Tur man har hund eller då inte...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Tur man har hund eller då inte...

    Han är ju tibbe o dom signalerar med ett skall el några skall att det kommer någon o sedan går de till dörren. Jag är ensam hemma en stund till o då börjar hunden skälla och gå mot dörren, jag hör röster o en dörr som slår igen. Hjärtat slår som en stånghammare o jag greppar en dammsugarslang o går mot dörren. Ingen där. Det är grannen som kommer hem o det var väl tur att han signalerade men mitt ikvällen så här blir man lite skraj, nu morrar han igen. Kommer jag att sova ngt innan maken komer hem, eller ska jag sitta upp m dammsugarslangen.
    Missunna aldrig en människa dess lycka, du vet ingenting om dess sorger.....

    http://gammelbyn.blogspot.com/
    http://porr-ullet.blogspot.com/

    Vill du läsa min mer personliga blogg? PM:a mig då för lösen och åtkomst, den innehåller så pass privata saker om livet att den vill jag veta vem som läser. Men fråga på, det är alltid kul med någon som vill läsa det man skriver!
  2. 1
    Tur man har hund eller då inte... Han är ju tibbe o dom signalerar med ett skall el några skall att det kommer någon o sedan går de till dörren. Jag är ensam hemma en stund till o då börjar hunden skälla och gå mot dörren, jag hör röster o en dörr som slår igen. Hjärtat slår som en stånghammare o jag greppar en dammsugarslang o går mot dörren. Ingen där. Det är grannen som kommer hem o det var väl tur att han signalerade men mitt ikvällen så här blir man lite skraj, nu morrar han igen. Kommer jag att sova ngt innan maken komer hem, eller ska jag sitta upp m dammsugarslangen.
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Uppesittarkväll, ett eller två glas vin och Brottskod försvunnen på TV, kanske?
  4. 2
    Uppesittarkväll, ett eller två glas vin och Brottskod försvunnen på TV, kanske?
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Nej, det blir nog sängen o en varm liten Pytte bredvid mig, maken kommer snart o hunden nedanför sängen. Det känns iaf lite tryggare m hund än utan.
  6. 3
    Nej, det blir nog sängen o en varm liten Pytte bredvid mig, maken kommer snart o hunden nedanför sängen. Det känns iaf lite tryggare m hund än utan.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Ja, hund borde göra skillnad... Och barn i sängen gör det absolut, tycker jag. Det är helt absurt, men så är det -minns när Storebror var nyfödd, och jag för första gången tänkte "Jag behöver inte somna ensam mer!" Det var en underbar känsla... Och nu är det skönt att få sova ensam nån gång ibland. Ironiskt, va?
  8. 4
    Ja, hund borde göra skillnad... Och barn i sängen gör det absolut, tycker jag. Det är helt absurt, men så är det -minns när Storebror var nyfödd, och jag för första gången tänkte "Jag behöver inte somna ensam mer!" Det var en underbar känsla... Och nu är det skönt att få sova ensam nån gång ibland. Ironiskt, va?

Liknande trådar

  1. Hund som hund eller...?
    By Milla36 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 20:36
  2. Apropå att gilla läget, hund eller inte
    By sisla in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 19:27
  3. Är det en hund eller en son?
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 09:07
  4. Hund eller inte hund
    By Mamsen_67 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 08:50
  5. Stulen hund! eller död?
    By Suzy-Q in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 14:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar