På en skala ett till tio
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    På en skala ett till tio

    så hamnar detta på noll kan jag säga. Jag sitter och håller på med vb-ansökan och ska skriva ned allt negativt och beskriva så detaljerat som möjligt om sonens vardag, rutiner och behov.

    Det är inte ett göromål som är trevligt på något sätt, det är verkligen fy fan att behöva vända ut och på sig själv, ens liv och tillvaro för sakens skull.

    Jaja, FK på fredag och samtal. Den här gången ska vi inte vara mesiga som sist, utan nu tänker vi kämpa för fullt vb.
  2. 1
    På en skala ett till tio så hamnar detta på noll kan jag säga. Jag sitter och håller på med vb-ansökan och ska skriva ned allt negativt och beskriva så detaljerat som möjligt om sonens vardag, rutiner och behov.

    Det är inte ett göromål som är trevligt på något sätt, det är verkligen fy fan att behöva vända ut och på sig själv, ens liv och tillvaro för sakens skull.

    Jaja, FK på fredag och samtal. Den här gången ska vi inte vara mesiga som sist, utan nu tänker vi kämpa för fullt vb.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Minus tio skulle jag säga, man är mentalt utmattad när man gjort en sån ansökan, jag känner för er. Ge inte upp, hur jobbigt det än är, någonstans finns det hopp, det vill jag verkligen tro.
  4. 2
    Minus tio skulle jag säga, man är mentalt utmattad när man gjort en sån ansökan, jag känner för er. Ge inte upp, hur jobbigt det än är, någonstans finns det hopp, det vill jag verkligen tro.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Jag harvar på

    med vår. Började skriva i juni och är forfarande inte klar. Det är jättesvårt!
    Måste ta ett krafttag nu i veckan som kommer så jag kan lämna in ansökan någon gång...

    Hoppas det blir bra med din ansökan!
  6. 3
    Jag harvar på med vår. Började skriva i juni och är forfarande inte klar. Det är jättesvårt!
    Måste ta ett krafttag nu i veckan som kommer så jag kan lämna in ansökan någon gång...

    Hoppas det blir bra med din ansökan!
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Jag har redan gjort ett utkast till komplettering till ansökan, men ska försöka finslipa det till sin yttersta spets den här gången. Det ska bli så fulländat det kan bli denna gång. Förra gången tog vi det via telefon, och okunnig som jag var förra året lär jag inte vara igen.

    På fredag är vi vå som möter FK:S handläggare och vi ska argumentera och stå på oss denna gång.

    Tack för positiv input, det behöver man verkligen i dessa situationer för det tär på psyke och man dräneras på energi totalt.
  8. 4
    Jag har redan gjort ett utkast till komplettering till ansökan, men ska försöka finslipa det till sin yttersta spets den här gången. Det ska bli så fulländat det kan bli denna gång. Förra gången tog vi det via telefon, och okunnig som jag var förra året lär jag inte vara igen.

    På fredag är vi vå som möter FK:S handläggare och vi ska argumentera och stå på oss denna gång.

    Tack för positiv input, det behöver man verkligen i dessa situationer för det tär på psyke och man dräneras på energi totalt.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Visst är det skit med det. JAg / vi drar oss men nu måste vi ju skriva lite mer och ha mer fakta som vi ska lägga fram.

    Skickar lite energi åt ditt håll, medans jag har ångan uppe.
  10. 5
    Visst är det skit med det. JAg / vi drar oss men nu måste vi ju skriva lite mer och ha mer fakta som vi ska lägga fram.

    Skickar lite energi åt ditt håll, medans jag har ångan uppe.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Nä det är ingen höjdare

    fast jag vart impad denna gång vi sökte - då ringde en jättetrevlig dam och bokade en timme telefontid med mig, så pratade vi igenom hela ansökan. Visserligen hade jag ju skrivit en ansökan, men utifrån denna ställd ehon frågor och då blev det lättare att beskriva all extra-tid det faktiskt tar med mellandottern.

    Sist vi sökte, för flera år sen i samband med barnets cancer och behandlingsperiod, så var det rena skiten att behöva göra mitt upp i allt, och mötas av idel muppar på fk som inte fattade nåt.

    Hoppas det går bra för dig - det är inte kul att fokuser på det negativa...
  12. 6
    Nä det är ingen höjdare fast jag vart impad denna gång vi sökte - då ringde en jättetrevlig dam och bokade en timme telefontid med mig, så pratade vi igenom hela ansökan. Visserligen hade jag ju skrivit en ansökan, men utifrån denna ställd ehon frågor och då blev det lättare att beskriva all extra-tid det faktiskt tar med mellandottern.

    Sist vi sökte, för flera år sen i samband med barnets cancer och behandlingsperiod, så var det rena skiten att behöva göra mitt upp i allt, och mötas av idel muppar på fk som inte fattade nåt.

    Hoppas det går bra för dig - det är inte kul att fokuser på det negativa...
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Nej, det är ett trauma varje gång och man mår skitdåligt inombords. Hoppas nu bara denna handläggare inte är så där knas som den förra, utan mer lyhörd, för jag tänker inte vara diskret denna gång om man säger så...
  14. 7
    Nej, det är ett trauma varje gång och man mår skitdåligt inombords. Hoppas nu bara denna handläggare inte är så där knas som den förra, utan mer lyhörd, för jag tänker inte vara diskret denna gång om man säger så...

Liknande trådar

  1. På en skala 1 till 5
    By Tid Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 16:59
  2. HUr smart på en skala 1 till 10
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 22:43
  3. skala eller icke skala????
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 20:46
  4. Skala potatis till gratang
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 17:57
  5. På en skala
    By xyzzy in forum Singelmingel
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 14:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar