Trebarnsfamilj i vanlig kombi?
Bilsnack
  1. anonymt namn
    #1

    Trebarnsfamilj i vanlig kombi?

    Är det dumt att tro att det funkar i längden? Vi har stora barn - inga vagnar eller bilbarnstolar (utom bilkudde till en). Vilken skulle ni föredra (strunt i prislappen) av alla de kombisar som finns och vilken motorvariant? Vi köper en ny bil.
  2. 1
    Trebarnsfamilj i vanlig kombi? Är det dumt att tro att det funkar i längden? Vi har stora barn - inga vagnar eller bilbarnstolar (utom bilkudde till en). Vilken skulle ni föredra (strunt i prislappen) av alla de kombisar som finns och vilken motorvariant? Vi köper en ny bil.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Med stora barn går det väl hur bra som helst med en vanlig kombi! Jag skulle välja en Passat.
  4. 2
    Med stora barn går det väl hur bra som helst med en vanlig kombi! Jag skulle välja en Passat.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Hur mycket?

    Hur mycket är du beredd att betala?
    Ny kombi: Toyota Avensis med någon av bensinmotorerna (diesel för stort tillägg).
    Begagnad för 100000: VW Passat eller Volvo V70
  6. 3
    Hur mycket? Hur mycket är du beredd att betala?
    Ny kombi: Toyota Avensis med någon av bensinmotorerna (diesel för stort tillägg).
    Begagnad för 100000: VW Passat eller Volvo V70
  7. Anonym
    #4
    Jag är beredd att betala mycket, så det är inte det som det faller på. Jag köper hellre en dyr bil än en billig bil, eftersom jag har den bestämda erfarenheten att kvalitet kostar. Jag vill inte heller ha en begagnad bil, men tack för tipset.
  8. 4
    Jag är beredd att betala mycket, så det är inte det som det faller på. Jag köper hellre en dyr bil än en billig bil, eftersom jag har den bestämda erfarenheten att kvalitet kostar. Jag vill inte heller ha en begagnad bil, men tack för tipset.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Merceds B-klass med gasdrift.
  10. 5
    Merceds B-klass med gasdrift.
  11. Anonym
    #6
    Var tankar man gas? Hur mycket mindre utsläpp är det med gas? Jag kan ingenting om just gasdrift.
  12. 6
    Var tankar man gas? Hur mycket mindre utsläpp är det med gas? Jag kan ingenting om just gasdrift.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Det funkar bäst i StorSthlm och Västkusten.
    Den bilen har dock en 50 liters bensintank så man är aldrig illa ute.

    Biogas är ju i princip ett nollsummespel när det gäller koldioxidutsläpp medan naturgas är lite sämre men bättre än bensin och diesel.
  14. 7
    Det funkar bäst i StorSthlm och Västkusten.
    Den bilen har dock en 50 liters bensintank så man är aldrig illa ute.

    Biogas är ju i princip ett nollsummespel när det gäller koldioxidutsläpp medan naturgas är lite sämre men bättre än bensin och diesel.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Det vore ju bra om jag läste innantill innan jag svarar...
    Ny bil:
    Rymligt baksäte: VW Passat
    Kvalitet och hållbarhet: Toyota Avensis (men prova med tre i baksätet först)
  16. 8
    Det vore ju bra om jag läste innantill innan jag svarar...
    Ny bil:
    Rymligt baksäte: VW Passat
    Kvalitet och hållbarhet: Toyota Avensis (men prova med tre i baksätet först)
  17. Anonym
    #9
    Jag kan kika på Toyota lite. Vet du något om Mercedes R-klass?
  18. 9
    Jag kan kika på Toyota lite. Vet du något om Mercedes R-klass?
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    R-klass är en ovanlig kombi och en "blast from the past"
  20. 10
    R-klass är en ovanlig kombi och en "blast from the past"
  21. Anonym
    #11
    Jag tar det som dålig kritk. Eller?
  22. 11
    Jag tar det som dålig kritk. Eller?
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Av biltypen som sådan, ja. Gigantiska bilar är ute och om du kollar motoralternativen så....
  24. 12
    Av biltypen som sådan, ja. Gigantiska bilar är ute och om du kollar motoralternativen så....
  25. Anonym
    #13
    Ja, men om man behöver stor bil då? Det är ju inte av "inne"-skäl man väljer en stor bil, utan av utrymmesskäl.
  26. 13
    Ja, men om man behöver stor bil då? Det är ju inte av "inne"-skäl man väljer en stor bil, utan av utrymmesskäl.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    handen på hjärtat, vad ska du med en bil till i stockholm där vi har sveriges turtätaste och mest utbyggda kollektivtrafik?

    om du nu plågas av ditt dåliga miljösamvete varför avstår du inte helt enkelt från att ha bil helt och hållet, så kan några som verkligen behöver bilen använda den i stället?
  28. 14
    handen på hjärtat, vad ska du med en bil till i stockholm där vi har sveriges turtätaste och mest utbyggda kollektivtrafik?

    om du nu plågas av ditt dåliga miljösamvete varför avstår du inte helt enkelt från att ha bil helt och hållet, så kan några som verkligen behöver bilen använda den i stället?
  29. Medlem sedan
    Feb 1999
    #15
    Ja bara man är medveten hur andra "ser" på en då. Det är klart så att man inte anses ta sitt miljöansvar av många om man kör överdimensionerad bil. Mercedes R faller lite inom den klassen.
  30. 15
    Ja bara man är medveten hur andra "ser" på en då. Det är klart så att man inte anses ta sitt miljöansvar av många om man kör överdimensionerad bil. Mercedes R faller lite inom den klassen.
  31. Medlem sedan
    Feb 1999
    #16
    Ja det går ju utmärkt. Behöver man ens en kombi?

    Större modell bil a la

    Audi A6
    BMW5
    Mercedes E
    Volvo V70
    Passat
    Toyota

    Skulle väl alla passa er.

    Men jag hade klart tittat på något som gjorde att jag mått bra i miljö själen oxå.

    Så kanske en V70 Etanol?
    En saab 9-5 Etanol turbo

    En hybrid eller en med stop start system som sparar extra bränsle. Vet dock inte vilka stora som har det. Toyota camry har väl ex. eller om det kommer.
  32. 16
    Ja det går ju utmärkt. Behöver man ens en kombi?

    Större modell bil a la

    Audi A6
    BMW5
    Mercedes E
    Volvo V70
    Passat
    Toyota

    Skulle väl alla passa er.

    Men jag hade klart tittat på något som gjorde att jag mått bra i miljö själen oxå.

    Så kanske en V70 Etanol?
    En saab 9-5 Etanol turbo

    En hybrid eller en med stop start system som sparar extra bränsle. Vet dock inte vilka stora som har det. Toyota camry har väl ex. eller om det kommer.
  33. Medlem sedan
    Feb 1999
    #17
    Mondeo etanol skulle väl oxå kunna vara något
  34. 17
    Mondeo etanol skulle väl oxå kunna vara något
  35. Anonym
    #18
    De får se på oss hur de vill. Vi reser till exempel aldrig till Thailand eller ens utomlands överhuvudtaget så det är rätt många ton CO2 som sparas in där. Alla gör vad de kan, men gör det på sitt sätt.
  36. 18
    De får se på oss hur de vill. Vi reser till exempel aldrig till Thailand eller ens utomlands överhuvudtaget så det är rätt många ton CO2 som sparas in där. Alla gör vad de kan, men gör det på sitt sätt.
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19
    Det är precis det jag gör, du gör ju inlägg i saker som du inte har någon aning om.

    Jag åker kollektivt till jobbet 99.8% av dagarna.
    Min bil står på garageuppfarten och hade den inte gjort det så kan du ge dig den på att det hade kommit dit någon.Just nu tittar vi på en bilpool. Det jag gör är attt jag ger ovälkomna råd till hugade bilspekulanter.
  38. 19
    Det är precis det jag gör, du gör ju inlägg i saker som du inte har någon aning om.

    Jag åker kollektivt till jobbet 99.8% av dagarna.
    Min bil står på garageuppfarten och hade den inte gjort det så kan du ge dig den på att det hade kommit dit någon.Just nu tittar vi på en bilpool. Det jag gör är attt jag ger ovälkomna råd till hugade bilspekulanter.
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20
    Mazda6 tycker jag e snygg *asg* rymlig vet jag ej....men fått många + tror jag iallafall! Skulle jag velat ha men denna har för få säten...måste ha 6-7 tyvärr!!
  40. 20
    Mazda6 tycker jag e snygg *asg* rymlig vet jag ej....men fått många + tror jag iallafall! Skulle jag velat ha men denna har för få säten...måste ha 6-7 tyvärr!!

Liknande trådar

  1. välja bil till trebarnsfamilj!?
    By anonymt namn in forum Bilsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 15:11
  2. Ekonomi och trebarnsfamilj
    By marie69a in forum Många barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 12:29
  3. Renault Espace + trebarnsfamilj?
    By Skatt 3 in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 21:25
  4. Bästa vagnen för trebarnsfamilj?
    By Mina in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 15:03
  5. Saab 9-5 till trebarnsfamilj???
    By Katrin in forum Bilsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar