Åh vad det är trist att vara förkyld
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Åh vad det är trist att vara förkyld

    Inte ens kaffet smakar något.Inge hungrig är jag heller bara så himla törstig.Har drukit upp 2 l cola zero sen i går kväll.
    Vill ju ta fram advents pyntet men det ligger i en låda ute i förådet så jag vet inte om jag orkar.Förådet ligger ute och är ett kallföråd så det är inte så lockande.
    På lördag ska jag till hantverksmässan så då måste jag vara bättre.
    Krya på er alla andra som också är sjuka nu har jag gnällt färdigt.
    @nette
  2. 1
    Åh vad det är trist att vara förkyld Inte ens kaffet smakar något.Inge hungrig är jag heller bara så himla törstig.Har drukit upp 2 l cola zero sen i går kväll.
    Vill ju ta fram advents pyntet men det ligger i en låda ute i förådet så jag vet inte om jag orkar.Förådet ligger ute och är ett kallföråd så det är inte så lockande.
    På lördag ska jag till hantverksmässan så då måste jag vara bättre.
    Krya på er alla andra som också är sjuka nu har jag gnällt färdigt.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Håller med

    går här o snorar,nyser o har mig...

    Krya på dig du med
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Håller med går här o snorar,nyser o har mig...

    Krya på dig du med
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Ja du..

    .. tråkigt är det. Det är så sällan jag blir sjuk nuförtiden, så jag hinner glömma hur det är. Jag menar, att jag faktiskt får ONT och mår DÅLIGT. Låter så himla gnälligt när folk klagar över att dom är förkylda, men nu får jag erkänna att det ju faktiskt ÄR både trist och jobbigt.

    Krya på dej!
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  6. 3
    Ja du.. .. tråkigt är det. Det är så sällan jag blir sjuk nuförtiden, så jag hinner glömma hur det är. Jag menar, att jag faktiskt får ONT och mår DÅLIGT. Låter så himla gnälligt när folk klagar över att dom är förkylda, men nu får jag erkänna att det ju faktiskt ÄR både trist och jobbigt.

    Krya på dej!
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Ja, tack imt........................... .............................. ...
    Jag sa ju "imt"!!!
  8. 4
    Ja, tack imt........................... .............................. ...
    Jag sa ju "imt"!!!
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5

    visst

    är det pestigt
    hoppas du kryar på dig snabbt!

    jag har just repat mig från min förkylning. jag brukar aldrig vara sjuk (jovisst en aning snuvig såklart) men nu var jag verkligen drängförkyld med feber till o från, snorig, täppt, nysig, hostig o ingen röst knappt i 1 månad - japp, ni läste rätt 1 månad *dubbelsuck*

    hantverksmässa låter skoj vart är den?
    kramar
  10. 5
    visst är det pestigt
    hoppas du kryar på dig snabbt!

    jag har just repat mig från min förkylning. jag brukar aldrig vara sjuk (jovisst en aning snuvig såklart) men nu var jag verkligen drängförkyld med feber till o från, snorig, täppt, nysig, hostig o ingen röst knappt i 1 månad - japp, ni läste rätt 1 månad *dubbelsuck*

    hantverksmässa låter skoj vart är den?
    kramar
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6
    Samma här jag brukar ju aldrig bli förkyld så jag är absolut inte van att vara det.Tur att man blir ganska snabbt frisk i alla fall.På jobbet(dagis) går det både magsjuka och förkylning så jag är lite glad att jag inte blev magsjuk,fast det åker man väl på när man kommer tillbaka.
  12. 6
    Samma här jag brukar ju aldrig bli förkyld så jag är absolut inte van att vara det.Tur att man blir ganska snabbt frisk i alla fall.På jobbet(dagis) går det både magsjuka och förkylning så jag är lite glad att jag inte blev magsjuk,fast det åker man väl på när man kommer tillbaka.
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7
    En månad oj det var inte kul.Skönt att du blivit bättre.Hantverksmässan är på Kista mässan.Var i Sollentuna tidigare men nu har den flyttat.
  14. 7
    En månad oj det var inte kul.Skönt att du blivit bättre.Hantverksmässan är på Kista mässan.Var i Sollentuna tidigare men nu har den flyttat.
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8

    just ja

    tyckte jag kände igen Hantverksmässan *flinar*
    jag var på Symässan på Kistamässan för når veckor sen.
    måste säga att jag inte var impad av mässan, men den blir nog bättre bara den blir klar (färdigbyggd). otroliga köer att komma in, att ta ut pengar samt att fika/äta...
    har tänt att jag ska gå på Hantverksmässan flera ggr men kommer aldrig iväg. kan inte i år heller men nästa kanske
    hoppas du får en bra lördag på mässan!
    kramar
  16. 8
    just ja tyckte jag kände igen Hantverksmässan *flinar*
    jag var på Symässan på Kistamässan för når veckor sen.
    måste säga att jag inte var impad av mässan, men den blir nog bättre bara den blir klar (färdigbyggd). otroliga köer att komma in, att ta ut pengar samt att fika/äta...
    har tänt att jag ska gå på Hantverksmässan flera ggr men kommer aldrig iväg. kan inte i år heller men nästa kanske
    hoppas du får en bra lördag på mässan!
    kramar
  17. Medlem sedan
    Feb 2004
    #9
    Tack!
  18. 9
    Tack!

Liknande trådar

  1. så trist det måste vara att vara...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 19:48
  2. Går man upp av att vara förkyld?
    By _stina_s_ in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 07:35
  3. Trist att vara förkyld!
    By Blaise in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 18:09
  4. Får man vara så trist...
    By puella in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 20:02
  5. Trist att vara
    By -Sara- in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar