Ni som har flexifuel bilar
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Ni som har flexifuel bilar

    kör ni på det eller kör ni på bensin ändå? Tycker det där med flexifuel är lite "fusk" faktiskt, ingen ser ju vad man har i tanken direkt...
  2. 1
    Ni som har flexifuel bilar kör ni på det eller kör ni på bensin ändå? Tycker det där med flexifuel är lite "fusk" faktiskt, ingen ser ju vad man har i tanken direkt...
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Jag kör alltid på E85, har kanske tankat 5 tankar bensin på snart tre år när det inte fuinnits E85.

    Å andra sidan kör jag inte speciellt mycket. Man kunde ju önska attt de som köpt FF-bilar gjort det för miljön men det är väl snarare sänkat förmånsvärden som styr till stor del.
  4. 2
    Jag kör alltid på E85, har kanske tankat 5 tankar bensin på snart tre år när det inte fuinnits E85.

    Å andra sidan kör jag inte speciellt mycket. Man kunde ju önska attt de som köpt FF-bilar gjort det för miljön men det är väl snarare sänkat förmånsvärden som styr till stor del.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    ett tag nu, när bensinen kostade nästan lika mycket som E85 eller E75 som det borde heta på vintern så kan man misstänka att en hel del inte tankade etanol, men det torde väl statistik över etanolförsäljningen kunna klargöra
  6. 3
    ett tag nu, när bensinen kostade nästan lika mycket som E85 eller E75 som det borde heta på vintern så kan man misstänka att en hel del inte tankade etanol, men det torde väl statistik över etanolförsäljningen kunna klargöra
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jo det är väl det mest logiska för dom flesta FFV ägare att nu när E85/E75 kostar nära på lika mycket som bensinen och dessutom drar runt 30% mera att dom flesta då tankar fossilt.

    Så visst kan det hela ses som lite "fusk" men det ligger ju även i politikernas intresse att då se till att det bli billigare att köra på biobränslet,,,

    Själv sedan dryga 10 år och konverterade fordon, med allt från bilar, mc till gräsklippare, ser jag det som självklart att tanka detta bränsle, även om det i dagarna inte ger fullt den "vinst" det hela tiden ananrs brukar ge.
  8. 4
    Jo det är väl det mest logiska för dom flesta FFV ägare att nu när E85/E75 kostar nära på lika mycket som bensinen och dessutom drar runt 30% mera att dom flesta då tankar fossilt.

    Så visst kan det hela ses som lite "fusk" men det ligger ju även i politikernas intresse att då se till att det bli billigare att köra på biobränslet,,,

    Själv sedan dryga 10 år och konverterade fordon, med allt från bilar, mc till gräsklippare, ser jag det som självklart att tanka detta bränsle, även om det i dagarna inte ger fullt den "vinst" det hela tiden ananrs brukar ge.

Liknande trådar

  1. Vad är det med bilar?
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 07:37
  2. flexifuel osv förklara det för mig
    By joppo in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 19:35
  3. Ford S-MAX flexifuel???
    By 3hjartan in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 09:17
  4. Bilar...
    By Christopher in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 13:52
  5. Bilar, bilar bilar!
    By mariamed4 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 18:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar