiser tidigare och det var en alldeles underbar bil.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Tror att det var för liten skillnad mellan Corolla Verso och Avensis Verso.
    Dessutom så är ju Corolla Verso en vansinnigt rolig bil tycker jag. Enda felet är att bagageutrymmet är så litet...
  14. 7
    Tror att det var för liten skillnad mellan Corolla Verso och Avensis Verso.
    Dessutom så är ju Corolla Verso en vansinnigt rolig bil tycker jag. Enda felet är att bagageutrymmet är så litet...
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8

    Konstigt val

    om de är så lika borde de ju satsat på den större, de har ju så himla många småbilar...Då borde ju avensis verso vara rolig oxå menar jag, om de är lika så.
  16. 8
    Konstigt val om de är så lika borde de ju satsat på den större, de har ju så himla många småbilar...Då borde ju avensis verso vara rolig oxå menar jag, om de är lika så.

Liknande trådar

  1. Tips på 7-sitsiga bilar?
    By anonymt namn in forum Bilsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 18:16
  2. Apropå bilar
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 15:38
  3. Hjälp med 7-sitsiga bilar
    By jennypea in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 09:24
  4. Apropå Cars-bilar
    By Bibblan in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 21:23
  5. 7-sitsiga bilar...
    By Anna in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar