FK frågor
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    FK frågor

    Någon som är bra. Jag ska vabba och måste fylla i massa uppgifter och är rätt ny på det här.
    normal årsarbetstid var första problemet. jag arbetar heltid men har arbetstidsförkortning. dva på avtalet står 38.15h/vecka. faktiska tiden som är schemalagd är 30,3h/vecka. dock har vi i avtalet att vi skall göra ett återbetalningspass/månad. så hur katten räknar man då ut årsarbetstiden?
    på fk står
    "Årsarbetstiden är din ordinarie arbetstid under närmaste året, dvs. 12 månader framåt, inklusive semester. Övertid, mertid med mera räknas inte som ordinarie arbetstid. Årsarbetstiden används för att beräkna ersättningen per dag om den ska tim/dagberäknas. Om den ordinarie arbetstiden varierar görs en genomsnittsberäkning. En normal 40-timmarsvecka motsvarar 2080 timmar eller 260 dagar."
  2. 1
    FK frågor Någon som är bra. Jag ska vabba och måste fylla i massa uppgifter och är rätt ny på det här.
    normal årsarbetstid var första problemet. jag arbetar heltid men har arbetstidsförkortning. dva på avtalet står 38.15h/vecka. faktiska tiden som är schemalagd är 30,3h/vecka. dock har vi i avtalet att vi skall göra ett återbetalningspass/månad. så hur katten räknar man då ut årsarbetstiden?
    på fk står
    "Årsarbetstiden är din ordinarie arbetstid under närmaste året, dvs. 12 månader framåt, inklusive semester. Övertid, mertid med mera räknas inte som ordinarie arbetstid. Årsarbetstiden används för att beräkna ersättningen per dag om den ska tim/dagberäknas. Om den ordinarie arbetstiden varierar görs en genomsnittsberäkning. En normal 40-timmarsvecka motsvarar 2080 timmar eller 260 dagar."
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Jag har ingen aning

    Brukar ringa lönekontoret och be dem göra en sammanställning av lön och årsarbetstid och så skickar jag in den till FK.
  4. 2
    Jag har ingen aning Brukar ringa lönekontoret och be dem göra en sammanställning av lön och årsarbetstid och så skickar jag in den till FK.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    sitter i telefon. o dom e lite frågande dom med. men vi kom i allafall överens om en uträkning efter lite funderande.
  6. 3
    sitter i telefon. o dom e lite frågande dom med. men vi kom i allafall överens om en uträkning efter lite funderande.

Liknande trådar

  1. Tittut! + Frågor frågor!
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 16:43
  2. frågor o tusen frågor
    By siempre1 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 19:42
  3. 2 frågor
    By Empa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 23:25
  4. GI-frågor
    By ann72a in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 21:14
  5. Jag har två små frågor:
    By Devali *gravid* in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar